Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, spiser ikke mye egg. faktisk så få at jeg som oftest bare kjøper en 6-pakk, for å rekke å bruke dem opp før de går ut på dato + 14 dager! ;-)

(Dette med +14 dager fordi man pga EØS-regler for noen år tilbake måtte redusere holdbarhetstiden med 2 uker i forhold til tidligere norske regler og anbefalinger fra norske eksperter. Jeg ser ingen grunn til å endre på det som var bra nok før*S*)

Sant det, de lukter jo vondt om de er dårlige, så det er bare å bruke dem :) Det går i rykk og napp med eggspisingen her egentlig, og kanskje mest på vinteren.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• morsan

19

• candyqueen_83

10

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg spiser endel kokte egg når jeg er på slanker'n, for jeg synes de metter godt. Sånn utenom det blir det egg til gratenger og tomatsuppe. Litt kaker også, men ikke så ofte. Kaker og slankekurer passer ikke så godt sammen.

Jeg laget forresten en omelett her en dag. Vi pleier å kjøpe store kartonger med 18 egg, og den varer vel et par uker.

Kaker blir det endel av her på vårparten. Vi er en sånn rar familie som bare føder på denne tiden, så det blir mange bursdager ;)

Egg er godt :)

Skrevet

Sant det, de lukter jo vondt om de er dårlige, så det er bare å bruke dem :) Det går i rykk og napp med eggspisingen her egentlig, og kanskje mest på vinteren.

Jeg ble litt inspirert av denne tråden, så husbonden og jeg har satt til livs en skikkelig omelett med ost & salami :-)

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av denne tråden, så husbonden og jeg har satt til livs en skikkelig omelett med ost & salami :-)

Hehehe, det er jo kjempegodt :) Vi lager den oftest med ost-skinke og løk eller purreløk :)

Skrevet

Hehehe, det er jo kjempegodt :) Vi lager den oftest med ost-skinke og løk eller purreløk :)

Mannen tilter hvis jeg har i purreløk eller annen løk, men selv synes jeg det er kjempegodt:-)

Men jeg dristet meg til å ha oppi paprika, selv om han griner litt på nesa over det og;-) Men jeg hemmeligholder at jeg lurer oppi litt tørket, kvernet hvitløk *hi hi*

Jeg hadde forresten oppi - i tillegg til Jarlsberg - litt primula. Ble faktisk saftig og godt:-)

AneM1365380603
Skrevet

Mannen tilter hvis jeg har i purreløk eller annen løk, men selv synes jeg det er kjempegodt:-)

Men jeg dristet meg til å ha oppi paprika, selv om han griner litt på nesa over det og;-) Men jeg hemmeligholder at jeg lurer oppi litt tørket, kvernet hvitløk *hi hi*

Jeg hadde forresten oppi - i tillegg til Jarlsberg - litt primula. Ble faktisk saftig og godt:-)

Det er kjempegodt og mettende å ha i litt potetrester :)

Skrevet

Det er kjempegodt og mettende å ha i litt potetrester :)

Ja!!!! helt enig! Men i dag hadde jeg ikke det, da;-)

AneM1365380603
Skrevet

Ja!!!! helt enig! Men i dag hadde jeg ikke det, da;-)

Jeg er så sulten at _alt_ høres ekstra godt ut, men nå er snart biffen på bordet her :) Min kjære styrer på kjøkkenet. Duften er bare helt ubeskrivelig :) Biff og rødvin til Farmen altså :o)

Skrevet

Jeg er så sulten at _alt_ høres ekstra godt ut, men nå er snart biffen på bordet her :) Min kjære styrer på kjøkkenet. Duften er bare helt ubeskrivelig :) Biff og rødvin til Farmen altså :o)

*S* Vi skal også ha biff i kveld, men pga omeletten utsettes den en time til;-)

Har på Opera-showet så lenge:-)

Skrevet

Spiser endel egg, kanskje rundt 4-5 i uka.

hidi, the scorpion
Skrevet

Spiser endel egg, kanskje rundt 4-5 i uka.

Det er _ikke_ endel egg, jubalong70;)))

Det er lite...

Skrevet

Det er _ikke_ endel egg, jubalong70;)))

Det er lite...

Kommer an på hvem du sammenligner med;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Kommer an på hvem du sammenligner med;-)

Fire egg spiser jeg på to dager...;)

Spiser 12 til 16 egg i uka, det er jo bare sååå godt ;)

Skrevet

Fire egg spiser jeg på to dager...;)

Spiser 12 til 16 egg i uka, det er jo bare sååå godt ;)

Ja, det er jo godt, men det blir liksom ikke til at vi lager så mye eller ofte lell.

Inspirert av denne tråden laget jeg omelett i dag, men hvis jeg ikke tar helt feil var det første eggespising siden påska;-)

AneM1365380603
Skrevet

*S* Vi skal også ha biff i kveld, men pga omeletten utsettes den en time til;-)

Har på Opera-showet så lenge:-)

Spis ikke så mye som jeg gjorde da :-O Har smerter, og det er da helt unødvendig å spise så mye.

Skrevet

Spis ikke så mye som jeg gjorde da :-O Har smerter, og det er da helt unødvendig å spise så mye.

;-)

Vi var fortsatt så mette etter omeletten så vi har bestemt oss for å ha biffen som søndagsmiddag;-)

Skrevet

Jeg spiser veldig lite egg, fordi jeg sjelden gidder å koke egg, men det er vel en stor proteinkilde. Nå går det mye i havregrøt hos meg til frokost eller kvelds. Kan sikkert diskuteres hvor sundt det er fordi jeg strør på med sukker (og kanel).

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg spiser veldig lite egg, fordi jeg sjelden gidder å koke egg, men det er vel en stor proteinkilde. Nå går det mye i havregrøt hos meg til frokost eller kvelds. Kan sikkert diskuteres hvor sundt det er fordi jeg strør på med sukker (og kanel).

Jeg har eggkoker, verdens beste oppfinnelse, og alltid perfekte egg; hardkokt, medium kokt og lettkokt....;)

Skrevet

Jeg spiser masse egg. Har vært glad i det fra jeg var barn. Vet ikke om det er skadelig, men jeg har alltid hatt lavt kolestrol.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har egg til frokost kanskje annenhver søndag, og pannekaker eller vafler kanskje en gang i måneden, så veldig mye blir det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...