Gå til innhold

Eksem/Byller/Utslett -> Anker være så snill å svar!


Gjest Død og fordervelse!

Anbefalte innlegg

Gjest Død og fordervelse!

hrm... jeg har utslett på halsen, brystet og på oversiden av ryggen mot nakken.. det gjør i det heletatt vondt å vri på hodet!

såret i seg selv er en slags stor kvise/bylle/utslett som væsker og blør når man klør hull på den... og går den vekk, legger den seg fra seg et lite, flott arr som tar seg skikkelig flott ut! hah!

dermed "sprer" den seg, alt blir værre og værre... Det har også oppstått mindre versjoner av denne på kroppen og nedover magen nå... Jeg er redd, for det blir mer og mer... jeg trenger seriøst hjelp eller så... så tyr jeg til kniven selv!

jeg orker ikke dette mer! det er så max skjemmende!

Så jeg ber... kan Du, Christian Anker, eller en annen person, VENNLIGST komme med et forslag for hvilke midler jeg burde teste osv... for jeg må ha dette bort ved løpet av en måned...

jeg har en "jæveL" på brystet som ikke vil vekk = plagsomt!

dette oppsto for litt over et halvt år siden.. i vinter en gang...

være så snill og hjelp (et tomt ekko)

Hilsen meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Jeg foreslår at du snarest oppsøker lege med spørsmål om du kan bli vurdert hos en hudlege. Det er vanskelig å antyde en diagnose, men muligens sliter du med en kraftig form for kviser.

Uansett oppsøk lege for en snarlig vurdering.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest død og fordervelse

Jeg foreslår at du snarest oppsøker lege med spørsmål om du kan bli vurdert hos en hudlege. Det er vanskelig å antyde en diagnose, men muligens sliter du med en kraftig form for kviser.

Uansett oppsøk lege for en snarlig vurdering.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Takk skal du ha... skal gjøre det... men tror du ikke at jeg kan ha et tilfelle av akne?

ildrød akne som kan fjernes med... humm...

Dersom betennelsesreaksjon tilkommer, kaller vi hudforandringene papler, pustler og noduli. Noduli er store, ømme knuter i huden. Disse kan inneholde sterilt puss (henfalt vev) og kan tilhele med arr.

-snip-

• Clindamycin (Dalacin) Antibiotikum med effekt mot P. acnes. Lite bivirkninger. Bør ikke kombineres med peroralt antibiotikum.

-- er p. acnes papler?

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...