Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av kjøkken-tråden, samt det faktum at jeg vasket huset i går, lurer jeg på følgende:

Hva er dine vaskevaner i huset? Hva slags vaskemidler og utstyr bruker du på hvilke steder? Hvor ofte vasker du gulv, vegger, tak? Hvor ofte støvsuger du, tørker du støv, vasker vinduer osv..?

Skrevet

Jeg kan jo svare meg selv ;-).

Jeg vasker gulvene i huset ca. en gang i måneden. Det varierer litt hva jeg da bruker. Noen ganger vasker jeg med microfibermopp og vann, andre ganger bruker jeg dampmaskinen som jeg har, og noen ganger sveiper jeg over gulvene med mopp og grønnsåpe. Jeg støvsuger alltid først, så jeg slipper å sope opp alt støvet.

Støvtørking tar jeg når jeg ser at det er støv. Det blir kanskje en gang i uka, eller hver 14. dag. Da bruker jeg microfiberklut.

Badet vaskes en gang i uka. Det må det imidlertid støvtørkes minst to ganger i uka. Blir så fort stygt. Toalettet rengjøres med domestos fresh.

Bad og gang støvsuges annenhver dag omtrent. Det er der alt rusket i huset samler seg. Resten av huset støvsuges en gang i uka.

Vinduer vaskes sjelden ;-). Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at "dette er jo så enkelt", det kan jeg gjøre oftere. Men jeg gjør det ikke, så det er vel 2-3 ganger i året, tenker jeg.

Gjest Elextra
Skrevet
  tusseline skrev (På 11.4.2008 den 7.48):

Jeg kan jo svare meg selv ;-).

Jeg vasker gulvene i huset ca. en gang i måneden. Det varierer litt hva jeg da bruker. Noen ganger vasker jeg med microfibermopp og vann, andre ganger bruker jeg dampmaskinen som jeg har, og noen ganger sveiper jeg over gulvene med mopp og grønnsåpe. Jeg støvsuger alltid først, så jeg slipper å sope opp alt støvet.

Støvtørking tar jeg når jeg ser at det er støv. Det blir kanskje en gang i uka, eller hver 14. dag. Da bruker jeg microfiberklut.

Badet vaskes en gang i uka. Det må det imidlertid støvtørkes minst to ganger i uka. Blir så fort stygt. Toalettet rengjøres med domestos fresh.

Bad og gang støvsuges annenhver dag omtrent. Det er der alt rusket i huset samler seg. Resten av huset støvsuges en gang i uka.

Vinduer vaskes sjelden ;-). Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at "dette er jo så enkelt", det kan jeg gjøre oftere. Men jeg gjør det ikke, så det er vel 2-3 ganger i året, tenker jeg.

''Vinduer vaskes sjelden ;-). Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at "dette er jo så enkelt", det kan jeg gjøre oftere. Men jeg gjør det ikke, så det er vel 2-3 ganger i året, tenker jeg.''

Synes alt mer enn to ganger i året er ganske ofte, jeg. Hos oss blir vinduene gjerne vasket to ganger i året, men fjerner jo gjerne synlige merker med spray og papir, i mellom.

De flittige DOL-mødrene vasker gjerne vinduene månedlig.

Skrevet

Denne tråden hopper jeg lett over... ;o) *Skamrødmer*

Skrevet
  Elextra skrev (På 11.4.2008 den 7.58):

''Vinduer vaskes sjelden ;-). Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at "dette er jo så enkelt", det kan jeg gjøre oftere. Men jeg gjør det ikke, så det er vel 2-3 ganger i året, tenker jeg.''

Synes alt mer enn to ganger i året er ganske ofte, jeg. Hos oss blir vinduene gjerne vasket to ganger i året, men fjerner jo gjerne synlige merker med spray og papir, i mellom.

De flittige DOL-mødrene vasker gjerne vinduene månedlig.

''De flittige DOL-mødrene vasker gjerne vinduene månedlig.''

*Hahahahaha* Vinduene hos oss er nå så møkkete at det knapt er mulig å se ut! Tror jeg må sette kjæresten i sving i helga...

AneM1365380603
Skrevet

Taket vasker jeg en gang hvert år, om våren. Vinduene vasker jeg minst en gang pr mnd pga små syltelabber som lager fingermerker. Dette gjelder kun de store stuevinduene. Jeg støvsuger flere ganger pr uke og vasker ved behov. Støvtørking skulle jeg tatt oftere.. Det er så kjedelig.

Badegulv, vask, speil, badekar og dusj minst 1 gang pr uke.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.4.2008 den 8.12):

Du får lese litt i den i stedet, så ser du (forhåpentligvis) at det ikke vaskes så alt for ofte andre steder heller ;).

AneM1365380603
Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.4.2008 den 8.14):

*Hahahahaha* Vinduene hos oss er nå så møkkete at det knapt er mulig å se ut! Tror jeg må sette kjæresten i sving i helga...

