Gå til innhold

Reisefradrag på skatten?

Anbefalte innlegg

Gjest diesel hansen
Skrevet

Leser tipsene for lavere i skatt i dagens Dagbladet:

Reisefradrag = Har du firmabil? Du kan likevel føre opp reisefradrag. Det samme gjelder hvis du benytter yrkesbil mellom hjem og arbeidsplass.

Jeg fikk firmabil i julen 2006, men den står ikke oppført på meg på noen måte(ikke oppgitt fra arbeidsgiver til skattemyndinghetene). Vi fører kjørebok da bilen kun skal brukes i jobbrelaterte sammenhenger. Kan jeg skrive opp all kjøringen som jeg har utført på denne i posten for reisefradrag? Jeg er ofte på flere steder enn ett per dag, dvs at jeg gjør småjobber her og der. Kan all småkjøringen i løpet av dagene også føres opp? Og til slutt, hvordan fører man dette opp i selvangivelsen når man i løpet av et år er innom alt fra 50 - 150 forskjellige oppdragsgivere?

Gjest mandolina
Skrevet

Da disponerer du ikke firmabil, når bilen bare brukes i jobbrelatert sammenheng.

Hvis du har fri bruk av bil til privat kjøring, disponerer du firmabil.

De utgiftene du omtaler er utgifter som firmaet trekker fra i sitt regnskap og har ingen relasjon til din selvangivelse.

Hilsen

Gjest diesel hansen
Skrevet

Da disponerer du ikke firmabil, når bilen bare brukes i jobbrelatert sammenheng.

Hvis du har fri bruk av bil til privat kjøring, disponerer du firmabil.

De utgiftene du omtaler er utgifter som firmaet trekker fra i sitt regnskap og har ingen relasjon til din selvangivelse.

Hilsen

Takk for svar der...Da kan jeg med andre ord føre opp alle reisekostnadene på selvangivelsen min?

Gjest mandolina
Skrevet

Takk for svar der...Da kan jeg med andre ord føre opp alle reisekostnadene på selvangivelsen min?

Nei, det er det firmaet som gjør på sin selvangivelse.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...