Gå til innhold

Setereservering og mat på charterfly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å reservere sete på chaterfly eller er det førstemann til mølla? Ser for meg kaos...Får man mat på flyet eller går det an å kjøpe?

Skrevet

Setenummer er skrevet på billetten, så alle får tildelt en plass. Men det er ikke sikkert du vet hvilken plass det er før på flyplassen (men dog før du kommer på flyet). På flyreiser over en viss lengde, blir det servert mat, ellers har de vogn med diverse snacks og drikke man kan kjøpe...

Skrevet

Setenummer er skrevet på billetten, så alle får tildelt en plass. Men det er ikke sikkert du vet hvilken plass det er før på flyplassen (men dog før du kommer på flyet). På flyreiser over en viss lengde, blir det servert mat, ellers har de vogn med diverse snacks og drikke man kan kjøpe...

Så det er ikke slik at man kan reservere sete på forhånd? Altså før man kommer til flyplassen.

Skrevet

Det er sikkert forskjeller fra selskap til selskap, men sist vi var på chartertur mener jeg vi reiste med Apollo. Der kunne vil velge om vi ville ha mat ombord eller ikke da vi bestilte turen (kostet selvfølgelig ekstra). Vi bestilte ikke mat, men ombord fikk alle mat likevel :-)

Det var også mulig å reservere seter i flyet med bedre plass (kostet selvfølgelig ekstra), men tror ikke vi fikk velge et spesifikt setenr.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi reiste med StarTour for et par år siden, og da var det setetildeling. Vi reiste sammen med en annen familie, og vi oppgav dette og fikk da seter sammen.

Mat bestilte vi også samtidig med at vi bestilte billetten, og det betalte vi for.

Skrevet

Så det er ikke slik at man kan reservere sete på forhånd? Altså før man kommer til flyplassen.

Jeg ville ha sjekket med reiseselskapet for sikkerhets skyld! Selv har jeg ikke flydd charterfly på årevis, og da kan jeg ikke huske at vi forhåndsreserverte seter.

Men jeg bestilte nylig billetter til Paris med Norwegian, og da fikk jeg "tilbud" (mot en liten pengesum, selvsagt...) om å reservere seter. Det blir fremstilt som noe positivt, men jeg hadde jo fint lite annet valg enn å godta tilbudet, for vi reiser tre i følge og vil jo gjerne sitte sammen. Dersom alle andre reserverer plass på fphånd og ikke vi, kunne vi jo risikere å bli plassert i hytt og gevær:-(

Skrevet

Det vet jeg ikke noe om.

Gjest mandolina
Skrevet

Du kan reservere sete på de fleste charterflyene, når du reserverer reisen og du får spørsmål om matservering om bord på flyet og om transfer til og fra flyplass.

Charterselskapene tar seg godt betalt for setereserveringen og ofte sender de forespørsel på e-mail før avreisen hvis du ikke har reservert.

Ellers får du tildelt seteplass samtidig som du sjekker inn.

Hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs helt på flyselskapet. På f.eks. Sterling kan man betale ekstra for forhåndsreservering av sete, og kan da velge fritt blant setene som er ledige. Dette får man spørsmål om ved billettkjøp.

Skrevet

Det er sikkert forskjeller fra selskap til selskap, men sist vi var på chartertur mener jeg vi reiste med Apollo. Der kunne vil velge om vi ville ha mat ombord eller ikke da vi bestilte turen (kostet selvfølgelig ekstra). Vi bestilte ikke mat, men ombord fikk alle mat likevel :-)

Det var også mulig å reservere seter i flyet med bedre plass (kostet selvfølgelig ekstra), men tror ikke vi fikk velge et spesifikt setenr.

Vi reiste også med Apollo (11) og fikk både faste seter og mat ombord, men så tok jo sjølve flyturen over fire dager en vei, så det skulle bare mangle (dette var i 1969).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...