Gå til innhold

Selvangivelsen og endringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne og endret noe på selvangivelsen min på nettet, for det var et fradrag (foreldrefradraget) som var utelatt (selvom jeg hadde fått papirer fra kommunen på at fradraget var sendt inn til ligningsmyndighetene). Nå har jeg som sagt endret det på nettet. Får jeg da nye papirer i posten etter en stund, eller hva skjer. Når og hvordan får jeg beskjed om hva som blir mitt endelige «skatteresultat»??

Skrevet

Det kan du se på nettet.. =)

Etter du har foretatt endringer skal også resultatet av dette bli endret.

Skrevet

Jeg så at mine endringer ble stående på riktig sted i selvangivelsen, men den nye utregningen – altså skatte-endringen så jeg ikke noe sted.

Skrevet

Unnskyld. Jeg ser at det står en sum etter denne ordlyden:

Foreløpig beregnet sum skatt og avgift:

Mener de at dette er det jeg HAR betalt, eller det jeg SKULLE ha betalt.

Skrevet

Det er den totale skatten du skal betale.

Det står sikker et sted hvor mye du har innbetalt, og hvor mye du får tilbake / får i restskatt.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg så at mine endringer ble stående på riktig sted i selvangivelsen, men den nye utregningen – altså skatte-endringen så jeg ikke noe sted.

Du kan beregne den nye skatten på skattekalkulatoren på www.skatteetaten.no.

Hilsen

Skrevet

På samme siden som du velger å sende inn selvangivelsen er det også et valg som var noe a´la "Oppdater skatteberegning". Du får da den riktige summen du skulle ha betalt inn (samme ordlyden som du skrev i en av mld her). Trekk den fra skatten du har betalt inn og se om du kommer i pluss elle rmins.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...