Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg joggesko i dag, men har kanskje lyst til å levere dem tilbake. Skjekket på kvitteringen om det sto noe om åpent kjøp, men det gjorde det ikke. Er det noen regel som sier at det er tre dagers åpent kjøp?

Skrevet

Det er ingen lovregler som gir deg rett til å levere tilbake varer som det ikke er feil ved, bare fordi du angrer deg. Et unntak er angrefristloven, som bare gjelder kjøp på postordre o.l.

Men en annen sak er det at mange butikker har laget sine egne regler/rutiner for å få byttet ting. dette varierer fra butikk til butikk, så du må nesten bare spørre i vedkommende butikk hva som gjelder.

Jeg har opplevd følgende med sko i flere forskjellige butikker: Hvis du skal levere tilbake og få tilbake pengene, må man si de magiske ordene "jeg vil gjerne deponere på disse skoene". Da må man lever dem tilbake innen 3-4 dager, og det har alltid stått på lappen hva som gjelder.

Uten slik deponering har man gjerne kunnet levere tilbake innen 7 dager, men at man da bare får tilgodelapp.

Gjest mandolina
Skrevet

Har du kjøpt en vare i butikk, har butikken ingen plikt til å bytte varen eller å tilbakebetale pengene, eller å gi tilgodelapp.

Men det praktiseres forskjellig i de forskjellige butikkene, noen gir åpent kjøp i inntil 10 dager og andre butikker holder strengt på regelverket.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...