Gå til innhold

Spørsmål ang. hull i ørene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok? Jeg må da få lov til å si at jeg synes det er helt latterlig med hull i ørene på små barn, og at jeg tror det er en viss type foreldre som velger å gjøre dette mot barna sine (for ettåringer har neppe ytret ønske om det selv).

Hvorfor bruker du ikke ditt eget nick?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• filiokus81

2

• Lillemus

1

• Dorthe

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke ditt eget nick?

Føler ikke for det.

Skrevet

Føler ikke for det.

he, he, tør du ikke stå for det du mener?

Skrevet

Nok? Jeg må da få lov til å si at jeg synes det er helt latterlig med hull i ørene på små barn, og at jeg tror det er en viss type foreldre som velger å gjøre dette mot barna sine (for ettåringer har neppe ytret ønske om det selv).

Det er nettopp det med å dømme foreldre ut fra dette, jeg reagerer på, og samtidig henge på argumenter som at de heter sånn og sånn... Utrolig fordomsfullt og like hyggelig...

Du kan selvfølelige få lov å synes at det er galskap å ha hull i ørene på barn, men det er ikke dermed sagt at det er "dårlige" foreldre som gir barna sine dette.... Det er måten du legger det fram på, jeg reagerer på, ikke meningen din.

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Det er nettopp det med å dømme foreldre ut fra dette, jeg reagerer på, og samtidig henge på argumenter som at de heter sånn og sånn... Utrolig fordomsfullt og like hyggelig...

Du kan selvfølelige få lov å synes at det er galskap å ha hull i ørene på barn, men det er ikke dermed sagt at det er "dårlige" foreldre som gir barna sine dette.... Det er måten du legger det fram på, jeg reagerer på, ikke meningen din.

Jeg sier ikke at de er dårlige foreldre, bare at det er galskap å bevisst påføre barna sine smerte.

Skrevet

Føler ikke for det.

Så du tør ikke å "stå for" meningen dine altså...

Skrevet

Jeg sier ikke at de er dårlige foreldre, bare at det er galskap å bevisst påføre barna sine smerte.

Ja, og til dit respekterte jeg meningen din - men så begynner du å legge til at barna da også heter det og det, og dermed VET du liksom hva slags type foreldre det er??

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Ja, og til dit respekterte jeg meningen din - men så begynner du å legge til at barna da også heter det og det, og dermed VET du liksom hva slags type foreldre det er??

Selvsagt er det en viss type mennesker som lar små barn få ørene gjennomhullet. Jeg har ikke sagt at de er dårlige foreldre (selv om jeg mener at man ikke kan være helt på nett når man velger å gjøre noe slikt), men at det er en viss type mennesker som gjør slikt. Og ofte er det de samme menneskene som gir barna sine såkalte "belastede" navn.

Skrevet

Selvsagt er det en viss type mennesker som lar små barn få ørene gjennomhullet. Jeg har ikke sagt at de er dårlige foreldre (selv om jeg mener at man ikke kan være helt på nett når man velger å gjøre noe slikt), men at det er en viss type mennesker som gjør slikt. Og ofte er det de samme menneskene som gir barna sine såkalte "belastede" navn.

Der er jeg overhodet ikke enig med deg, så vi kommer ikke lenger i denne diskusjonen... Ha en god natt.

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Der er jeg overhodet ikke enig med deg, så vi kommer ikke lenger i denne diskusjonen... Ha en god natt.

Helt i orden, det. Man kan ikke være enige om alt. God natt!

Skrevet

Helt i orden, det. Man kan ikke være enige om alt. God natt!

Har en følelse av at kryper under samme dyne som "jølsen".. ;0)

Skrevet

Neppe. Og tipper knerten din, med diamant i øret, heter noe i de baner.

Jeg blir litt nyskjerrig; Sett at diskusjonen i tråden her hadde vært rundt lunsjbordet, og at en av dine kollegaer hadde fortalt - som mora2 gjorde - at hun hadde tatt hull på jr når han var fire og et halvt, ville du svart henne på samme måten da?

Skrevet

Jeg blir litt nyskjerrig; Sett at diskusjonen i tråden her hadde vært rundt lunsjbordet, og at en av dine kollegaer hadde fortalt - som mora2 gjorde - at hun hadde tatt hull på jr når han var fire og et halvt, ville du svart henne på samme måten da?

Når de ikke tør skrive sitt eget nick her engang, tviler jeg på det ;0)

Men er nok Jølsen som fucker opp litt! He,he!

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Ja, hvorfor skulle jeg ikke det? Hadde svart henne på samme måte om hun valgte å påføre sønnen smerte på annet vis også.

Skrevet

Ja, hvorfor skulle jeg ikke det? Hadde svart henne på samme måte om hun valgte å påføre sønnen smerte på annet vis også.

Stå for det du mener da, og skriv ditt eget nick ;0)

Skrevet

Fordi du er ganske skarp i tonen her. Ærlighet er jo prisverdig, men jeg syns ikke man skal henvende seg på en annen måte på nett enn man ville gjort i RL, og jeg tror mange ville valgt å stoppe etter evt "oi det var tidlig" i RL. Men du er , etter det du sier, tydeligvis ikke en av dem.

Skrevet

Når de ikke tør skrive sitt eget nick her engang, tviler jeg på det ;0)

Men er nok Jølsen som fucker opp litt! He,he!

Tenkte det samme som deg der ja! :)

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Fordi du er ganske skarp i tonen her. Ærlighet er jo prisverdig, men jeg syns ikke man skal henvende seg på en annen måte på nett enn man ville gjort i RL, og jeg tror mange ville valgt å stoppe etter evt "oi det var tidlig" i RL. Men du er , etter det du sier, tydeligvis ikke en av dem.

Kanskje derfor noen faktisk velger å pierce ungene sine? Fordi ingen sier noe negativt. Men hvorfor stoppe med ørene? Ser ingen forskjell på å ta hull i årene på en ett- eller fireåring, eller å pierce navlen eller nesa til ungen.

Skrevet

Kanskje derfor noen faktisk velger å pierce ungene sine? Fordi ingen sier noe negativt. Men hvorfor stoppe med ørene? Ser ingen forskjell på å ta hull i årene på en ett- eller fireåring, eller å pierce navlen eller nesa til ungen.

''Men hvorfor stoppe med ørene? Ser ingen forskjell på å ta hull i årene på en ett- eller fireåring, eller å pierce navlen eller nesa til ungen.''

Deg om det, jeg på min side syns det er en forskjell der. Men min meningsuenighet gir meg da ingen posisjon til å la mine evt fordommer velle over deg av den grunn? Jeg ville synes det var uhøflig om jeg gjorde det, og det var det som var mitt poeng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...