Gå til innhold

Grillpølser ut på dato i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har ligget i kjøleskapet. Ikke i fryseren. Kan de spises?

Skrevet

Lukt på de. Om de ikke lukter vondt, så er det bare å bruke de :)

Skrevet

Jeg er usikker. Tar sjangsen:)

Skrevet

Selvsagt.

Ja, jeg er nok svært hysterisk når det gjelder mat og datostempling. Ellers takk for svar:)

Skrevet

Ja, jeg er nok svært hysterisk når det gjelder mat og datostempling. Ellers takk for svar:)

Du er ikke alene :) Sambo synes jeg er slitsom og kaster mye god mat :P

Skrevet

Jeg er også litt hysterisk slik, men det er sjelden jeg kaster mat på siste dag. Med mindre det lukter, da.

Gjest Elextra
Skrevet

Pølser lukter vel aldri godt? ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Pølser lukter vel aldri godt? ;)

Hvis de lukter verre enn vanlig da? ;P

Jeg spise forøvrig kjøttdeig som gikk ut for to dager siden i går og lever enda!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg regner alltid med at varer minst er holdbare til holdbarhetsdatoen. Med mindre pakken har vært åpnet, kunne jeg godt spist varer også dagen etter holdbarhetsdatoen. Åpnede kjøttvarer regner jeg kun for å være holdbare et par dager i kjøleskap.

Mine sparsomme foreldre regner holdbarhetsdatoer bare som veledende, og spiser gjerne varene lenge etterpå, spesielt tørrvarer. Finner jeg tørrvarer som gikk ut på dato for et par måneder siden går de derimot rett i søpla. Får ofte ryddet i skapene på den måten ;). Tror ikke det er farlig å spise sånt, men jeg har råd til nytt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg regner alltid med at varer minst er holdbare til holdbarhetsdatoen. Med mindre pakken har vært åpnet, kunne jeg godt spist varer også dagen etter holdbarhetsdatoen. Åpnede kjøttvarer regner jeg kun for å være holdbare et par dager i kjøleskap.

Mine sparsomme foreldre regner holdbarhetsdatoer bare som veledende, og spiser gjerne varene lenge etterpå, spesielt tørrvarer. Finner jeg tørrvarer som gikk ut på dato for et par måneder siden går de derimot rett i søpla. Får ofte ryddet i skapene på den måten ;). Tror ikke det er farlig å spise sånt, men jeg har råd til nytt.

''men jeg har råd til nytt.''

Det har forsåvidt mine foreldre også, men de tilhører førkrigsgenerasjonen, og kaster ikke mat som kan spises.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...