Gå til innhold

Student og aleneforsørger.. Går det???? HJELP

Anbefalte innlegg

Gjest aragon
Skrevet

Er det noen her inne som har tatt deltid høyskoleutdannelse og vært alene med barn??

Jeg aner ikke hvor mye jeg kommer til å sitte igjen med i måneden..

Noen som kan dele erfaringer med meg???!!!!

Gjest D*lilith
Skrevet

Har en veninne som gjør det,og det går ganske greit : )

Skrevet

Jeg har vært heltidsstudent.

Arbeidsmessig var det rene ferien. Økonomisk sett hadde det ikke gått på kun aleneforsørger-stønader. Jeg klarte meg ved å tære på en sluttpakke fra tidligere arbeidsgiver. Uten den måtte jeg ha tatt studielån, og da hadde det vel også gått, men det skal jo betales tilbake en gang, og nå som jeg er tilbake i jobb, tjener jeg ikke mer enn at å betale på et studielån i tillegg ville vært tøft.

Skrevet

Ja, det går helt fint. Sjekk med NAV Trygd så får du vite hvilke rettigheter du har.

Lånekassen er rimelig greie mht til fordelingen lån og stipend når du er aleneforsørger.

Du får også rimeligere barnehage, i alle fall hvis du søker plass i studentbarnehager.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vært heltidsstudent.

Arbeidsmessig var det rene ferien. Økonomisk sett hadde det ikke gått på kun aleneforsørger-stønader. Jeg klarte meg ved å tære på en sluttpakke fra tidligere arbeidsgiver. Uten den måtte jeg ha tatt studielån, og da hadde det vel også gått, men det skal jo betales tilbake en gang, og nå som jeg er tilbake i jobb, tjener jeg ikke mer enn at å betale på et studielån i tillegg ville vært tøft.

Blir ikke studielånet omgjort til stipend et semester om man får barn mens man studerer? Mener det i hvertfall var slik før, en venninne av meg fikk barn siste året hun studerte og mente det nærmest var gunstig økonomisk, ettersom hun klarte å følge normert tid (dog med en liten konteeksamen).

Skrevet

Blir ikke studielånet omgjort til stipend et semester om man får barn mens man studerer? Mener det i hvertfall var slik før, en venninne av meg fikk barn siste året hun studerte og mente det nærmest var gunstig økonomisk, ettersom hun klarte å følge normert tid (dog med en liten konteeksamen).

Hvis man får barn mens man studerer, ja. Men her er vel barnet allerede født?

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis man får barn mens man studerer, ja. Men her er vel barnet allerede født?

Du har sikkert rett, av en eller annen grunn tolket jeg det som om hun var gravid og bekymret.

Gjest aragon
Skrevet

Du har sikkert rett, av en eller annen grunn tolket jeg det som om hun var gravid og bekymret.

jeg har barn allerede, og tenker ikke å få flere mens jeg studere, nei :o))

Gjest Elextra
Skrevet

jeg har barn allerede, og tenker ikke å få flere mens jeg studere, nei :o))

ok :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...