Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Er vel ikke overrasket over at en såpass habil eggspiser som deg har egen eggkoker! :-)

Med mitt adskillig mer beskjedne eggforbruk, som også oftest er speilegg eller omelett, så ville en eggkoker bare være en slitsom maskin som tar opp plass i skapene, når jeg likevel har en liten kjel jeg kan bruke.

Jeg trodde virkelig en eggkoker var obligatorisk i de fleste hjem. Men virker ikke sånn. Ikke rart dere spiser lite egg da, når dere må koke dem i kjelen :P

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• morsan

19

• candyqueen_83

10

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trodde virkelig en eggkoker var obligatorisk i de fleste hjem. Men virker ikke sånn. Ikke rart dere spiser lite egg da, når dere må koke dem i kjelen :P

;-)

Jeg synes faktisk koking i kjel er veldig raskt og lettvint, fremfor å måtte grave langt inn i et skap for å hente fram en spesialmaskin.

Men spiser man egg så ofte at maskina står fremme på kjøkkenbenken, er det jo en annen sak. Men jeg er motstander av for mye benke-maskiner, så der har jeg kun kaffetrakter'n og vannkoker'n. :-)

Og micro'en.

Skrevet

Må bare si en ting: det er ganske typisk at de fleste av oss og meg innbefattet tror at vi er helt gjennomsnittlige og at "folk flest" er som en selv;-)

Så når du sier at du trodde eggekoker var obligatorisk i de fleste hjem er det et uttrykk for nettopp det! :-) Og fra min side at jeg har tenkt at eggekoker må være et av de mest unytte kjøkkenapparatene som finnes, når det er _sååå_ enkelt å bruke kjel;-)

Jeg har faktisk lurt på hvor mange eggekokere som sikkert står og støver ned i de 1000 hjem fordi folk har latt seg rive meg og kjøpe noe slikt! ;-)

Sannheten ligger vel et sted i mellom våre tanker skulle jeg tro.

Skrevet

Jøss, ikke spist egg i år? Da liker du det ikke? Artikkelen handlet om syv egg i uken. (Under bildet stod det nok feil med syv egg daglig)

Det var du som skreiv 7 egg for dagen!

Eg liker godt egg, men sønnen min liker ikkje egg så godt, dessuten prøver eg å være økonomisk og kutter det meste av "luksusmaten" som egg, tomat, agurk, youghurt osv.

Skrevet

Det var du som skreiv 7 egg for dagen!

Eg liker godt egg, men sønnen min liker ikkje egg så godt, dessuten prøver eg å være økonomisk og kutter det meste av "luksusmaten" som egg, tomat, agurk, youghurt osv.

Skal jeg fortelle deg noe rart...hehe ",) jeg oppdaget det nå i dag at jeg hadde skrevet 7 om dagen! Ja jeg skammer meg :) *huff* kanskje min hjerneceller også har blitt blåst bort? :)

Skrevet

Eg har ikkje eggkoker, bløtkokt er ca. 5 minutt og 7-8 på hardkokte, men må stikke hull på de med ei nål før koking.

Skrevet

Skal jeg fortelle deg noe rart...hehe ",) jeg oppdaget det nå i dag at jeg hadde skrevet 7 om dagen! Ja jeg skammer meg :) *huff* kanskje min hjerneceller også har blitt blåst bort? :)

Ikkje for å være vanskelig, men du har en liten trykkfeil i innlegget ditt, dus kreiv nemlig: ''*huff* kanskje min hjerneceller også har blitt blåst bort? :)''

Det skulle vel ha stått: ''*huff* kanskje min hjernecelle også har blitt blåst bort? :)'' ?

Skrevet

Ikkje for å være vanskelig, men du har en liten trykkfeil i innlegget ditt, dus kreiv nemlig: ''*huff* kanskje min hjerneceller også har blitt blåst bort? :)''

Det skulle vel ha stått: ''*huff* kanskje min hjernecelle også har blitt blåst bort? :)'' ?

DUH! Haha, *ja jeg forstår _ikke_ hva du sier*

Skrevet

Har aldri skjønt vitsen med en eggkoker? De kokes jo like greit i en vanlig kasserolle. Så slipper man å ha enda mer skrot som fyller opp skapene.

candyqueen_83
Skrevet

;-)

Jeg synes faktisk koking i kjel er veldig raskt og lettvint, fremfor å måtte grave langt inn i et skap for å hente fram en spesialmaskin.

Men spiser man egg så ofte at maskina står fremme på kjøkkenbenken, er det jo en annen sak. Men jeg er motstander av for mye benke-maskiner, så der har jeg kun kaffetrakter'n og vannkoker'n. :-)

Og micro'en.

Vi har kun eggkoker og vannkoker, ikke micro (til min store fortvilelse). Så det tar ikke så stor plass. :o) Hadde den ikke stått fremme tror jeg heller ikke jeg hadde giddi å bruke den.

candyqueen_83
Skrevet

Må bare si en ting: det er ganske typisk at de fleste av oss og meg innbefattet tror at vi er helt gjennomsnittlige og at "folk flest" er som en selv;-)

Så når du sier at du trodde eggekoker var obligatorisk i de fleste hjem er det et uttrykk for nettopp det! :-) Og fra min side at jeg har tenkt at eggekoker må være et av de mest unytte kjøkkenapparatene som finnes, når det er _sååå_ enkelt å bruke kjel;-)

Jeg har faktisk lurt på hvor mange eggekokere som sikkert står og støver ned i de 1000 hjem fordi folk har latt seg rive meg og kjøpe noe slikt! ;-)

Sannheten ligger vel et sted i mellom våre tanker skulle jeg tro.

