Gå til innhold

Jeg ble litt beklemt *sukk*

Anbefalte innlegg

Gjest Spekepølse
Skrevet

Det jeg ikke kan unngå å legge merke til, er nicket ditt. Smiler hver gang jeg ser det. Har en god vits som inneholder samme ord :-)

fortell:)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

9

• morsan

4

• Jølsen

3

• sant å si

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Spekepølse
Skrevet

He, he, du bryr deg! Ellers hadde du ikke visst om verste bunad....

lol

Visst om verste bunad?

Den som har øyne ser da.

Og så kan man diskutere i det evige hva man legger i å bry seg ... men det orker jeg ikke:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var da voldsomt:)

Jaja, du får legge hva du vil i det jeg skrev ... man kan ikke unngå å legge merke til, men jeg bryr meg ikke dypt og inderlig:)

Voldsomt var det vel ikke?

hidi, the scorpion
Skrevet

Visst om verste bunad?

Den som har øyne ser da.

Og så kan man diskutere i det evige hva man legger i å bry seg ... men det orker jeg ikke:)

Hva orker du da?

Gjest Spekepølse
Skrevet

Voldsomt var det vel ikke?

det er et uttrykk, vennen. "Det var da voldsomt" - noe i retning - svært som du skulle overtolke, eller noe i den duren.

Vi stopper nå, og sparer på blekket til det dukker opp noe mer interessant å diskutere, ok?

hidi, the scorpion
Skrevet

det er et uttrykk, vennen. "Det var da voldsomt" - noe i retning - svært som du skulle overtolke, eller noe i den duren.

Vi stopper nå, og sparer på blekket til det dukker opp noe mer interessant å diskutere, ok?

Jammen det er jo ingen diskusjon her!

*kjeder meg*

Gjest Spekepølse
Skrevet

Jammen det er jo ingen diskusjon her!

*kjeder meg*

beklager, du kjeder meg og:)

No offence ...

hidi, the scorpion
Skrevet

beklager, du kjeder meg og:)

No offence ...

Du kjeder meg òg.....

Skrevet

Det var nå å ta hardt i.

Jeg synes det er absolutt finest med bunad, en det er jo mye annet som er fint på 17. mai også.

Jeg synes derimot ikke det er så fint med joggedress eller olabukse på en slik festdag, men meg om det :)

Skrevet

Utrolig tett utsagn.

Det er jo ikke alle som har bunad engang.

Gjest Luskers
Skrevet

Hmm.. har vi samme bekjent, tro? Ei jeg kjenner har kanskje ikke sagt det så bastant, men noe sånt som: "jeg kunne ikke tenke meg at hverken jeg eller ungene kan gå i noe annet enn bunad på 17. mai, da hadde jeg følt meg uvel". I den sammenhengen dette ble sagt, så var det underforstått: "å, skal ikke ungen din ha på bunad på 17. mai i år? Hvorfor i all verden ikke? Det er jo penest. Det er jo 17. mai".

Jeg driter i hele dama, da. Hun har så mye rart for seg. ;o)

Hehe, samme dama kalte meg forresten landsforræder for noen år siden, da mannen min og jeg valgte å dra til Sverige på harrytur på 17. mai. Dette var før vi fikk barn, så vi følte ikke at det var så viktig om vi gikk glipp av en 17. maifeiring. Nei, det gikk visst ikke an! *ler*

Skrevet

Da håper du på hetebølge og gliser innvendig når du ser alle ullbunadene...

Skrevet

Det var jo veldig bastant og selvfølgelig ikke uttrykk for flertallets mening!

Jeg er enig i at man kan se litt "upyntet" ut uten bunad ved siden av en hel gjeng som går i bunad.

Vi er en jentegjeng der alle bortsett fra én har bunad. Selv om hun uten bunad har på seg en nydelig buksedress jeg gjerne ville hatt selv, ser hun litt ut som serveringspersonale ved siden av alle bunadene. Hun liker ikke å være med på fellesbilder av nettopp denne årsaken og det er jo trist. :(

Det betyr jo ikke at man _er_ upyntet eller at det man har på seg er stygt! Ikke bry deg om det.

Gjest Elextra
Skrevet

For noe tull.

Nå er det veldig moderne med bunad, og det har det vært noen år. Bare vent, om få år har de sikkert de fleste pakket bort bunaden og bruker den kun i spesielle tilfeller.

Skrevet

fortell:)

En gammel dame begynte på studie om et eller annet om gjenferd, men hun hørte veldig dårlig. Da hun satt i undervisningen, spurte foreleser om det var noen som hadde hatt sex med et spøkelse, og dama veivet ivrig med armene og kom frem til foreleserens mikrofon. "Så, hvordan var det å ha sex med et spøkelse?" "Å, jeg trodde du sa spekepølse."

Skrevet

For noe tull.

Nå er det veldig moderne med bunad, og det har det vært noen år. Bare vent, om få år har de sikkert de fleste pakket bort bunaden og bruker den kun i spesielle tilfeller.

Hmmm... jeg har ikke tenkt på at det er spesielt moderne med bunad nå for tiden, men kanskje det kommer av at jeg kommer fra en "bunadsfamilie" hvor alt av hunkjønn får bunad til konf'en? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hmmm... jeg har ikke tenkt på at det er spesielt moderne med bunad nå for tiden, men kanskje det kommer av at jeg kommer fra en "bunadsfamilie" hvor alt av hunkjønn får bunad til konf'en? ;-)

Da jeg var ung voksen hadde jeg ikke bunad, men de av mine venninner som hadde, brukte den knapt i det hele tatt. Det ble rett og slett ansett å være litt "kjerring" og bonsk å gå i bunad. Og jeg husker vi snakket om at de var svært lite kledelige (nå er man av en annen oppfatning, men om det ikke bare er fordi jeg selv er blitt eldre, påvirkes vi også her av mote og trender).

De siste (5-10?) årene har det jo vært veldig "moderne" å bruke bunad, og selv byfolk hoster opp en bestefar eller oldemor fra et dalføre med pen bunad.

Som vi har snakket om i andre forbindelser, svinger alt, så om noen år er det sikkert litt "ut" i en del miljøer igjen. Sann mine ord! ;)

Skrevet

Men hvordan kan de ha den hele livet hvis de fikk den til konfen? Eller er det bare jeg som så ut som en knokkelhaug på den tida?

Gjest Elextra
Skrevet

Men hvordan kan de ha den hele livet hvis de fikk den til konfen? Eller er det bare jeg som så ut som en knokkelhaug på den tida?

Samme tenkte jeg! :-).

En bunad jeg hadde fått til komfen hadde knapt vart et par år engang. Men enkelte kan vel sys ut en hel del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...