Gå til innhold

Er du glad for den nye operaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JAA! Og om en stund iallfall, men bor ikke i oslo så må nok vente litt. *utålmodig*

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• hidi, the scorpion

15

• ....AV

8

• fuji1365380447

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er glad for at Norge har fått et så flott praktbygg!

Jeg kommer ikke til å trå ned dørene der, er ikke kjempeinteressert i opera. Har sett Nøtteknekker'n før jul noen ganger, og det kan det hende jeg gjør igjen.

Kommer nok ikke til å gå mer i operaen pga bygget. Men jeg er dødsprovosert at det skal være SÅ forferdelig at vi bruker penger på et slikt kulturbygg, mens milliarder på idrettsarenaer og OL_ arrangement bevilges uten at noen (eller i alle fall veldig få) klager i det hele tatt.

For ikke å snakke om hvor mye av lisenspengene våre som går til sportssendinger Pføy! Bra med litt utjevning!

*signerer*

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nei, hva skal vi med den? Vet om mye annet i landet her som hadde trengt skattepengene våre MYE mer enn dette bygget.

Har vi ingen kultur, har vi ingen ting å forsvare som forsvarsministeren sa i går (fritt etter hukommelsen). Hvorfor skal vi ikke ha en opera? Skal vi ikke ha noe mer å strekke oss etter enn det lokale skolekorpset eller amatørteaterlaget som opptrer to ganger hvert år? Er alle fotballstadionene, OL-arenaene og Oslo Spektrum også helt bak mål? Skal vi drite i veistandaren her i landet fordi det trengs mer penger til sykehjemsplasser?

Skrevet

Jammen jeg ER glad jeg er døv, faktisk :)

*ser for seg en måpende Geir*

Jeg ser på meg selv som en del av en spårklig minoritet, ikke som en del av en gruppe funksjonshemmede. Skjønner godt at hørende synes dette høres helt skrudd ut, men det får så være ;)

Bare spør om du lurer :)

Det der høres merkelig ut for meg ja, men du er jo heldig som slipper alt tullpratet fra fulle folk osv. for ikkje å snakke om all _støyen_ i samfunnet vårt, ikkje har du hørt Spice Gilrs eller Helmut Lotti heller. *heldiggrisen* :)

Men kan du "føle" musikken, tenker på at musikk er jo frekvenser som skaper vibrasjoner?

Beethoven var jo omtrent døv på slutten, men han hørte jo omtrent ingenting og dirigerte visst i "hytt & pine"!

Vanskelig spørsmål, men tror du de øvrige sansene dine er sterkere enn våres?

Skrevet

100 mil fra Berlin?

Bor du ikke i Norge da? Det må da være mer enn 100 mil fra et eller annet sted i Norge til Berlin?

Uansett - det høres flott ut!

Jeg bor 80-90 mil fra Trondheim, og styrtet fra flybussen til Nidarosdomen på en flott konsert da jeg var der for halvannet år siden :-)

Bor i Oslo. Det er ikke så langt til Tyskland. Vi har en kamerat som i en periode var på konsert i Berlin hver måned...

Skrevet

Pøh...Det blir sikkert dritkjedelig med Berliner Philarmonikerne og Sir Simon Rattle (bedre når Claudio Abbado var dirigent).

Skal ikkje du på konsert 28 september da, med DNOs orkester og sjølveste Zubin Mehta!!!

Ps! Eg er bare misunnelig. :)

Ville gjerne hatt Abbado, ja. Men Berlinerne er best uansett :-)

Gleder meg uansett veldig. Har ikke hørt dem med Rattle siden 1996.

Vurderer Mahler med Mehta også selvfølgelig, ble egentlig ganske imponert over DNO-orkesteret i går, det kan bli en bra konsert. Men jeg har familie og forpliktelser som følger med, tiden strekker ikke alltid til...

Skrevet

Snart og snart. I august skal jeg og gemalen dit. Vi har ikke vært i operaen siden jeg var gravid med den eldste. Da var det en av de tingene vi gjerne vi ville har gjort sammen før det var for sent... (i betydning for sent før vi hadde fler å ta hensyn til)...

