Gjest Hakke peiling Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hvordan skal føre på selvangivelsen at jeg kjører 35 km daglig til og fra skole for å levere sønnen min og til og fra jobb?.Det blir 35 km daglig tilsammen.Får jeg tilbake noe på skatten pga det eller er det for lite km? 0 Siter
Loralei Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Du fører på antall dager, og antall km totalt tur/retur. På nettet kommer det da automatisk opp total summen. Det er verdt å prøve iallefall, du ser fort om det utgjør noe. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Tror ikke det å kjøre barna er fradragsberettiget. Hadde du enda kjørt til barnehage, så hadde det vært inkludert i fradrag til barnepass. Skole kommer ikke inn under samme. I fhd til fradrag for jobbkjøring (korteste vei t/r hjem-jobb), så er det en egenandel som må oppfylles før man opparbeider fradragsberettiga utgifter. 0 Siter
fresja Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Barn har rett til gratis skyss til skole om de bor mer enn 4 (6 km) fra skolen. Kan de ikke benytte offentlig transportmiddel, kan foreldre få godtgjørelse for kjøring. (Arrester meg noen om reglene er endret de siste årene!) Det er sannsynligvisfylket som samkjører skoleskyss nå, men skolekontoret i kommunen kan nok gi nærmere opplysninger. Les øverst på side 12 i veiledningen om reiser mellom bosted og arbeidssted. Du skal helst ha mer enn 19,5 km en veg for å få trekke fra på skatten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.