Gå til innhold

Hvordan regne ut dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Hakke peiling
Skrevet

Hvordan skal føre på selvangivelsen at jeg kjører 35 km daglig til og fra skole for å levere sønnen min og til og fra jobb?.Det blir 35 km daglig tilsammen.Får jeg tilbake noe på skatten pga det eller er det for lite km?

Skrevet

Du fører på antall dager, og antall km totalt tur/retur.

På nettet kommer det da automatisk opp total summen.

Det er verdt å prøve iallefall, du ser fort om det utgjør noe.

Gjest bikku
Skrevet

Tror ikke det å kjøre barna er fradragsberettiget. Hadde du enda kjørt til barnehage, så hadde det vært inkludert i fradrag til barnepass. Skole kommer ikke inn under samme. I fhd til fradrag for jobbkjøring (korteste vei t/r hjem-jobb), så er det en egenandel som må oppfylles før man opparbeider fradragsberettiga utgifter.

Skrevet

Barn har rett til gratis skyss til skole om de bor mer enn 4 (6 km) fra skolen. Kan de ikke benytte offentlig transportmiddel, kan foreldre få godtgjørelse for kjøring. (Arrester meg noen om reglene er endret de siste årene!) Det er sannsynligvisfylket som samkjører skoleskyss nå, men skolekontoret i kommunen kan nok gi nærmere opplysninger.

Les øverst på side 12 i veiledningen om reiser mellom bosted og arbeidssted. Du skal helst ha mer enn 19,5 km en veg for å få trekke fra på skatten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...