Nå ønsket jeg meg som forsinket fødseldagspresang at noen ville bli med meg på Borgy & Gess, og det virket...

Det tror jeg blir bra! Så du utdraget i går?

Skrevet

Ville gjerne hatt Abbado, ja. Men Berlinerne er best uansett :-)

Gleder meg uansett veldig. Har ikke hørt dem med Rattle siden 1996.

Vurderer Mahler med Mehta også selvfølgelig, ble egentlig ganske imponert over DNO-orkesteret i går, det kan bli en bra konsert. Men jeg har familie og forpliktelser som følger med, tiden strekker ikke alltid til...

Eg og blei veldig positivt overraska over DNO orkesteret, de spillte fullt på høyde med de utenlandske! :)

Min drøm er å få oppleve Lucern festival orchestra fremføre Verdis Requiem under ledelse av Claudio Abbado...

Da kunne eg ha daua med ett smil rundt munnen! :-)

Såg du dokumentaren "The sound og silence" på Nrk for noen år siden om Abbado? (eg har fått tak i den på DVD)

Skrevet

Eg og blei veldig positivt overraska over DNO orkesteret, de spillte fullt på høyde med de utenlandske! :)

Min drøm er å få oppleve Lucern festival orchestra fremføre Verdis Requiem under ledelse av Claudio Abbado...

Da kunne eg ha daua med ett smil rundt munnen! :-)

Såg du dokumentaren "The sound og silence" på Nrk for noen år siden om Abbado? (eg har fått tak i den på DVD)

Så den på tv og har den på DVD:-)

Abbado er vel den beste nålevende dirigenten etter min mening. Har Mozarts requeim og BPO og Abbado på DVD, det er heller ikke ille....

Skrevet

''Borgy & Gess''

*he he* Porgy & Bess, tenker jeg vi sier;-)

Tatt i betraktning at innlegget ble skrevet kl. 02:31, synes jeg det hadde svært få skrivefeil...

Skrevet

Det tror jeg blir bra! Så du utdraget i går?

Nei, det gjorde jeg ikke. Men jeg er sikker på at det er en fin forestilling :-)

Skrevet

Tatt i betraktning at innlegget ble skrevet kl. 02:31, synes jeg det hadde svært få skrivefeil...

*knis*

Skrevet

Har vi ingen kultur, har vi ingen ting å forsvare som forsvarsministeren sa i går (fritt etter hukommelsen). Hvorfor skal vi ikke ha en opera? Skal vi ikke ha noe mer å strekke oss etter enn det lokale skolekorpset eller amatørteaterlaget som opptrer to ganger hvert år? Er alle fotballstadionene, OL-arenaene og Oslo Spektrum også helt bak mål? Skal vi drite i veistandaren her i landet fordi det trengs mer penger til sykehjemsplasser?

Veldig bra ! *applauderer*

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Veldig bra ! *applauderer*

Hehe..

Jeg blir bare så irritert over sånne argumenter. Samme med "verdens rikeste land"-argumentet.

Skrevet

Hehe..

Jeg blir bare så irritert over sånne argumenter. Samme med "verdens rikeste land"-argumentet.

Klart vi skal ha en skikkelig Opera, om Operaen står i 100 år så koster det (ifølge Kristin Halvorsen) 7 kroner pr. innbygger.

Gjest Elextra
Skrevet

Klart vi skal ha en skikkelig Opera, om Operaen står i 100 år så koster det (ifølge Kristin Halvorsen) 7 kroner pr. innbygger.

Totalt? Pr. år? Pr. dag? Pr. minutt?

;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er FLOTT med den nye operaen :).

Og ja - jeg skal dit snart! *S*

Skrevet

Totalt? Pr. år? Pr. dag? Pr. minutt?

;)

Per år! :-)

7 kroner per nordmann per år i 100 år.

Gjest Elextra
Skrevet

Per år! :-)

7 kroner per nordmann per år i 100 år.

Jada, fikk egentlig med meg det :D.

Lurer på om hun egentlig var så heldig med det bildet der, tviler på at den ga folk det inntrykket hun ønsket. Eller hva ønsket hun egentlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...