Gå til innhold

Renslighet på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg er helt enig. Men det får ikke hjelpe! Jeg kan heller ikke lukeparkere, og det er skikkelig kjerring. Men jeg starter ikke med julegavene i januar, og ikke rer jeg opp senga når jeg ligger på hotell heller.

He he, så jeg scorer litt pluss og litt minus.

Hehe, jeg er ganske god på lukeparkering og tar verken med meg oppvaskkost eller engangskluter til Syden.

*børster av meg ethvert kjerringsnev, følger med i tiden og forventer effektivitet*

(men ikke dobbelsjekk med mannen min)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• pekkaline

4

• Bookworm

4

• Jølsen

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bruker å ha med en ny oppvaskkost i kofferten når vi er i Syden, jeg! Det kan jo være vanskelig å få kjøpt sånt der, og om det mot formodning ligger en i leiligheten når vi kommer, kaster jeg den i søpla. Er dette litt kjerring, tro?

Jeg har også med meg oppvaskhåndkle og noen kluter. Og det hat hendt at jeg har startet oppholdet med å vaske opp alt som står i skapet, man kan aldri vite om andre vasker ordentlig.

Men jeg har ikke med brunost, altså, der går grensen!

''Er dette litt kjerring, tro?''

Ja, det er jo i grunnen det! LOL! Men egentlig er det jo et godt tips å ta med seg noe slikt hjemmefra - husker jeg leste det som et sydentips en gang for minst 20 år siden. Men jeg bruker ikke å ta med selv - ikke fordi jeg sier til meg selv at slikt er kjerringfakter, men rett og slett fordi jeg ikke tenker på det i forbindelse med pakkingen.

Men skulle jeg tatt med kost, ville jeg nok heller ha tatt med den som var i bruk hjemme og latt den nyinnkjøpte stå og vente til jeg kom hjem uten kost;-)

Jeg har heller ikke hatt med oppvaskhåndkle, men en gang vi leide leilighet i Frankrike oppdaget vi at det ikke var vanlige håndklær der engang! *he he* Så da mått vi ut og kjøpe. Vi kjøpte de billigste vi fant (skulle jo bare være der 2 uker), og de var stygge som fy. ;-)

Skrevet

man skal ikke la skitt fra gulvet bli smørt over doringen

:)

Skulle noen spise sushi fra doringen etterpå? ;-)

Skrevet

for da forholder han seg jo bare til sitt eget, og slipper risikere å måtte ta ut alle andres ting fra oppvaskmaskinen når den er ferdig:)

*S*

Jeg har delt kjøkken med mange forskjellige mennesker, og jeg ville aldri funnet på å klage over at noen faktisk _tar oppvasken sin_, enten det er på den ene eller den andre måten! ;-) Til det var det alt for mange som IKKE tok den.

Skrevet

Nei, men det er noe typisk norsk over det å tro at vår måte å gjøre ting på er den eneste rette.

''Nei, men det er noe typisk norsk over det å tro at vår måte å gjøre ting på er den eneste rette.''

Helt enig ;-) Vi er ufattelig selvgode, dessverre.

Gjest Elextra
Skrevet

Skulle noen spise sushi fra doringen etterpå? ;-)

*knegg*

Skrevet

''Er dette litt kjerring, tro?''

Ja, det er jo i grunnen det! LOL! Men egentlig er det jo et godt tips å ta med seg noe slikt hjemmefra - husker jeg leste det som et sydentips en gang for minst 20 år siden. Men jeg bruker ikke å ta med selv - ikke fordi jeg sier til meg selv at slikt er kjerringfakter, men rett og slett fordi jeg ikke tenker på det i forbindelse med pakkingen.

Men skulle jeg tatt med kost, ville jeg nok heller ha tatt med den som var i bruk hjemme og latt den nyinnkjøpte stå og vente til jeg kom hjem uten kost;-)

Jeg har heller ikke hatt med oppvaskhåndkle, men en gang vi leide leilighet i Frankrike oppdaget vi at det ikke var vanlige håndklær der engang! *he he* Så da mått vi ut og kjøpe. Vi kjøpte de billigste vi fant (skulle jo bare være der 2 uker), og de var stygge som fy. ;-)

Men en gang i Syden var jeg veldig antikjerring, altså: Da satt vi slik til i en bar at vi hadde innsyn til kjøkkenet. Og -hold deg fast - de bare SKYLTE ølglassene! Enkelt og greit! Normalt ville jeg ha nektet å drikke mer da, men vi dauer jo ikke av noen bakterier i ny og ne.

Skrevet

Men en gang i Syden var jeg veldig antikjerring, altså: Da satt vi slik til i en bar at vi hadde innsyn til kjøkkenet. Og -hold deg fast - de bare SKYLTE ølglassene! Enkelt og greit! Normalt ville jeg ha nektet å drikke mer da, men vi dauer jo ikke av noen bakterier i ny og ne.

*S*

Skrevet

Jeg bruker kun svamp til å vaske opp de tingene vi ikke setter i oppvaskmaskinen. Ingen har dødd, eller blitt syke ennå. Jeg oppdaget svampen i USA i 1989, og har siden ikke skjønnt hvorfor folk bruker oppvask kost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...