Gå til innhold

Bilder i konfirmasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Konfirmant i år
Skrevet

De bildene som blir tatt av hele konformasjonskullet er av innleid fotograf?

Enkeltbildene, kan de bestilles av den samme fotografen? Er det vanlig at h*n er tilgjengelig for dette også? Må det gjerne bestilles på forhånd eller tar de automatisk bilde slik som i skolen og så får det bli opp til hver enkelt å etterbestille?

Hvis vi bestiller fotograf selv, hva er vanlig fotografen har da? (bilder i selve selskapet, av konfirmanten i hagen osv?)

Noen som kan fortelle.

Vi ønsker bilde av hele kullet samt et fint bilde av konfirmanten utenfor kirken. Ved et pent tre el.

Bildene fra selvskap etc. har vi planer om å ta selv siden det blir et relativt lite selskap.

Skrevet

Nå er det 25 år siden jeg var konfirmant, men den gangen var det sånn at vi var i kirken en dag alle sammen og det ble tatt gruppebilde med de hvite kappene på.

Skulle man ha enkeltbilder bestilte man selv time hos fotograf for disse. Bildene under selskapet tok man selv, det er sikkert lurt å avtale med en eller to gjester at de tar masse bilder i hele selskapet så slipper man å tenke på det selv. Det gjorde vi i bryllupet vårt og det var veldig lurt!

Skrevet

Det er jo vanlig at slektningene tar bilder utenfor kirken av konffirmanten, og av konfirmanten sammen med diverse slektninger og fadrer. Presten stiller også gjerne opp. Mange bruker disse bildene til takkekort. Jeg tok f.eks. det bildet som min nevø brukte på takkekortene i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...