Gå til innhold

At det går an!

Anbefalte innlegg

Gjest pass opp!
Skrevet

Huff a meg!! I et års tid var jeg så innmari naiv og ble begeistret for en person som både lyttet, respekterte og forstod + + +.

Det jeg ikke forsto var at denne personen kun selv var ute etter det samme, samt ros og anerkjennelse på det h*n gjorde.

Vel. Dette resulterte i at jeg fikk en idè om hvordan en ektefelle skal, bør og MÅ være.. noe som igjen resulterte i at jeg kun så alt negativt hos min ektefelle.

Jeg sier til meg selv at jeg må legge denne personen vekk. Jeg gjør også det, men når jeg ikke vier noe oppmerksomhet, tikker det inn sms'er.. Og når jeg da kun svarer kort og greit, uten skryt, oppmuntring osv blir h*n veldig krenkende, og så ignorerende ved neste anledning.

I dette tilfellet har den som først viet oppmerksomhet og søkte trøst og støtte snudd om for å fremstå som "vellykket" i forhold til meg nå.. fordi jeg var så dum å fortelle om mine svakheter og "problemer" i livet mitt..

Blir skuffet, sint og lei meg av sånt, og bitter på meg selv fordi jeg er så dum å svare på meldinger, og også "åpne meg" når vedkommende viser nyskjerrighet på hvordan jeg har det.

Jaja folkens! Ikke gå i samme naive suppa som meg.. Det smaker ikke så godt etterhvert...

-Uansett hvordan dere har det.. IKKE GJØR DET!!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir fortvilt. -Og at du føler at denne personen har et "tak" på deg.

Nå er det sånn, at dersom man har det vanskelig på hjemmebane, er det fort å "falle i armene" på andre. ikke nødvendigvis sexuelt, men bare det å få litt oppmerksomhet er godt.

Hvis den ene personen etter en tid føler seg "oveflødig", kan det nok godt resultere i en litt overlegen og blærete oppførsel, for å dekke over sitt eget behov for oppmerksomhet og for å fremstå som en "vinnende part" isteden for en "tapende"..

Hvis h*n sender sms, ringer eller oppsøker deg, så ikke svar, send mld tilbake e.l. Vær høffelig og snakk om vær og vind, og avslutt "møtet" på en grei måte, før den andre.. Slik markerer du at du ikke lenger er "avhengig"..

Det vil nok gi seg etterhvert, tror jeg.. men ikke gi dette noe næring videre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...