Gå til innhold

Signatur bak feil informasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei vet du hva, jeg ville ikke gjort meg til kjeltring for slikt noe.

Skrevet

Det kalles god, gammelsdags trygdesvindel. Jeg ville selvfølgelig ikke signert, nei.

Skrevet

Har egentlig ikke tenkt så langt. Min venninne ville dekke slike utgifter, hvis det ble aktuellt, selv om hun mente det var lite sannsynlig. Tror hun kjente til noen lignende saker. Jeg synes ikke noe om å komme i en slik situasjon. Føler jeg skylder henne det, etter alt hun har gjort for meg, selv om jeg ikke ønsker det:(

Synes du skal si det til henne - at du gjerne stiller opp for henne fordi hun har stilt opp for deg, men ikke når hun spør deg om å utføre en kriminell handling. Hvis hun ikke skjønner dette er hun virkelig ikke videre smart...

Gjest Signert for venninne?
Skrevet

Synes du skal si det til henne - at du gjerne stiller opp for henne fordi hun har stilt opp for deg, men ikke når hun spør deg om å utføre en kriminell handling. Hvis hun ikke skjønner dette er hun virkelig ikke videre smart...

Takk for svar! God å høre at så mange hadde sagt nei, og ikke synes jeg er kiip og feig hvis jeg ikke gjør det:)

Mrs. Wallace
Skrevet

Opplegget er både idiotisk og ulovlig, og jeg ville overhodet ikke gjort noe sånt.

Skrevet

Har egentlig ikke tenkt så langt. Min venninne ville dekke slike utgifter, hvis det ble aktuellt, selv om hun mente det var lite sannsynlig. Tror hun kjente til noen lignende saker. Jeg synes ikke noe om å komme i en slik situasjon. Føler jeg skylder henne det, etter alt hun har gjort for meg, selv om jeg ikke ønsker det:(

Som folk skriver nedover, trygdesvindel og skattefusk er ikke akseptabelt. Si at du ikke vil.

Gjest straffbart!
Skrevet

Hun vil oppgi at jeg tjener 4000 som dagmamma. Så det vil si at jeg kan få skatteutgifter på en inntekt jeg i realiteten ikke har. Venninnen min sier at hvis informasjonen blir oppdaget, vil hun betale evt. utgifter jeg måtte få. Hun mener allikevel at det er liten sjans for det.

hvis du har annen inntekt, så vil jo du måtte skatte av det. Frikortet går ikke så innmari langt.

Men, jeg hadde nok ikke vært bekymret for skatten i dette tilfelle, for om det blir oppdaget, så er jo det en streng straff du vil motta.. Her er det snakk om både bot og soning.

Så er det virkelig verdt det??

Om du så velger å skrive under, så kanskje dere kan be om å dele celle, om nødvendig.

Skrevet

For en utrolig dårlig venninne som ber deg om å gjøre noe som faktisk er ulovlig. Det hadde jeg overhodet ikke tolerert, og hele vennskapet hadde hengt i en tynn tråd.

Selvfølgelig skal du ikke gjøre dette, uansett hvor mange tjenester du skylder denne venninnen!!

Skrevet

Takk for svar! God å høre at så mange hadde sagt nei, og ikke synes jeg er kiip og feig hvis jeg ikke gjør det:)

Du er kjip og feig HVIS du gjør det!

Gjest fjæren
Skrevet

Dagmammaen har sykemeldt seg, og skal vel i utgangspunktet da ikke jobbe. Jeg jobber ikke for tiden, og min venninne mener jeg derfor kan oppgi inntekt av et slikt beløp, uten å få noe tilleggsutgifter. Det er snakk om 4000 kr. i mnd. Jeg mottar kun studielån for tiden.

Hvis dagmammaen er frisk nok til å jobbe, hvorfor melder hun seg da sykmeldt?? Dette er jo bare trygdesvindel og misbruk av velferdsgoder! Ikke skriv under!

Skrevet

Du må ikke skrive under, si nei. Ærlighet varer lengst.

En ting er penger og skatt osv., men hva hvis det skulle skje en ulykke mens barnet/barna er hos dagmamma. Kan vel bli endel klabb og babb utav det også.

Skrevet

Det blir jo et spørsmål om skatt osv... Skal da venninnen din betale skatten da? Må jo ha en ordning for det, for skal du stå som hennes dagmamma i hennes papirer må du stå som det i dine papirer også... Og da må jo DU skatte for lønna den egentlige dagmammaen har tjent....

Står det en ting en plass i offentlige papiere så må det stå det tilsvarende i den andre personens offentlige papirer eller så er hele svindelen nyttesløs ( LES: Svindelen )

Skrevet

Dagmammaen har sykemeldt seg, og skal vel i utgangspunktet da ikke jobbe. Jeg jobber ikke for tiden, og min venninne mener jeg derfor kan oppgi inntekt av et slikt beløp, uten å få noe tilleggsutgifter. Det er snakk om 4000 kr. i mnd. Jeg mottar kun studielån for tiden.

4000 + studielån det er faktisk over grensen det, og du kan miste studielånet ditt.

SAMT at du kan miste din rett til trygdeytelser pga delaktighet i svindel.

Da snakker vi om bøter/fengsel... og OM du nå skal bli rammet av en eller annen ulykke som gjør at du må motta lønnen din fra trygdevesenet, ja så får du ikke en krone og må på sosialen for å overleve...

SÅNN er iallefall reglene og de blir mer og mer opptatt av dette med trygdesvindel, bare på noen mnd har flere i det distriktet jeg bor i blitt tatt, og noen har fått opp til 3mnd fengsel og må betale tilbake HVER bidige krone, og litt til!

Dette startet som det din venninne nå prøver på, dvs motta ytelser hun ikke har rett på, dvs MINE penger! ( skatt ) og det vil jeg for pokker ikke være med på å betale!!!!!

Skrevet

Au au, dette hadde jeg ikke gjort nei. Din venninne tar jo helt feil i at det er liten sjanse for at du vil få problemer med å stå oppført som dette i hennes papirer.

Dersom dere blir avslørt blir du siktet som medansvarlig i trygdesvindel, og vil få store problemer. Dersom dette er en god venninne vil hun ønske å ta hensyn også til deg, og ikke bare eget behov for å beholde dagmammaen hun liker så godt.

Er det ikke noen som kan vikariere mens dagmammaen tar permisjon da?

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Det kan få alvorlige konsekvenser for deg hvis dere skulle bli tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...