Hos de fleste jeg har vært hos, som jeg har registrert, har de da eggkoker fremme? Og regner da med at den brukes. I likhet med vannkoker.

Skrevet

Hos de fleste jeg har vært hos, som jeg har registrert, har de da eggkoker fremme? Og regner da med at den brukes. I likhet med vannkoker.

De fleste? Foreldrene mine hadde eggkoker på 80-tallet en gang. Ellers har jeg aldri hørt om noen som har de/bruker det. Og jeg har aldri sett at noen har hatt den stående fremme.

candyqueen_83
Skrevet

De fleste? Foreldrene mine hadde eggkoker på 80-tallet en gang. Ellers har jeg aldri hørt om noen som har de/bruker det. Og jeg har aldri sett at noen har hatt den stående fremme.

Jeg må si det høres mer gammeldags ut å koke egg i kjele da. Steinalderen :P

Skrevet

Samme her. Eksens foreldre hadde en eggekoker, er usikker på om den noen gang var i bruk, den sto aldri fremme i alle fall. Kan ikke huske jeg har sett det på benken til noen i det hele tatt.

Skrevet

Hmmm... kjenner knapt noen som har det jeg, bortsett fra min mor, og hun kjøper omtrent alt som finnes av elektriske kjøkkenmaskiner! ;-) Der skal jeg love deg at det er mye som støves ned ikke bare inni skapene men i aller høyeste grad oppå benken, så det er nesten ikke plass igjen til å lage mat der;-)

Men jeg er nesten allergisk mot alle slike maskiner der man kan klare å lage maten ved hjelp av vanlige kjeler osv. Dette gjelder ikke bare eggkoker, men riskoker, egen pizzabakemaskin (blir sikkert bra resultat, men vanlig stekeovn holder for meg*S*), pannekakemaskin og for ikke å snakke om den der popcorn-maskina som det ble reklamert så voldsomt for.

Så jeg er neppe drømmekunden for forhandlere av slike produkter;-)

Det eneste unntaket er at jeg har en brødbakemaskin, selv om man her fint kunne ha klart seg med bare vanlig stekeovn.

Skrevet

Jeg må si det høres mer gammeldags ut å koke egg i kjele da. Steinalderen :P

Jeg har forresten kokt egg i konvolutt! ;-) Gammelt speidertriks;-)

candyqueen_83
Skrevet

Hmmm... kjenner knapt noen som har det jeg, bortsett fra min mor, og hun kjøper omtrent alt som finnes av elektriske kjøkkenmaskiner! ;-) Der skal jeg love deg at det er mye som støves ned ikke bare inni skapene men i aller høyeste grad oppå benken, så det er nesten ikke plass igjen til å lage mat der;-)

Men jeg er nesten allergisk mot alle slike maskiner der man kan klare å lage maten ved hjelp av vanlige kjeler osv. Dette gjelder ikke bare eggkoker, men riskoker, egen pizzabakemaskin (blir sikkert bra resultat, men vanlig stekeovn holder for meg*S*), pannekakemaskin og for ikke å snakke om den der popcorn-maskina som det ble reklamert så voldsomt for.

Så jeg er neppe drømmekunden for forhandlere av slike produkter;-)

Det eneste unntaket er at jeg har en brødbakemaskin, selv om man her fint kunne ha klart seg med bare vanlig stekeovn.

De andre apparatene er jo ting man kan bruke en gang pr mnd, med unntak av riskoker. Men for oss som spiser egg hver dag, er det praktisk med eggkoker. Vi hadde nok ikke giddi å koke i kjele. Og da hadde det ikke blitt noen egg på oss.

Skrevet

De andre apparatene er jo ting man kan bruke en gang pr mnd, med unntak av riskoker. Men for oss som spiser egg hver dag, er det praktisk med eggkoker. Vi hadde nok ikke giddi å koke i kjele. Og da hadde det ikke blitt noen egg på oss.

''Men for oss som spiser egg hver dag, er det praktisk med eggkoker.''

Nemlig - spiser man det hver dag og maskina står fremme skjønner jeg at det er praktisk:-) Men jegbetviler sterkt at antall fortærte kokte egg hadde steget så voldsomt hos oss selv om vi hadde skaffet en slik maskin. Kanskje litt i starten, men så ville vi gått tilbake til å spise slik mat som vi pleier;-)

Skrevet

Men hva er forskjellen på å koke i eggkoker og i kjele? Du må vel ha vann i eggkokeren også? Jeg legger bare eggene i det kalde vannet, koker det opp og lar det småkoke i 10 min. Ikke noe styr overhodet.

Skrevet

Men hva er forskjellen på å koke i eggkoker og i kjele? Du må vel ha vann i eggkokeren også? Jeg legger bare eggene i det kalde vannet, koker det opp og lar det småkoke i 10 min. Ikke noe styr overhodet.

Men hva er forskjellen på å koke vann i en vannkoker eller å koke det i en kjele? ;-)

Svært mange har jo vannkoker selv om de har både komfyr og kjel.

Bruker man det ofte nok, er det jo praktisk med spesialmaskiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...