Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mallet
Skrevet

Støvsuger ca en gang i uka. Burde nok tatt det litt oftere... *titte på hybelkaninene*

Vasker gulv ca annenhver uke. Badet tas skikkelig en gang i måneden ca, men vasker det grøvste hver uke, da. Prøver å holde kjøkkenet sånn noenlunde hele tiden.

Vinduene er vel tre år siden sist ble vasket, de burde vel kanskje tas i år. Det er ikke så mye trafikkstøv og slikt her vi bor, så de blir ikke så ille. Et tak har jeg vel aldri vasket i mitt liv, og vegger har jeg ikke vasket siden forrige flyttevask.

Kunne egentlig godt tenkt meg å ha det litt reinere. Leker med tanken på vaskehjelp... kanskje til høsten?

Skrevet

Hele huset vaskes annehver uke, men ikke av oss som bor her. Da vaskes alle gulv, det støvtørkes osv.

Ellers moppes kjøkkengulvet med tørrmopp ca . daglig, gangen tas ved behov og stuegulvet tas når vi skal ha gjester. Badene tas også innimellom. Vinduene tas nesten aldri. Takene tas bare når vi skal male.

Vi bruker mikrofibermopper til tørr- og våtmopping. Mikrofiberkluter til kjøkken og bad. Tepper støvsuges.

Skrevet

Støvsuger, våtmopper, tørrmobber, vasker badet, bytter sengetøy, tørker støv, vasker klær, bretter klær osv.

Skrevet

Jeg kan jo svare meg selv ;-).

Jeg vasker gulvene i huset ca. en gang i måneden. Det varierer litt hva jeg da bruker. Noen ganger vasker jeg med microfibermopp og vann, andre ganger bruker jeg dampmaskinen som jeg har, og noen ganger sveiper jeg over gulvene med mopp og grønnsåpe. Jeg støvsuger alltid først, så jeg slipper å sope opp alt støvet.

Støvtørking tar jeg når jeg ser at det er støv. Det blir kanskje en gang i uka, eller hver 14. dag. Da bruker jeg microfiberklut.

Badet vaskes en gang i uka. Det må det imidlertid støvtørkes minst to ganger i uka. Blir så fort stygt. Toalettet rengjøres med domestos fresh.

Bad og gang støvsuges annenhver dag omtrent. Det er der alt rusket i huset samler seg. Resten av huset støvsuges en gang i uka.

Vinduer vaskes sjelden ;-). Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at "dette er jo så enkelt", det kan jeg gjøre oftere. Men jeg gjør det ikke, så det er vel 2-3 ganger i året, tenker jeg.

HVA bruker du den til? Tåler laminat at du bruker dampmaskin feks? Og kan du rense klær, gardiner, møbler og madrasser med den? Noe annet den er kjekk til? kan en dampe klær for å få dem slette feks? Hater å stryke.

Lurer på å kjøpe en slik, men får ikke bestemt meg!

Skrevet

HVA bruker du den til? Tåler laminat at du bruker dampmaskin feks? Og kan du rense klær, gardiner, møbler og madrasser med den? Noe annet den er kjekk til? kan en dampe klær for å få dem slette feks? Hater å stryke.

Lurer på å kjøpe en slik, men får ikke bestemt meg!

HVA bruker du den til?

Jeg bruker den til gulvvask, inkludert laminat. Funker på alle typer gulv.

Jeg bruker den også til å dampe (ikke rense, den suger ikke - bare damper) tepper, møbler, sengemadrasser.

Jeg har ikke brukt den til å dampe gardiner eller klær med, er usikker på om det går?

Tror man kan få kjøpt noen dingser som gjør at man kan bruke den til vindusvask også, pluss å dampe over tapeter for å lettere kunne fjerne de når man pusser opp.

Gjest Kiriel
Skrevet

HVA bruker du den til?

Jeg bruker den også til å dampe (ikke rense, den suger ikke - bare damper) tepper, møbler, sengemadrasser.

Jeg har ikke brukt den til å dampe gardiner eller klær med, er usikker på om det går?

Tror man kan få kjøpt noen dingser som gjør at man kan bruke den til vindusvask også, pluss å dampe over tapeter for å lettere kunne fjerne de når man pusser opp.

Hvilken dampmaskin er det?

Skrevet

Hvilken dampmaskin er det?

Det er en kãrcher, men den er noen år gammel.

Gjest Deilig med et rent hus
Skrevet

Veldig enkelt og gammeldags her i huset :)

Bruker vanlige kluter i vann med godluktende såpe i til støvtørking.

Har prøvd forskjellige moppsystem til gulvvask men går faktisk tilbake til langkost, klut, vann og godluktene såpe hver gang.

Vinduene blir vasket med godt såpevann, liten svamp som skurer skitten ute, vask over med skikkelig fuktig klut etterpå og dra av med nal. Blir bra.

Speiler og glassplater etc. blir sprayet med glasspuss og gnukket med klut eller lofritt papir.

Stekeovn, vasker, doer etc. blir vasket med Jif.

Før hadde vi vaksehjelp, hun kom en gang i uka. Nå som vi er i mellom vaskehjelpene så blir det altfor sjelden gjort ting her siden vi begge jobber fullt.

Skrevet

HVA bruker du den til?

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...