Gå til innhold

pus til dyrlegen...igjen

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

vi har en kastrert hannkatt som for 2 gang på kort tid har vært i slosskamp og blitt bitt. det er satt seg betennelse i sårene og idag måtte vi tilbake til dyrlege og få han frisk. det var ett stort bitt og veldig betent... Men er det mulig att det kan være så dyrt hos en dyrlege..

forrige gang måtte de ta røntgen bilde av benet fordi vi da var usikker på om labben var brekt også. da betalte vi 1900,-

og i dag skulle de ha 1750,- for rens av sår. han fikk også antibiotika og smertestillende fordi dette var vondt for pus.

er de dyre her vi bor eller er dette prisene....

jeg er redd dette skjer igjen og synes dette er mye penger,,,men jeg betaler det som er for og få pus frisk

AneM1365380603
Skrevet

Det var virkelig dyrt. Jeg har renset kattens sår hos veterinær, men aldri vært oppi slike summer.

Er det mange veterinærer der du bor? I såfall bør du ringe rundt og få en forhåndspris. Jeg gjorde det en gang, og fikk vaksinert kattene og hadde div undersøkelser til 1100 kr. Den dyreste skulle ha 3200 for samme jobben. Det var endel helsekort som ble utskrevet også. Jeg har inntrykk av at de store klinikkene er de desidert dyreste.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Har du en slåsskjempe av en katt kan det kanskje være en idé med katteforsikring?

Gjest mora2
Skrevet

Prisene kan nok variere litt, men røngten er som regel kjempe dyrt...

Mitt tips til deg er å holde katten inne om natten. Og sjekke han ofte for små sår, evt rense de du finner. Det finnes faktisk en aloevera spray til dyr, og den er super :0)

Jeg har selv tatt flere byller på min gamle katt ( RIP) Du tar bort skorpen, og klemmer ut gørra..Så må du rense godt. Ikke delikat, men billigere. Men det er ikke alltid like godt å finne skorpen...Og str på byllen bør også vurderes.

Noen katter får oftere betennelse enn andre. Gi noe tilskudd som styrker imun forsvaret.Det kan bedre det litt.

Hva gjør man ikke for disse dyrene ;0)

Skrevet

Den summen for røntgen høres rimelig ut, men ikke den for rensing av sår. Fikk du noen spesifisert kvittering?

Ville også ha vurdert forsikring om du tror dette er noe som vil fortsette.

Skrevet

Jeg syns prisen for røntgen høres OK ut, men rens av sår var dyrt. Det var dyrere enn det jeg betalte for kastrering av pus, med full narkose og greier.

Min dyrlege gir meg spesifisert kvittering, får ikke du det? Kanskje bedøvelsen var dyr? Vi tok blodprøver en gang, og de var dyre.

Skrevet

1750,-?! For 10 år siden var pusen min hos dyrlege og fikk skåret opp, tømt og renset en byll etter slosskamp. Fikk både bedøvelse og antibiotika såvidt jeg husker. Nå husker jeg jo ikke prisen nøyaktig, men tipper det var rundt 4-500,-...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...