Gå til innhold

Sex.

Gjest Null og niks.

Anbefalte innlegg

Gjest Null og niks.
Skrevet

Har nå vært samboer i 16 år,og i de siste årene har vi ikke hatt sex,det er helt greit for meg,men tror nok han har behov.

Jeg liker ikke sex rett og slett,og har sakt han må bare få det andre plasser,men det vil han ikke,er ikke typen til det sier han.

Skal jeg bare ha sex for hans skyld,eller er det greit å la være?

Gjest romana
Skrevet

Syns helt klart at du må ofre deg litt for typen din.

Gjest Thea89
Skrevet

hvordan går det an å ikke like det?

jeg synes synd i typen din.. at han skal gå andre steder å

skaffe seg sex..? hører du hva du selv sier..?

Skrevet

Hvorfor liker du ikke sex da? Jeg ville begynt der jeg, jobbet med egen lyst og gradvis forsøkt å være intim med partneren igjen.

Hva med samlivsterapi? Sexolog?

Syns ikke du bare skal resignere og si "jeg liker ikke sex", i alle fall!

Gjest Null og niks.
Skrevet

Hvorfor liker du ikke sex da? Jeg ville begynt der jeg, jobbet med egen lyst og gradvis forsøkt å være intim med partneren igjen.

Hva med samlivsterapi? Sexolog?

Syns ikke du bare skal resignere og si "jeg liker ikke sex", i alle fall!

Kan ha noe med at jeg ble missbrukt som barn,det gikk bra en stund selv om jeg ikke likte det,men nå klarer jeg bare ikke mere.

Kunne jo ha prøvd å snakke med noen om det ja.

Gjest Null og niks.
Skrevet

hvordan går det an å ikke like det?

jeg synes synd i typen din.. at han skal gå andre steder å

skaffe seg sex..? hører du hva du selv sier..?

Syns synd på han jeg også,vet ikke hvordan jeg skal løse dette her.

Gjest @ppel
Skrevet

Kan ha noe med at jeg ble missbrukt som barn,det gikk bra en stund selv om jeg ikke likte det,men nå klarer jeg bare ikke mere.

Kunne jo ha prøvd å snakke med noen om det ja.

Der har du nok svaret! Det er jo helt vanlig å få problemer med å ha sex da. Snakk med en psykolog. Dere er glad i hverandre tydeligvis, så ikke gi opp. Forklar iallefall til mannen din at det ikke er han du ikke orker, men at det er overgrepsproblematikken som gjør at du har fått problemer. Få han gjerne med til psykologen så han får en ordentlig forklaring på det.

Gjest Null og niks.
Skrevet

Der har du nok svaret! Det er jo helt vanlig å få problemer med å ha sex da. Snakk med en psykolog. Dere er glad i hverandre tydeligvis, så ikke gi opp. Forklar iallefall til mannen din at det ikke er han du ikke orker, men at det er overgrepsproblematikken som gjør at du har fått problemer. Få han gjerne med til psykologen så han får en ordentlig forklaring på det.

Han vet om det,ja vi er veldig glade i hverandre. Har vært til psykolog før,men det var liksom ikke et stort tema dette her. Men psykologen visste om det da.

Gjest Nei - ikke i dag....
Skrevet

Jeg har det også slik. Vi har vært noen timer hos en sexolog, og føler at det hjelper noe. Nå klarer jeg å nyte at han tar på meg, og føler at jeg knyter opp en stor knute som har vært der lenge:-)

Om vi kommer helt i land vet jeg fortsatt ikke, men vi går i hvertfall riktig vei.

Gjest Null og niks.
Skrevet

Jeg har det også slik. Vi har vært noen timer hos en sexolog, og føler at det hjelper noe. Nå klarer jeg å nyte at han tar på meg, og føler at jeg knyter opp en stor knute som har vært der lenge:-)

Om vi kommer helt i land vet jeg fortsatt ikke, men vi går i hvertfall riktig vei.

Det var bra,kanskje det er håp for meg også da ; )

Gjest Thea89
Skrevet

Syns synd på han jeg også,vet ikke hvordan jeg skal løse dette her.

nå skjønner jeg problemet ditt.

men det er jo ikke helt rettferdig ovenfor han at du aldri vil

ha sex med han alikevell. (han har jo ikke gjort noe galt..)

har du ikke vært til psykolog for

overgrepene?

Gjest Null og niks.
Skrevet

nå skjønner jeg problemet ditt.

men det er jo ikke helt rettferdig ovenfor han at du aldri vil

ha sex med han alikevell. (han har jo ikke gjort noe galt..)

har du ikke vært til psykolog for

overgrepene?

Jo jeg har vært til psykolog men det hjalp lite og ingenting.

Det er urettferdig ovenfor han at det er slik,vet det.

Gjest Linnea79
Skrevet

Du skal lytte helt og holdent på dine egne lyster og følelser. Du kan gjerne søke om hjelp, men BARE hvis du selv ønsker dette. Synes ikke du skal kjenne på press fra andre, selv ikke kjæresten din. Du har gitt ham et "tilbud" om å finne seg en elskerinne. Bare det i seg selv viser at du faktisk bryr deg om ham og hans behov. Synes ihvertfall ikke du skal "ofre" deg for ham uten å jobbe grundig med det på forhånd vha psykolog/sexolog. Det vil mest sannsynlig bare gjøre vondt verre og du vil ende opp med enda mer avsky til sex og du vil ikke ha det godt med deg selv.

Noen mennesker har rett og slett ikke så stort behov for sex og det trenger nødvendigvis ikke å ha med seksuelle overgrep å gjøre. Lytt til deg selv og dine egne følelser og behov.

Gjest Null og niks.
Skrevet

Du skal lytte helt og holdent på dine egne lyster og følelser. Du kan gjerne søke om hjelp, men BARE hvis du selv ønsker dette. Synes ikke du skal kjenne på press fra andre, selv ikke kjæresten din. Du har gitt ham et "tilbud" om å finne seg en elskerinne. Bare det i seg selv viser at du faktisk bryr deg om ham og hans behov. Synes ihvertfall ikke du skal "ofre" deg for ham uten å jobbe grundig med det på forhånd vha psykolog/sexolog. Det vil mest sannsynlig bare gjøre vondt verre og du vil ende opp med enda mer avsky til sex og du vil ikke ha det godt med deg selv.

Noen mennesker har rett og slett ikke så stort behov for sex og det trenger nødvendigvis ikke å ha med seksuelle overgrep å gjøre. Lytt til deg selv og dine egne følelser og behov.

Takk for det. Jeg bryr meg jo om han og tror han klarer seg fint uten sex,for han har sluttet å "mase",og jeg tror han respekterer at jeg har dette problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...