Gå til innhold

Antall sykedager

Gjest Det lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange egenmeldinger kan man ta iløpet av ett år? Og starter man på null hvert kalenderår? Hørte noen si at om man er syk en eller to dager, så har man automatisk brukt opp tre dager. Stemmer det?

Gjest jobber i en IA-bedrift
Skrevet

''Hvor mange egenmeldinger kan man ta iløpet av ett år? Og starter man på null hvert kalenderår?''

Det er kun sykt-barn-dager som starter på null hvert kalenderår, dine egenmeldinger gjelder ett år fra din første egenmelding.

''Hørte noen si at om man er syk en eller to dager, så har man automatisk brukt opp tre dager. Stemmer det?''

Kommer an på om du jobber i en IA-bedrift (vi kan bruke èn og èn dag uten at "hele egenmeldingsperioden" er oppbrukt) eller ikke. Gjør du ikke det, så har du brukt opp èn egenmelding om du trenger kun èn dag hjemme fra jobb.

Gjest Elextra
Skrevet

Du har fire egenmeldinger pr. 12 måneder, med andre ord er de uavhengig av kalenderåret og nullstilles ikke ved årsskiftet.

Det går med én egenmelding enten du er borte en eller tre dager.

Dette er hovedreglene, jeg har ingen greie på hva som gjelder i en IA-bedrift.

Gjest jobber i en IA-bedrift
Skrevet

Du har fire egenmeldinger pr. 12 måneder, med andre ord er de uavhengig av kalenderåret og nullstilles ikke ved årsskiftet.

Jobber i en IA-bedrift, vi har det som dette (ikke sikkert det intresserer deg, men jeg legger det nå inn her alliekvel);

''Egenmelding kan brukes i inntil 8 kalenderdager pr. fraværstilfelle med et samlet øvre tak på 24 kalenderdager pr. 12-månedersperiode. Dette innebærer at egenmelding for eksempel kan brukes 24 ganger à 1 dag i løpet av en 12-måneders periode. Ved nytt fravær innen arbeidsgiverperioden regnes tidligere fravær med egenmelding med i fraværstilfellet.''

Skrevet

Takk for svar. :) Er ikke en IA-bedrift.

Gjest Elextra
Skrevet

Jobber i en IA-bedrift, vi har det som dette (ikke sikkert det intresserer deg, men jeg legger det nå inn her alliekvel);

''Egenmelding kan brukes i inntil 8 kalenderdager pr. fraværstilfelle med et samlet øvre tak på 24 kalenderdager pr. 12-månedersperiode. Dette innebærer at egenmelding for eksempel kan brukes 24 ganger à 1 dag i løpet av en 12-måneders periode. Ved nytt fravær innen arbeidsgiverperioden regnes tidligere fravær med egenmelding med i fraværstilfellet.''

Ok, takk, det var ganske annerledes, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...