Debra-irl Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Jeg tror jeg har drept den ene eføyplanten min. Har en sånn eføy som er formet som en ring, står i potte. Jeg har nok vært litt vel ivrig på vanningen....... Resultatet er noen friske grener, mens de andre bladene er tørre. Nå har jeg tømt av det overflødige vannet, men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan redde den? Er det i det hele tatt mulig? Ikke at den var så dyr, men jeg bor et stykke unna Plantasjen så det er litt pes å få tak i ny.... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Kanskje du kan klippe den litt ned? Du kan også ompotte den når du først er i gang. 0 Siter
Mistera Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 det du kan gjøre er jo å gi deg en hvileperiode? sette den kaldt og mørkt og gi den minimalt med vann... Ta også av de visne bladene da de fortsatt stjeler all næringen som planten skal ha. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Kanskje du kan klippe den litt ned? Du kan også ompotte den når du først er i gang. Eføy liker ikke direkte sol. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 18. april 2008 Forfatter Skrevet 18. april 2008 Eføy liker ikke direkte sol. ok. det er kanskje en forklaring det også, for denne står i det vinduet med direkte morgensol. De to andre bare lyst, men ikke direkte...... Prøve å flytte den også da.. Takk takk. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 18. april 2008 Forfatter Skrevet 18. april 2008 det du kan gjøre er jo å gi deg en hvileperiode? sette den kaldt og mørkt og gi den minimalt med vann... Ta også av de visne bladene da de fortsatt stjeler all næringen som planten skal ha. ok- takk. noterer *fjerne visne blader* skal gjøre det med en gang jeg kommer hjem. 0 Siter
frk.s Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 ok. det er kanskje en forklaring det også, for denne står i det vinduet med direkte morgensol. De to andre bare lyst, men ikke direkte...... Prøve å flytte den også da.. Takk takk. Snakk litt med den... ; ) Fjern tørre blader, la den tørke litt før du vanner igjen og la den stå i halvskygge... Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.