Det er gøy å vaske vindu når du har riktig utstyr :o)

Skrevet

Hva bruker dere å vaske med i dusjen/dusjkabinett/fliser i dusj? Der har jeg et problem. Føler ikke at det blir reint nok..

Skrevet
  AneM skrev (På 11.4.2008 den 8.17):

Det er gøy å vaske vindu når du har riktig utstyr :o)

Jeg skjønner forsåvidt at man vasker vinduene ofte når man har småbarn som tar på de - med og uten mat ;-). Det blir litt annerledes enn hos oss som ikke har småfolk i huset.

Gjest Elextra
Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.4.2008 den 8.14):

Så tilhører kanskje ikke du heller den kategorien ;)

Gjest Signe Signatur
Skrevet

Et vaskefirma kommer hver fjortende dag og vasker gulv og tørker støv (de tar også speil, toalett, dusjvegg ol). De har med seg produkter de bruker. Vinduer vasker min mann en gang i året kanskje? Vegger og tak?-Aldri. Det bli bare skjoldete er unnskyldingen, men vi nå nok male et strøk snart. Støvsuging og vask/støvtørring utover dette tas etter behov, dvs sjelden, lista er ganske høy før støvsugeren dras fram Men vi har ikke barn eller dyr. Rundt vasken på badet tørker jeg over med en mikrofiberklut en gang eller to i uka, og doen rengjøres også etter behov, på badet er lista litt lavere enn ved hybelkaniner andre steder.

AneM1365380603
Skrevet
  tusseline skrev (På 11.4.2008 den 8.19):

Jeg skjønner forsåvidt at man vasker vinduene ofte når man har småbarn som tar på de - med og uten mat ;-). Det blir litt annerledes enn hos oss som ikke har småfolk i huset.

Jeg hadde nok ikke vasket vinduene så ofte om jeg ikke var nødt.

Gjest Elextra
Skrevet
  tusseline skrev (På 11.4.2008 den 8.19):

Vi bruker en Jif Spray & papir til fingermerker fra barna. Vinduene ellers vaskes sjelden.

Gjest mamsemor
Skrevet

''Hva er dine vaskevaner i huset?''

Vasker hele huset på fredagene, støvsuger nesten hver dag.

''Hva slags vaskemidler og utstyr bruker du på hvilke steder?''

Bruker microkluter til det meste, micromopper til gulvene. De gangene jeg bruker såpe (ikke ofte) så bruker jeg kun Zalo, er gulvene ordentlig svarte, dæsjer jeg oppi litt salmiakk i tillegg.

''Hvor ofte vasker du gulv''

Når det er masse merker, men ellers hver fredag

''vegger, tak?''

Vasker ned hele huset i oktober og november hvert år.

''Hvor ofte støvsuger du,''

Noen ganger hver dag, men somregel annenhver dag

''tørker du støv''

Hver fredag

''vasker vinduer''

Stue og kjøkken, en gang pr mnd, soverommene blir det ikke så ofte, kommer an på hvordan de ser ut, på sommeren blir jo vinduene fortere stygge pga fluene.

Gjest minnah
Skrevet

Minst mulig... :-P Jeg HATER husarbeid, men liker samtidig å ha det rent og pent.. så det er et dilemma. Prøver å holde kjøkkenet ryddig og noenlunde presentabelt, ikke så lett med to små barn. Det er leverpostei, havregrøt og banan klint utover gulv, benker og bord.. Sukk :-)

Tørrmopper litt, feier litt smuler og støvsuger en gang i blant, men nå har vi etter 10 år endelig flyttet inn i hus, og skal spandere på oss vaskehjelp ca annenhver uke.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.4.2008 den 8.12):

Jeg føler heller ikke for å skrive noe her, nei ;-) Huff.

Skrevet
  minnah skrev (På 11.4.2008 den 11.13):

Minst mulig... :-P Jeg HATER husarbeid, men liker samtidig å ha det rent og pent.. så det er et dilemma. Prøver å holde kjøkkenet ryddig og noenlunde presentabelt, ikke så lett med to små barn. Det er leverpostei, havregrøt og banan klint utover gulv, benker og bord.. Sukk :-)

Tørrmopper litt, feier litt smuler og støvsuger en gang i blant, men nå har vi etter 10 år endelig flyttet inn i hus, og skal spandere på oss vaskehjelp ca annenhver uke.

Jeg har "vaskehjelp" annnenhver uke, jeg. Han tar hele huset, med vasking og støvtørking og støvsuging og alt. Seksuelle tjenester kan han også tilby. Og kjærlighet.

Gjest minnah
Skrevet
  Babette skrev (På 11.4.2008 den 11.19):

Jeg har "vaskehjelp" annnenhver uke, jeg. Han tar hele huset, med vasking og støvtørking og støvsuging og alt. Seksuelle tjenester kan han også tilby. Og kjærlighet.

Jeg tilbyr gjerne seksuelle tjenester i bytte mot vaskehjelp fra sambo ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...