Gå til innhold

Kan jeg bruke Zyban?/dr


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg er så dum at jeg røyker, og vet jeg burde kutte det ut.

Men jeg har det ikke helt enkelt psykisk om dagen, og det gjør det ekstra vanskelig å takle røyksuget (som setter nervene mine skikkelig i høyspenn. Blir også litt deprimert uten røyk).

Har nå sjekka ut litt om Zyban, og kunne tenkt meg å prøve den. Men selvfølgelig er der et men.

Har fått med meg at epilepsi er en kontraindikasjon...

Jeg har sjøl hatt epileptiske anfall (4 stk. GTK), men er nå godt regulert m. 100mg Lamictal. Har ikke hatt anfall på over et år.

Lurer på om det likevel er uforsvarlig å prøve Zyban, eller ville det kanskje fungere med ei løsning med økt dosering av epilepsimedisinen?

Takker på forhånd for alle svar, og til dere som har klart å kutte røyken: Dere er f... så heldige! Skjønner ikke hvordan dere holder ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære Windsong.

Du har helt rett i at Zyban er kontraindisert ved Epilepsi.Foreløpig må vi nok forholde oss til det.Forøvrig har jeg full forståelse for at det er ekstra vanskelig å stumpe røyken når du ikke har det så greit psykisk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...