Gå til innhold

Hvem er sunnest?

Anbefalte innlegg

Gjest kalssa
Skrevet

x er litt overvektig, spiser masse fet og usunn mat og lite sunn mat men jogger og trener ofte på helsestudio. Er altså i svært god fysisk form.

Y er helt normalvektig, spiser masse sunn mat og sjelden noe ussunt men trener aldri.

Hvem av desse mener dere er sunnest?

Skrevet

Jeg er langt fra noen ekspert på området, men jeg husker jeg leste en gang om en helseundersøkelse blant nonner, som levde et veldig sunt liv i klosteret med sunn og variert kost, ingen røyk, ingen alkohol, osv, men de var likevel ikke så sunne og friske som man skulle tro, og dem som sto bak undersøkelsen mente dette skyldtes at de hadde et alt for stillesittende liv.

Samtidig er det vel grenser for hvor mye trimming kan kompensere for usunt kosthold.

Skrevet

Begge to er like usunne? Men det er noe med fet og fit er bedre enn tynn og daff. Husker ikke hvordan det ble formulert, men tror det var en på forumet her som skrev det. Det er ikke bra å være stillesittende uansett hvordan formen /figuren er.....

Skrevet

Den sunneste må jo være den som spiser sunn mat. Den personen får jo i seg alt av vitaminer og næringstoffer kroppen trenger i det minste...

Skrevet

''x er litt overvektig, spiser masse fet og usunn mat og lite sunn mat men jogger og trener ofte på helsestudio. Er altså i svært god fysisk form.''

Men selv om X er i god fysisk form så får ikke kroppen i seg de vitaminer og andre stoffer som den trenger og fettet legger seg på innsiden av blodårene.

"Y er helt normalvektig, spiser masse sunn mat og sjelden noe ussunt men trener aldri."

Y har en utrent kropp, men den får i alle fall de vitaminer og stoffer den trenger og har sannsynligvis fine blodårer.

Begge to kunne nok hatt bedre helse, men jeg ville vært Y av disse to faktisk.

Gjest Allviva
Skrevet

Har lest at det er bedre å være litt overvektig og i god fysisk form enn tynn og i dårlig form.

Her blir det ikke nevnt noe om kostholdet, men det er lett å tenke seg at den tynneste spiser magrere og kanskje også sunnere enn den overvektige, selv om det ikke alltid er slik.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg velger Y, for denne personen beveger seg sikkert mye selv om hun ikke trener.

Skrevet

For å kunne svare eksakt på det, må en vite hvilke gener begge to har. Noen tåler bedre ikke å trimme eller å spise usunt enn andre. Har begge like gode/dårlige gener holder jeg en knapp på den siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...