Gå til innhold

Et pent hjem

Gjest har gammelt tv enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) Du har litt rett, eller jeg tenker som deg. Det har noe med anerkjennelse å gjøre når de snakker om "hva de har gjort" hjemme. Jeg tror at det å ha tid og ork til slikt kanskje er det som får meg til å wowe?

Brystpanel fikk jeg meg aldri, og jeg fikk også furumøblene på tampen av populariteten, morsomt, men da var det slutt på en fant av hvert slag. Så om jeg begynner å handle nye møbler nå så blir det nok slik igjen siden jeg ikke har så fryktelig mye penger til å møbelere et helt rom samtidig. Det er vel derfor jeg har holdt ut med møblene. Det finnes dager jeg kunne lempet alt til fretex, men så kommer "bedre" dager hvor det er ok likevel.

Vinner jeg i lotto så er jeg redd folk vil se at lottomillionærer ikke er som vanlige millionærer ;) Drømmer om å kjøre vår 25,5 fot store båt til fretex hehe (for et skue)

Jeg er glad jeg har det jeg har, men det er gøy me no nytt ;)

Hvis du vil ha et roligere inntrykk, men ikke har råd til nye møbler, kan du få stor forandring med billigvarianten. Du kan f.eks male alle furumøblene hvite, kjøpe lyse ensfargede gardiner, fjerne en del av dill-dallet og ellers satse på få farger forøvrig.

Sånt er morsomt, men tidkrevende:) Det eneste som var igjen av furu hos oss nå var spisestua, hvor stolene og bordbena var sorte med en massiv furu bordplate. Jeg malte alt hvitt. Sikkert 5 strøk, men det ble en helt "ny" spisestue:)

Da jeg kjøpte sommerhuset trålet jeg nær sagt "alle" loppemarkeder i Oslo og i Sverige på jakt etter gode funn. Hele huset er møblert med loppemøbler og alt ble malt hvitt.

Skrevet

Hvis du vil ha et roligere inntrykk, men ikke har råd til nye møbler, kan du få stor forandring med billigvarianten. Du kan f.eks male alle furumøblene hvite, kjøpe lyse ensfargede gardiner, fjerne en del av dill-dallet og ellers satse på få farger forøvrig.

Sånt er morsomt, men tidkrevende:) Det eneste som var igjen av furu hos oss nå var spisestua, hvor stolene og bordbena var sorte med en massiv furu bordplate. Jeg malte alt hvitt. Sikkert 5 strøk, men det ble en helt "ny" spisestue:)

Da jeg kjøpte sommerhuset trålet jeg nær sagt "alle" loppemarkeder i Oslo og i Sverige på jakt etter gode funn. Hele huset er møblert med loppemøbler og alt ble malt hvitt.

Fem strøk? Uff, det var mye...

Er så spent på vinduskarmene mine jeg nå. De har stått i 10 år med 2 størk antikk panellakk på. Nå i helga har jeg grunnet dem, og malt to strøk med eggehvit maling. Håper det holder.

Skrevet

Er så spent på vinduskarmene mine jeg nå. De har stått i 10 år med 2 størk antikk panellakk på. Nå i helga har jeg grunnet dem, og malt to strøk med eggehvit maling. Håper det holder.

Ja, men det var fordi de var sorte og da måtte det mange strøk til for dekke. Du trenger nok ikke så mange strøk på vinduskarmene.

tzatziki1365380058
Skrevet

Kommer helt an på hvordan det er pent. "Pent og personlig" lar jeg meg imponere av. "Pent og som tatt ut av katalogen til Room, Tennum Møbløer el l" synes jeg stort sett blir kjedelig.

I det hele tatt beundrer jeg folk som klarer å lage hyggelige hjem med personlig, gjennomført stil - om det er minimalistisk, romantisk eller maksimalistisk er jeg ikke spesielt opptatt av.

Skrevet

Ja, men det var fordi de var sorte og da måtte det mange strøk til for dekke. Du trenger nok ikke så mange strøk på vinduskarmene.

Håper du tror rett!

Men nå må jeg stupe i seng. har ei lita snuppe som sovnet halv syv i kveld - vanligvis sovner hun i åtte-halv ni tida - så hun er nok våken om ca 5-6 timer....

STØNN!

tzatziki1365380058
Skrevet

Kommer helt an på hvordan det er pent. "Pent og personlig" lar jeg meg imponere av. "Pent og som tatt ut av katalogen til Room, Tennum Møbløer el l" synes jeg stort sett blir kjedelig.

I det hele tatt beundrer jeg folk som klarer å lage hyggelige hjem med personlig, gjennomført stil - om det er minimalistisk, romantisk eller maksimalistisk er jeg ikke spesielt opptatt av.

