Gå til innhold

Jeg ble litt beklemt *sukk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvordan kan de ha den hele livet hvis de fikk den til konfen? Eller er det bare jeg som så ut som en knokkelhaug på den tida?

Hvem sa at den varer livet ut? ;-)

Enig at det ikke er særlig smart med bunad da. Jeg var en knokkelhaug selv.

Men "løse deler" har jeg beholdt siden da, og stakken har jeg bare fått "foldet om". Det skal i utgangspunktet brukes like mye stoff til alle voksne der, men det er forskjell på hvor tett den foldes. Så jeg fikk sydd ny linning og spredt foldene litt mer enn før.... *kremt*

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

9

• morsan

4

• Jølsen

3

• sant å si

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvem sa at den varer livet ut? ;-)

Enig at det ikke er særlig smart med bunad da. Jeg var en knokkelhaug selv.

Men "løse deler" har jeg beholdt siden da, og stakken har jeg bare fått "foldet om". Det skal i utgangspunktet brukes like mye stoff til alle voksne der, men det er forskjell på hvor tett den foldes. Så jeg fikk sydd ny linning og spredt foldene litt mer enn før.... *kremt*

*hehe*

Du er ikke alene... :klappe på:

Skrevet

Da jeg var ung voksen hadde jeg ikke bunad, men de av mine venninner som hadde, brukte den knapt i det hele tatt. Det ble rett og slett ansett å være litt "kjerring" og bonsk å gå i bunad. Og jeg husker vi snakket om at de var svært lite kledelige (nå er man av en annen oppfatning, men om det ikke bare er fordi jeg selv er blitt eldre, påvirkes vi også her av mote og trender).

De siste (5-10?) årene har det jo vært veldig "moderne" å bruke bunad, og selv byfolk hoster opp en bestefar eller oldemor fra et dalføre med pen bunad.

Som vi har snakket om i andre forbindelser, svinger alt, så om noen år er det sikkert litt "ut" i en del miljøer igjen. Sann mine ord! ;)

Ja, det er jo gjerne sånn at intet blir så mye ut som det som er veldig in, hva enten det er klær eller innredning eller mat;-)

Men det er dette med hvem man snakker med også, og i min familie og omgangskrets 'hjemmefra' har det aldri,vært sett på som verken veldig "trendy" eller "kjerring og bondsk" å gå i bunad. men mer bare et gammelt, tradisjonsrikt plagg. Noe man bare har, liksom, uten at det tenkes noe mer over det. Det er bare den helt naturligste ting av verden å ha bunad til bruk i brylluper, barnedåp, konfirmasjoner og 17. mai (men ikke julaften *he he*)

Så i disse miljøene kan jeg ikke tenke meg at det vil bli "ut", nettopp fordi det aldri har vært skikkelig "in".

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er jo gjerne sånn at intet blir så mye ut som det som er veldig in, hva enten det er klær eller innredning eller mat;-)

Men det er dette med hvem man snakker med også, og i min familie og omgangskrets 'hjemmefra' har det aldri,vært sett på som verken veldig "trendy" eller "kjerring og bondsk" å gå i bunad. men mer bare et gammelt, tradisjonsrikt plagg. Noe man bare har, liksom, uten at det tenkes noe mer over det. Det er bare den helt naturligste ting av verden å ha bunad til bruk i brylluper, barnedåp, konfirmasjoner og 17. mai (men ikke julaften *he he*)

Så i disse miljøene kan jeg ikke tenke meg at det vil bli "ut", nettopp fordi det aldri har vært skikkelig "in".

Jeg har aldri ment at det kom til å bli ut i alle miljøer, jeg bare antar det blant byfolk og andre som opprinnelig ikke kom fra et bunadmiljø vil bli mindre populært enn det er nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...