Gå til innhold

sende sms om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender du sms til folk om natta?

Altså, til folk du vet sover.

Tenker du da at folk har vett nok til å ikke ha på lyden på mobilen om natta eller vil du vente til morgenen.

Jeg tenker at sms kan folk selv bestemme når de vil evnt vil svare på.

Sorry, ble utrolig knotete dette..

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Bookworm

7

• morsan

5

• vanilje

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kommer nok litt an på situasjonen. Men, stort sett sender jeg ikke sms til folk jeg vet sover.

Skrevet

Jeg sender ikke sms om natten, jeg har meldingslyden på alltid.

Skrevet

Nei, jeg sender ikke sms på natta. Det hender nemlig ofte at jeg har glemt å slå av lyden på telefonen. Går ut fra at det skjer andre også. :-)

Skrevet

Jeg sender ikke SMS om natta, og ønsker heller ikke at andre gjør det til meg. Jeg er av de som "ikke har vett" til å slå av lyden om natta, men vi har bare mobiltelefoner, så jeg må jo ha på lyd i tilfelle noe skulle skje med noen...

Skrevet

Mange må ha på telefonen (med lyden på) om natta fordi de trenger det av hensyn til arbeid/vakt, gamle og syke foreldre etc etc

Det er da utrolig hensynsløst å sende uviktige SMS-er om natten.

Såpass impulskontroll bør en ha at en venter med vanlige SMS-er til det blir vanlig dagtid.

Skrevet

Nei, jeg sender ikke sms om natta. Da sover jeg, og det regner jeg med andre gjør også. jeg har selv en telefon jeg ikke kan slå av hvis jeg skal bruke den som vekkeklokke. Og ordne med lydløs hver kveld gidder jeg ikke. Regner med andre også har det slik. Men jeg sender sjelden sms, og det er enda sjeldnere noe ikke kan vente. Men har det blitt sent, sender jeg heller en sms enn å ringe.

Skrevet

Jeg sender ikke SMS om natta, og ønsker heller ikke at andre gjør det til meg. Jeg er av de som "ikke har vett" til å slå av lyden om natta, men vi har bare mobiltelefoner, så jeg må jo ha på lyd i tilfelle noe skulle skje med noen...

Da kan man jo ha ringelyden, og ikke meldingslyden, på? Skjer det noe alvorlig, så er det jo ingen som sender SMS....

Skrevet

Jeg sender ikke sms etter ca 22, og forventer at folk lar være å sende til meg også med mindre det er bortimot livsviktig. Som så mange andre, så har jeg telefonen til vekkeklokke, og har vett til å ha lyden på hele natta i tilfelle noen faktisk skulle ha behov for å få tak i meg. Jeg blir skikkelig irritert over folk som ikke har vett til å vise litt hensyn i fhd til å sende meldingene sine når det måtte passe dem. Og hvis det i tillegg er en vits eller morsomhet som plinger inn og vekker meg, så skal det mye til for at vedkommende ikke får høre hva jeg mener om saken.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er en uting å sende sms om natten.

Med små barn liker jeg å ha telefonen på nattbordet med lyden på om jeg er alene med barna. Jeg sover lett, og vil helst ikke (for å si det mildt) vekkes av uvesentlige meldinger.

.

Skrevet

Jeg kan sende sms til folk jeg veit ikke sover hvis det er noe. Ellers sover jeg stort sett om natta sjøl. Alt folk sender meg sms om natta gjør ingenting, jeg har aldri på meldingslyd.

Skrevet

Til de jeg kjenner godt kan det hende jeg gjør det hvis det er en beskjed de må ha så fort de våkner. Jeg kjenner dem såpass at jeg vet at de har mobil på lydløs om natta.

Har noen bursdag, får 98% av dem melding litt over tolv, bortsett fra de jeg vet er utpregede A-mennesker (fysjom, stakkars dem :-))

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kan sende sms til folk jeg veit ikke sover hvis det er noe. Ellers sover jeg stort sett om natta sjøl. Alt folk sender meg sms om natta gjør ingenting, jeg har aldri på meldingslyd.

''jeg har aldri på meldingslyd.'' Har du ikke? Får du med deg at folk sender meldinger på dagen, da? Mange forventer jo svar ganske raskt.

Skrevet

''jeg har aldri på meldingslyd.'' Har du ikke? Får du med deg at folk sender meldinger på dagen, da? Mange forventer jo svar ganske raskt.

Jeg har alltid på vibrering og har telefonen stort sett i lomma, derfor svarer jeg nesten alltid ganske raskt. Jeg bare liker ikke meldingspiping og mobilringetoner. :)

Skrevet

Det hender at jeg kan gjøre det, men ikke ofte.

For min del kan jeg gjerne motta mld om natten, det gjør meg ikke noe. Synes det kan være koselig å våkne av ei mld. Men jeg har ikke lyden på, bare vibrasjon.

Men det er ikke akkurat ofte jeg får mld om natten da.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har alltid på vibrering og har telefonen stort sett i lomma, derfor svarer jeg nesten alltid ganske raskt. Jeg bare liker ikke meldingspiping og mobilringetoner. :)

Skjønner hva du mener, men jeg har også mail på telefonen, og den dumme telefonen kan ikke skille mellom vibreringsinnstillinger for mail og sms; vibrerer det for sms vil det også vibrere for mail. Og jeg får temmelig mye mail til alle tider av døgnet.

Og jeg sover så lett at jeg kan våkne av vibreringslyden også :/.

Gjest mallet
Skrevet

Sender ikke sms om natten medmindre det er noe helt spesielt. Men jeg lar telefonen ligge igjen i stua når jeg legger meg, så om noen sender meg melding om natta hører jeg det ikke. Det skjer uansett veldig sjelden.

Skrevet

Skjønner hva du mener, men jeg har også mail på telefonen, og den dumme telefonen kan ikke skille mellom vibreringsinnstillinger for mail og sms; vibrerer det for sms vil det også vibrere for mail. Og jeg får temmelig mye mail til alle tider av døgnet.

Og jeg sover så lett at jeg kan våkne av vibreringslyden også :/.

Jeg har sånn at jeg sjøl må gå inn for å laste inn og se om jeg har mail på mobilen.

Det hender jeg våkner av vibreringen, men da er det som regel rett etter at jeg har lagt meg, eller rett før jeg skal stå opp, så det gjør ingenting. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har sånn at jeg sjøl må gå inn for å laste inn og se om jeg har mail på mobilen.

Det hender jeg våkner av vibreringen, men da er det som regel rett etter at jeg har lagt meg, eller rett før jeg skal stå opp, så det gjør ingenting. :)

Det verste jeg vet er å vekkes opp rett etter at jeg har sovnet - da tar det gjerne lang tid før jeg sovner igjen. Nesten bedre da å vekkes midt på natten når jeg er helt i svime, da kan jeg sovne fort igjen.

*litt søvnnevrotiker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...