Gå til innhold

Gulnet bomullsgenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en bomullsgenser, hvit, som ved nærmere ettersyn viste seg å være helt gul opp til albuene og opp til armhulene på bolen. Jeg trodde den var bare møkkete og har vasket den på 40 grader (og sprayet på flekkfjerner) uten at det ble noe særlig bedre. Nå har den ligget i klorvann, men det hjalp heller ikke.

Genseren er egentlig ganske fin så jeg skulle gjerne fått den ren og fin igjen. Har jeg fiksert fargen for godt nå eller har det noe for seg å kokvaske den? Orker ikke legge mye penger i å få den fin, er det noe man vanligvis har i huset som kan brukes?

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis det ikke fungerer med verken flekkfjerner eller klor, høres det ikke lovende ut. Solbleking brukes av noen, men jeg har ikke særlig tiltro.

Men du kan jo f.eks farge den? Eller bare bære den som den er, og med største selvfølgelighet late som om den skal være sånn. ;o)

Skrevet

Hvis det ikke fungerer med verken flekkfjerner eller klor, høres det ikke lovende ut. Solbleking brukes av noen, men jeg har ikke særlig tiltro.

Men du kan jo f.eks farge den? Eller bare bære den som den er, og med største selvfølgelighet late som om den skal være sånn. ;o)

Tipper den går i dunken jeg. Jeg bruker den ikke som den er nei! Fatter ikke hvordan den har blitt sånn heller.

Gjest Tamitra
Skrevet

Tipper den går i dunken jeg. Jeg bruker den ikke som den er nei! Fatter ikke hvordan den har blitt sånn heller.

Svette setter gule flekker på klær.

Skrevet

Svette setter gule flekker på klær.

Da hadde flekkene vært under armene og ikke der denne genseren har blitt gul.

Gjest Tamitra
Skrevet

Da hadde flekkene vært under armene og ikke der denne genseren har blitt gul.

Man kan da svette andre steder enn under armene.

Skrevet

Man kan da svette andre steder enn under armene.

Ikke i det omfanget som er på denne genseren. :o) Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den har blitt sånn, hun som har hatt den er vanligvis ganske så nøye på det også.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ikke i det omfanget som er på denne genseren. :o) Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den har blitt sånn, hun som har hatt den er vanligvis ganske så nøye på det også.

Nei, det er litt spesielt å svette ekstra mye fra håndledd og opp til albuene. ;o)

Skrevet

Er den håndstrikket? Kan det være at vedkommende har brukt garn med forskjellig farging? Da er det ikke mulig å gjøre noe med det - annet enn å farge den...

Skrevet

Er den håndstrikket? Kan det være at vedkommende har brukt garn med forskjellig farging? Da er det ikke mulig å gjøre noe med det - annet enn å farge den...

Nei, den er ikke håndstrikket. Tror dessverre den bare er å kaste.

Skrevet

Nei, den er ikke håndstrikket. Tror dessverre den bare er å kaste.

Hva har jeg hørt om natron tro...før du kaster den, kan du prøve å ha det i vann med genseren en stund?

Vet at man pusser tennene med både bakepulver og natron, men jeg lurer på om jeg har hørt dette om klær også... Du ser om du vil prøve, men si hvordan det virker evt :)

Skrevet

Hva har jeg hørt om natron tro...før du kaster den, kan du prøve å ha det i vann med genseren en stund?

Vet at man pusser tennene med både bakepulver og natron, men jeg lurer på om jeg har hørt dette om klær også... Du ser om du vil prøve, men si hvordan det virker evt :)

Har jeg natron da tro? Vet ikke helt hvordan dette skal kunne hjelpe, men gjør et forsøk!

AneM1365380603
Skrevet

Hvorfor pusse tenner med bakepulver eller natron? Jeg har hørt at messing vaskes i det da...

Skrevet

Hvorfor pusse tenner med bakepulver eller natron? Jeg har hørt at messing vaskes i det da...

For å få hvitere tenner.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, det er litt spesielt å svette ekstra mye fra håndledd og opp til albuene. ;o)

Haha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...