Tannum Møbler - ikke Tennum Møbøler... ;)

Gjest Moro med noe nytt også da
Skrevet

Å se opp til vet jeg nå ikke, men det er nå slik verden er i dag. Vi bytter ut ting, men mye gis da videre? Fretex, venner, bekjente ol.

Vi har det ganske pent, men dette er møbler som har vært kjøpt inn for vel tyve år siden. Noen av dem begynner nå å bli ganske slitte og de bør nok byttes ut etterhvert.

Vi har byttet ut senga akkurat nå. Men seng og madrasser vi byttet ut var 18 år gamle. Nye senga var slettes ikke dyr for seng å være.

Vi har akkurat kjøpt oss ny flatskjermstv. Grunnen var at ene tv gikk i stykker og da var det like greit å kjøpe flatskjerm med litt størrelse. (er jo nesten ikke råd å få tak i annet enn flatskjerm heller nå da)

Når det gjelder hvitevarer, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner ol. så er ikke disse laget i særlig god kvalitet i forhold til før. Maskinene før holdt i atten, tyve år, de i dag holder knappt de fem som er reklamasjonstiden.

Det er laget i dag ting, at det skal gå i stykker slik at vi kjøper nytt. På en måte er det jo greit, siden vi jo også gir mindre i utgangspunktet, men det må bli svært mye "søppel" ut av dette. Det er bekymringsfullt synes jeg.

Jeg synes det er moro å se andres hjem. Jeg kjenner folk som har det så perfekt hjemme at de ti støvkornene de har til og med ligger på plass. Det blir altfor stivt for meg og i slike hjem kan jeg ikke føle meg helt avslappet.

Men i andre hjem hvor det er fint med også personlig så synes jeg det er moro å se.

Det er moro å få ideer, det er moro å se hva andre synes om ting og farger. Jeg blir aldri misunnelig på "naboen" for å si det sånn.

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken mange ganger om å male dem, fjerne de "søte" bordene og topplistene for å gjøre dem enklere. Men jeg har mistet motet før jeg har fått begynt. Det å få meg nye gardiner i ensfarget, det koster ikke så mange kaloriene, så det kan bli noe av :) Det høres veldig fint ut det du har gjort, og man kan finne mye fint på loppemarkeder. Det er mye som kan gjøres med et penselstrøk eller to.

Skrevet

Det ble sikkert supert. Fikk du tak i panelgardiner? Jeg var en kjapp tur med min mann ut til senteret i går, og alle som bar på gardiner fikk et ekstra blikk hehe, det kunne jo være deg vettu ;)

Skrevet

Det ble sikkert supert. Fikk du tak i panelgardiner? Jeg var en kjapp tur med min mann ut til senteret i går, og alle som bar på gardiner fikk et ekstra blikk hehe, det kunne jo være deg vettu ;)

Jeg fikk tak i gardiner ja - men liftgardiner, ikke panelgardiner. var der mellom halv ett og ett, tenker jeg!

Tok siste strøk i går kveld/natt - og i dag vasket jeg vinduene, strøk gardinene, og skrudde dem opp. Det ble så stilig!

Reiste til Oslo før mannen min kom hjem, men fikk en kjempekoselig melding fra ham - han syntes det var knallfint - og var blitt kjempeinspirert til at vi maler karmene i stua og + maler veggene på kjøkkenet :-)

Moro!

Skrevet

Jeg fikk tak i gardiner ja - men liftgardiner, ikke panelgardiner. var der mellom halv ett og ett, tenker jeg!

Tok siste strøk i går kveld/natt - og i dag vasket jeg vinduene, strøk gardinene, og skrudde dem opp. Det ble så stilig!

Reiste til Oslo før mannen min kom hjem, men fikk en kjempekoselig melding fra ham - han syntes det var knallfint - og var blitt kjempeinspirert til at vi maler karmene i stua og + maler veggene på kjøkkenet :-)

Moro!

Så bra at han likte det! Og enda bedre, han ble inspirert til å gjøre mere :) Håper du får et fint opphold i Oslo da. Lykke til med kurs. Kanskje han har malt endel til du kommer?

Vi var der ute på ettermiddagen ;)

Skrevet

Så bra at han likte det! Og enda bedre, han ble inspirert til å gjøre mere :) Håper du får et fint opphold i Oslo da. Lykke til med kurs. Kanskje han har malt endel til du kommer?

Vi var der ute på ettermiddagen ;)

Nå snakket jeg akkurat med ham. Han syntes virkelig at det var knallfint! Og svigermor likte det også :-)

Nei - han har ikke tid til å male denne uka - høysesong for alt som har med landbruk å gjøre nå...

Men det gjør ikke noe - er bare så glad for at han syntes det var fint, og at han er med på å gjøre noe mer med kjøkkenet :-)

Nå må jeg legge meg. Må være opplagt når jeg skal stå foran og være engasjert i morra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...