Gå til innhold

Hvor mange allergitabletter


Eirik2

Anbefalte innlegg

Hvor mange allergi tabletter kan man egentlig ta per dag? Jeg snakker ikke om hvor mange man bør ta, for det står jo tydelig på pakkene, men hvor mange man kan ta.

En venninne av meg sier at jeg bare skal se vekk i fra "1 tablett til dagen". Hun sier at hun måtte ta 5-6 tabletter per dag for at hun skulle få effekt.

Jeg har prøvd ulike typer allergimedisin, men synes ikke at noen virker spesielt godt. Lokalpreparatene fungerer noenlunde, men ikke tablettene, synes jeg.

Gikk sist på Kestine 20 mg nå sist, men ble pålagt av legen å bytte til et nytt preparat som alle leger hadde blitt pålagt å la pasientene prøve.

Merker at allergien har kommet i dag. Har tatt 2 tabletter foreløpig, men sliter med å henge med på jobben.

Hva er egentlig så farlig med å ta for eksempel 4-5 allergitabletter per dag hvis det er først ved en slik dose man får effekt?

Betyr det ikke at de medisinene man har er for svake hvis man ikke får god/noen effekt med 1-2 tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''En venninne av meg sier at jeg bare skal se vekk i fra "1 tablett til dagen". Hun sier at hun måtte ta 5-6 tabletter per dag for at hun skulle få effekt.

''

Det kan da umulig stemme. Legen min sier jeg kan øke til dobbel dose på de dagene pollenplagene er som aller verst. Dvs å øke fra 1 til 2 tabletter. Jeg bruker Aerius og har svært god effekt av dem - langt bedre enn da jeg brukte Zyrtec.

Også er det viktig å forebygge et par uker før pollensesongen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 2 tabletter (Kestine) når det er på det verste. 5-6 høres utrolig mye ut! (Kestine kommer visst både i 10 mg og 20 mg, kanskje det er 10 mg din venninne har?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 2 tabletter (Kestine) når det er på det verste. 5-6 høres utrolig mye ut! (Kestine kommer visst både i 10 mg og 20 mg, kanskje det er 10 mg din venninne har?)

Mariaflyfly:

De Kestine som du tar to stk av, er det 20 mg, eller 10 mg, d.v.s. tar du total da 40 mg, eller 20 mg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariaflyfly:

De Kestine som du tar to stk av, er det 20 mg, eller 10 mg, d.v.s. tar du total da 40 mg, eller 20 mg ?

Forrige melding var da rettet mot GA, ikke mariaflyfly. Sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...