Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De andre apparatene er jo ting man kan bruke en gang pr mnd, med unntak av riskoker. Men for oss som spiser egg hver dag, er det praktisk med eggkoker. Vi hadde nok ikke giddi å koke i kjele. Og da hadde det ikke blitt noen egg på oss.

Heh, hvor lat er det egentlig mulig å bli?

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• morsan

19

• candyqueen_83

10

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hva er forskjellen på å koke vann i en vannkoker eller å koke det i en kjele? ;-)

Svært mange har jo vannkoker selv om de har både komfyr og kjel.

Bruker man det ofte nok, er det jo praktisk med spesialmaskiner.

Det går fortere i en vannkoker. :o) Men et egg trenger like mange minutter på å bli hardkokt enten det kokes i kjele eller i eggekoker vil jeg tro. :o)

Skrevet

Det går fortere i en vannkoker. :o) Men et egg trenger like mange minutter på å bli hardkokt enten det kokes i kjele eller i eggekoker vil jeg tro. :o)

Jeg har aldri brukt eggekoker, så hvor lang tid det tar vet jeg ikke, men det kan jo hende at vannet _koker opp_ fortere i eggekokeren, så da blir det jo tidsbesparende. Og så antar jeg at eggene legges i fra start, så da slipper du å stå ved komfyren og vente til vannet koker for så å legge eggene oppi;-)

Litt komisk at jeg nå forsvarer maskina ettersom jeg selv synes det er en bortkastet maskin (for meg), men jeg ser jo at dem som spiser ris hver dag sikkert har stor glede og nytte av en riskoker, selv om kjel funker glimrende.

Skrevet

Jeg har aldri brukt eggekoker, så hvor lang tid det tar vet jeg ikke, men det kan jo hende at vannet _koker opp_ fortere i eggekokeren, så da blir det jo tidsbesparende. Og så antar jeg at eggene legges i fra start, så da slipper du å stå ved komfyren og vente til vannet koker for så å legge eggene oppi;-)

Litt komisk at jeg nå forsvarer maskina ettersom jeg selv synes det er en bortkastet maskin (for meg), men jeg ser jo at dem som spiser ris hver dag sikkert har stor glede og nytte av en riskoker, selv om kjel funker glimrende.

Jeg legger eggene i kaldt vann og skrur bare ned plata til 1 når det koker. :o) Funker helt fint.

Skrevet

Får dere til samlet frokost i helgene? Det gjør ikke vi lengre. Guttene vil sove lenge. Jeg kjenner meg igjen....

Ja, vi spiser alltid samlet i helgene. Ungene er morgenfugler, så det er de som drar oss ut av senga ;)

I min oppvekst spiste vi alltid frokost sammen med mamma og pappa i helga. Vi er nok A-mennesker hele gjengen ;)

Skrevet

Du får kjøpe deg en eggkoker, er ikke de smarte? (har aldri brukt før, men det stod en i vogna vi kjøpte)

Jeg må også ha sukker på grøten...

Da jeg jobbet som vikar var jeg innom en en-mannskantine. Der skulle de absolutt ha egg hver fredag. Jeg var helt uforberedet og hadde ikke peiling på hvordan man kokte egg, så det endte med at jeg måtte ringe en venninne...:-) Er det ikke ca 7 minutter for hardtkokt?

Skrevet

Da jeg jobbet som vikar var jeg innom en en-mannskantine. Der skulle de absolutt ha egg hver fredag. Jeg var helt uforberedet og hadde ikke peiling på hvordan man kokte egg, så det endte med at jeg måtte ringe en venninne...:-) Er det ikke ca 7 minutter for hardtkokt?

Jeg koker dem i 10 min for hardkokte egg. 7 min er for bløtt for meg. Min kjære koker dem i 5 min og da er de ekkelt bløte...

Skrevet

Men i alle dager, da, hvem er det som trøkker i seg 7 egg om dagen?

*undrende*

Skrevet

Jeg koker dem i 10 min for hardkokte egg. 7 min er for bløtt for meg. Min kjære koker dem i 5 min og da er de ekkelt bløte...

Ok. Whatever;-)

Mary Poppins
Skrevet

*undrende*

haha akkurat det samme tenkte jeg..

Skrevet

Ja, vi spiser alltid samlet i helgene. Ungene er morgenfugler, så det er de som drar oss ut av senga ;)

I min oppvekst spiste vi alltid frokost sammen med mamma og pappa i helga. Vi er nok A-mennesker hele gjengen ;)

Så fint det må være, jeg tror vi kun har et A menneske, og det er jenta på ti.

Skrevet

*undrende*

Jeg trodde det bare var artikkelen som hadde feil under bildet, men her er min innrømmelse som jeg gav til Geir ;)

''Skal jeg fortelle deg noe rart...hehe ",) jeg oppdaget det nå i dag at jeg hadde skrevet 7 om dagen! Ja jeg skammer meg :) *huff* kanskje min hjerneceller også har blitt blåst bort? :)''

Men altså, artikkelen handler om 7 egg i _uken_. Sorry * med hodet langt nede mellom skuldrene*

candyqueen_83
Skrevet

Jeg legger eggene i kaldt vann og skrur bare ned plata til 1 når det koker. :o) Funker helt fint.

Og da må man stå å passe på. Verste jeg veit :o) Og stille klokke osv. Lettere å fylle på vann, og vente til det piper :o)

Men dere som syns det er morsomt å koke egg i kjele, kjøper ikke eggekoker, de som har lyst til å gjøre andre ting mens eggene koker, kjøper ;O)

Skrevet

Og da må man stå å passe på. Verste jeg veit :o) Og stille klokke osv. Lettere å fylle på vann, og vente til det piper :o)

Men dere som syns det er morsomt å koke egg i kjele, kjøper ikke eggekoker, de som har lyst til å gjøre andre ting mens eggene koker, kjøper ;O)

Men man trenger jo slett ikke stå og passe på mens eggene koker?! Jeg setter gjerne på alarmen på mobilen og da er de ferdige når det piper hos meg også. ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Men man trenger jo slett ikke stå og passe på mens eggene koker?! Jeg setter gjerne på alarmen på mobilen og da er de ferdige når det piper hos meg også. ;o)

Nei, men passe på når vannet koker. ;O) Jeg syns det er så praktisk med eggekokeren, at alt annet blir bare negativt uansett :o) Og man får alltid perfekt resultat.

Skrevet

Og de som ikke har lyst til å stå med huet inn på den mest bortgjemte plassen i det mest bortgjemte skapet for å hente fram kjøkkenmaskiner man ikke bruker ofte, kjøper heller ikke eggekoker;-)

Nevnte sted "huser" p.t. vaffeljern, som heller ikke brukes i eninga, men der er det ihvertfall ikke noe alternativ å bruke kjel;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Er vel ikke overrasket over at en såpass habil eggspiser som deg har egen eggkoker! :-)

Med mitt adskillig mer beskjedne eggforbruk, som også oftest er speilegg eller omelett, så ville en eggkoker bare være en slitsom maskin som tar opp plass i skapene, når jeg likevel har en liten kjel jeg kan bruke.

Min eggkoker står på benken ved siden av vannkokeren, er glad i te også, alltid perfekte egg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...