Lillemus Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Jeg har fått en bomullsgenser, hvit, som ved nærmere ettersyn viste seg å være helt gul opp til albuene og opp til armhulene på bolen. Jeg trodde den var bare møkkete og har vasket den på 40 grader (og sprayet på flekkfjerner) uten at det ble noe særlig bedre. Nå har den ligget i klorvann, men det hjalp heller ikke. Genseren er egentlig ganske fin så jeg skulle gjerne fått den ren og fin igjen. Har jeg fiksert fargen for godt nå eller har det noe for seg å kokvaske den? Orker ikke legge mye penger i å få den fin, er det noe man vanligvis har i huset som kan brukes? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Hvis det ikke fungerer med verken flekkfjerner eller klor, høres det ikke lovende ut. Solbleking brukes av noen, men jeg har ikke særlig tiltro. Men du kan jo f.eks farge den? Eller bare bære den som den er, og med største selvfølgelighet late som om den skal være sånn. ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Hvis det ikke fungerer med verken flekkfjerner eller klor, høres det ikke lovende ut. Solbleking brukes av noen, men jeg har ikke særlig tiltro. Men du kan jo f.eks farge den? Eller bare bære den som den er, og med største selvfølgelighet late som om den skal være sånn. ;o) Tipper den går i dunken jeg. Jeg bruker den ikke som den er nei! Fatter ikke hvordan den har blitt sånn heller. 0 Siter
Gjest Tamitra Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Tipper den går i dunken jeg. Jeg bruker den ikke som den er nei! Fatter ikke hvordan den har blitt sånn heller. Svette setter gule flekker på klær. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Svette setter gule flekker på klær. Da hadde flekkene vært under armene og ikke der denne genseren har blitt gul. 0 Siter
Gjest Tamitra Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Da hadde flekkene vært under armene og ikke der denne genseren har blitt gul. Man kan da svette andre steder enn under armene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Man kan da svette andre steder enn under armene. Ikke i det omfanget som er på denne genseren. ) Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den har blitt sånn, hun som har hatt den er vanligvis ganske så nøye på det også. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Ikke i det omfanget som er på denne genseren. ) Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den har blitt sånn, hun som har hatt den er vanligvis ganske så nøye på det også. Nei, det er litt spesielt å svette ekstra mye fra håndledd og opp til albuene. ;o) 0 Siter
Helmi Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Tipper den går i dunken jeg. Jeg bruker den ikke som den er nei! Fatter ikke hvordan den har blitt sånn heller. Er den håndstrikket? Kan det være at vedkommende har brukt garn med forskjellig farging? Da er det ikke mulig å gjøre noe med det - annet enn å farge den... 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Er den håndstrikket? Kan det være at vedkommende har brukt garn med forskjellig farging? Da er det ikke mulig å gjøre noe med det - annet enn å farge den... Nei, den er ikke håndstrikket. Tror dessverre den bare er å kaste. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Nei, den er ikke håndstrikket. Tror dessverre den bare er å kaste. Hva har jeg hørt om natron tro...før du kaster den, kan du prøve å ha det i vann med genseren en stund? Vet at man pusser tennene med både bakepulver og natron, men jeg lurer på om jeg har hørt dette om klær også... Du ser om du vil prøve, men si hvordan det virker evt 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Hva har jeg hørt om natron tro...før du kaster den, kan du prøve å ha det i vann med genseren en stund? Vet at man pusser tennene med både bakepulver og natron, men jeg lurer på om jeg har hørt dette om klær også... Du ser om du vil prøve, men si hvordan det virker evt Har jeg natron da tro? Vet ikke helt hvordan dette skal kunne hjelpe, men gjør et forsøk! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Hva har jeg hørt om natron tro...før du kaster den, kan du prøve å ha det i vann med genseren en stund? Vet at man pusser tennene med både bakepulver og natron, men jeg lurer på om jeg har hørt dette om klær også... Du ser om du vil prøve, men si hvordan det virker evt Hvorfor pusse tenner med bakepulver eller natron? Jeg har hørt at messing vaskes i det da... 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Hvorfor pusse tenner med bakepulver eller natron? Jeg har hørt at messing vaskes i det da... For å få hvitere tenner. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 16. april 2008 Skrevet 16. april 2008 Nei, det er litt spesielt å svette ekstra mye fra håndledd og opp til albuene. ;o) Haha! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.