Gå til innhold

Sykemeldt når kontrakt ikke er underskrevet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det blir med sykemelding når man ikke ennå har skrevet under kontrakt.

Min nåværende kontrakt med arbeidsgiver (kommune) gikk ut 13. april. Jeg har fått muntlig tilsagn på at jeg skal få videre jobb der, og er satt opp på vakter fra 17. april. MEN grunnet andre arbeidstakeres sykemelding etc, vil ikke kontrakten min kunne bli skrevet ut før ca 1.mai. (På aprillønna fikk jeg jeg også da kun utbetalt for første halvdel av april). Vet per i dag heller ikke hvor mange prosent jeg kommer til å bli ansatt i. (Har fått beskjed om at ny kontrakt vil gjelde fra 14.april).

(Dette er en jobb jeg har vært fast vikar i i mange år. I denne perioden har jeg vært sammenhengende ansatt siden oktober 07).

Skal som sagt på jobb til torsdag. Men nå har jeg fått høy feber og hoster så jeg spyr. Det er ikke snakk om at jeg klarer å jobbe, jobber i et utadvent yrke med mye kontakt med brukere. Mitt spørsmål blir da om jeg har krav på sykemelding/sykepenger for en periode jeg ennå ikke har fått skriftlig kontrakt for. Er jo livredd for å bli en slags trygdemisbruker her... Har hatt problemer med kommunene tidligere (kontrakter og lønn), og er redd for at de vil nekte å skrive ut kontrakt på den tiden jeg er sykemeldt.

Må jeg kanskje heller avspasere disse dagene jeg er syk? (Jeg kan ikke bruke egenmelding heller, hadde en i forrige uke, og problemet blir vel det samme som med sykemelding - jeg er redd for at de nekter å godta den).

Skrevet

Jeg er ikke sikker på reglene, men mener at når du har en muntlig avtale på at du skal jobbe har du krav på lønn. sjekk om du finner noe på lovdata. søk m stikkord som sykemelding, vikar, etc. Evt. ring til nav. Lykke til og god bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...