Gå til innhold

Glemt å skru av komfyren:-/

Anbefalte innlegg

Gjest Nonotnow
Skrevet

Har en en veldig ekkel magefølelse av at jeg har latt komfyren stå på (svak varme) før jeg forlot sommerhuset vårti helgå. Antagelig er den skrudd av, men føler meg ikke 100% sikker og nå kjenner jeg at jeg har skikkelig vondt i magen og får ikke sove. Sommerhuset ligger ca 3 timer fra der vi bor og jeg har ikke tilgang til bil den nærmeste tiden.

HVIS jeg har glemt å skru av, kan det allikevel gå greit siden den (såfall) er på svak varme og ingen brennfarlige gjenstander ligger i nærheten?

Eller bør jeg ta det første og beste toget så snart som mulig for å ikke ta en vanvittig risikabel sjanse..?

Gjest joplay
Skrevet

Varme er varme, så jeg hadde tatt en sjekk. Har du ingen du kjenner i nærheten som kan stikke innom for deg?

Skrevet

Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det.... Det er ikke noen som bor noe nærmere der som kunne tatt en tur innom bare for sikkerhets skyld da? Svak varme er ikke det verste, men det skal jo helst ikke stå på når man ikke er der....

Skrevet

Huff og huff...det må være en ekkel følelse, ja!

Hmm, aner ikke om det går an, men jeg tror faktisk jeg hadde ringt politiet eller brannvesenet for å be dem sjekke - dersom du ikke vet om noen som bor i nærheten der som kan sjekke det.

Litt teit hvis det ikke er noe, men verre dersom det begynner å brenne :-(

Forøvrig aner jeg ikke om det kan begynne å brenne når det er lav temperatur. Ring brannvesenet i nærheten der for å høre, så kanskje de tilbyr seg automatisk å sjekke? ;)

Skrevet

Varme er varme, så jeg hadde tatt en sjekk. Har du ingen du kjenner i nærheten som kan stikke innom for deg?

Hmm...

Dersom ingen i nærheten kan hjelpe deg:

Hva med å prøver å lage en litt hyggelig utflukt av redningsaksjonen...?

Kjøp deg et ukeblad eller en bok og ta toget...

Ekkelt med sånn følelse og best å finnet utav det er min erfaring...

Skrevet

Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det.... Det er ikke noen som bor noe nærmere der som kunne tatt en tur innom bare for sikkerhets skyld da? Svak varme er ikke det verste, men det skal jo helst ikke stå på når man ikke er der....

''Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det....''

Det er ikke min erfaring. De gangene jeg har tenkt "å, husket jeg å låse døra?" eller "trakk jeg ut kontakten til strykejernet?", så har jeg alltid gjort det.

Men jeg har kommet på kjøkkenet relativt kort tid etter avsluttet koking og funnet at en kokeplate fortsatt sto på, og jeg hadde ikke hatt en eneste "forutanelse".

Jeg skulle tro at det er typisk at man får slike "forutanelser"/"skrekktanker" når man er på et slikt sted at det ikke er lett å sjekke.

Når det er sagt, tror jeg nok at jeg ville vurdert en ekstra tur til hytta for å være helt sikker - kunne like gjerne tatt natta til hjelp, for jeg hadde vel neppe fått sovet likevel når slike tanker kommer! ;-)

Skrevet

''Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det....''

Det er ikke min erfaring. De gangene jeg har tenkt "å, husket jeg å låse døra?" eller "trakk jeg ut kontakten til strykejernet?", så har jeg alltid gjort det.

Men jeg har kommet på kjøkkenet relativt kort tid etter avsluttet koking og funnet at en kokeplate fortsatt sto på, og jeg hadde ikke hatt en eneste "forutanelse".

Jeg skulle tro at det er typisk at man får slike "forutanelser"/"skrekktanker" når man er på et slikt sted at det ikke er lett å sjekke.

Når det er sagt, tror jeg nok at jeg ville vurdert en ekstra tur til hytta for å være helt sikker - kunne like gjerne tatt natta til hjelp, for jeg hadde vel neppe fått sovet likevel når slike tanker kommer! ;-)

Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det....

ja det var det jeg mente :) Ser nå at det kunne lett misforstås :)

Skrevet

Mest vanlige er at når man føler man har glemt å slå av noe, så har man gjort det....

ja det var det jeg mente :) Ser nå at det kunne lett misforstås :)

Åja, da er jeg med! :-)

Misforstårelse mht hva man har "gjort" - glemt det eller slått av! ;-)

Skrevet

Jeg hadde tatt toget uansett. Ingenting å vente på.

Gjest Nonotnow
Skrevet

Nei, vi kjenner ikke så mange i området enda, så det hadde ikke vært så lett å kontakte dem for hjelp.

Kom ihvertfall til "fornuft" i løpet av natten og skjønte at jeg nok ikke hadde noe valg. Det var bare å komme seg avgårde på et vis, så jeg tok toget og taxi.

Og ja, komfyren VAR skrudd av.....hehehe.

Men jeg fikk meg i det minste en flott tur i det fine været;-)

Skrevet

Nei, vi kjenner ikke så mange i området enda, så det hadde ikke vært så lett å kontakte dem for hjelp.

Kom ihvertfall til "fornuft" i løpet av natten og skjønte at jeg nok ikke hadde noe valg. Det var bare å komme seg avgårde på et vis, så jeg tok toget og taxi.

Og ja, komfyren VAR skrudd av.....hehehe.

Men jeg fikk meg i det minste en flott tur i det fine været;-)

Bra du fikk det sjekket ut og ENDA bedre at ikke ovnen sto på!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...