Gå til innhold

Øyelokkoperasjon om 2 dager


Niffi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal operere øyenlokkene mine om 2 dager. Er det noen her inne som kan fortelle meg hvor lang tid det tok før alle blåmerker mm var borte? Hvordan opplevde dere operasjonen og resultatet?? Noen gode råd for tiden etter operasjonen? Jeg har en liten gutt på nesten ett år, kan jeg løfte og bære på ham dagen etter operasjonen??

Jeg er veldig, veldig takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mora2

Har desverre ingen svar til deg, men litt spent på hvordan det har gått??

Håper du er fin i form, og ikke altfor mye smerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen svar til deg, men litt spent på hvordan det har gått??

Håper du er fin i form, og ikke altfor mye smerte...

Hei.

Sitter her nyoperert og...fin.Fra jeg kom til Oslo øyelegesenter til jeg var ferdigoperert, tok det ca 1 1/2 time, så det gikk raskt. Er nå kjempehoven rundt øynene, blå og gul. Ser vel egentlig ut som Frankensteins søster :-) Men nå er det gjort, og jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg ser sånn noenlunde normal ut :-)

Håper jeg kan se forskjell fra før operasjonen.

Har du operert øyenlokkene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Hei.

Sitter her nyoperert og...fin.Fra jeg kom til Oslo øyelegesenter til jeg var ferdigoperert, tok det ca 1 1/2 time, så det gikk raskt. Er nå kjempehoven rundt øynene, blå og gul. Ser vel egentlig ut som Frankensteins søster :-) Men nå er det gjort, og jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg ser sånn noenlunde normal ut :-)

Håper jeg kan se forskjell fra før operasjonen.

Har du operert øyenlokkene???

Godt alt gikk bra da :0)

En nabo her som har gjort det, hun var fin etter bare noen dager.

Men tror ikke hun ble særlig blå i det hele tatt..

Fin årstid, kan jo bare gå med solbriler uten at noen reagerer på det :0)

Jeg har ikke operet øynene, men skal en gang..

Da skal jeg ta både over og under...Men vet ikke når enda, synes det er såå skummelt...

Derfor suger jeg til meg info ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alt gikk bra da :0)

En nabo her som har gjort det, hun var fin etter bare noen dager.

Men tror ikke hun ble særlig blå i det hele tatt..

Fin årstid, kan jo bare gå med solbriler uten at noen reagerer på det :0)

Jeg har ikke operet øynene, men skal en gang..

Da skal jeg ta både over og under...Men vet ikke når enda, synes det er såå skummelt...

Derfor suger jeg til meg info ;0)

Heisan.

Jeg opererte bare øvre øyenlokk. Skal prøve å gjenfortelle gangen i det :-)

Ble henvist fra fastlegen, og fikk time til undersøkelse. Hvis du bruker linser, er det viktig at du kan ta av disse før undersøkelsen. Du får time for operasjon.

Jeg fikk dekket operasjonen, da tunge øyenlokk var til hinder for synet (sidesynet). Betalte en egenandel på ca kr: 400.-.

På operasjonsdagen møter du 20 min før. Du får informasjon av sykepleier, samt spørsmål om du trenger sykemelding. Hun drypper også dråper med bedøvelse i øynene. Legen tegner så opp hvor han skal skjære, samt at hansetter bedøvelse. Dette synes jeg var det verste. Etter bedøvelsen er satt, masserer han litt i området for å fordele bedøvelsen. Du blir sittende noen minutter for at bedøvelsen skal virke. Du blir så tatt inn på operasjonsstuen, hvor du blir klargjort til operasjonen. Under selve operasjonen kjenner du ikke annet enn at legen "holder på" med noe :-) Operasjonen er fort gjort; 20-30 min. Etterpå får du beskjed om hvordan du skal forholde deg, samt dato for fjerning av sting. Du kan dra hjem etter ca 30 min etter operasjonen. Du bør helst bli hentet eller ta drosje den dagen.

Det anbefales at du kjøler ned operasjonsområdet (med f eks pose frosne erter) når du kommer hjem, for å redusere hevelsene.

Jeg sitter nå her med hevelser, blåveiser og diverse, og gleder meg veldig til ting blir bedre :-)

Lykke til til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Heisan.

Jeg opererte bare øvre øyenlokk. Skal prøve å gjenfortelle gangen i det :-)

Ble henvist fra fastlegen, og fikk time til undersøkelse. Hvis du bruker linser, er det viktig at du kan ta av disse før undersøkelsen. Du får time for operasjon.

Jeg fikk dekket operasjonen, da tunge øyenlokk var til hinder for synet (sidesynet). Betalte en egenandel på ca kr: 400.-.

På operasjonsdagen møter du 20 min før. Du får informasjon av sykepleier, samt spørsmål om du trenger sykemelding. Hun drypper også dråper med bedøvelse i øynene. Legen tegner så opp hvor han skal skjære, samt at hansetter bedøvelse. Dette synes jeg var det verste. Etter bedøvelsen er satt, masserer han litt i området for å fordele bedøvelsen. Du blir sittende noen minutter for at bedøvelsen skal virke. Du blir så tatt inn på operasjonsstuen, hvor du blir klargjort til operasjonen. Under selve operasjonen kjenner du ikke annet enn at legen "holder på" med noe :-) Operasjonen er fort gjort; 20-30 min. Etterpå får du beskjed om hvordan du skal forholde deg, samt dato for fjerning av sting. Du kan dra hjem etter ca 30 min etter operasjonen. Du bør helst bli hentet eller ta drosje den dagen.

Det anbefales at du kjøler ned operasjonsområdet (med f eks pose frosne erter) når du kommer hjem, for å redusere hevelsene.

Jeg sitter nå her med hevelser, blåveiser og diverse, og gleder meg veldig til ting blir bedre :-)

Lykke til til deg :-)

Hørtes jo kjapt og greit ut :0)

Litt ekkelt å ligge våken under det hele...

Jeg har ganske tunge øyelokk, og litt poser under øynene.

Ligger i familie..Min mor kan også få det dekket pga synet.

Men jeg tror ikke jeg vil vente til det blir så ille...

Takk for at du delte dette med meg :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nyskjerrrig.....

Hvordan gikk det med deg - hvor lenge gikk det før hevelsen gikk ned? Hvordan har du det nå? Er du helt fin igjen?

Skal utføre samme operasjon som deg, men er veldig usikker på hvor lang tid jeg skal regne med før jeg er tilbake blant folk igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg - hvor lenge gikk det før hevelsen gikk ned? Hvordan har du det nå? Er du helt fin igjen?

Skal utføre samme operasjon som deg, men er veldig usikker på hvor lang tid jeg skal regne med før jeg er tilbake blant folk igjen.

:)

Heisan.

Det går veldig bra med meg :-)

Jeg tok operasjonen for en uke siden. De første 4 dagene var jeg svært hoven over og under øynene samt ganske så misfarget... Men jeg var ikke flink til å ise ned etter operasjonen så du kan motvirke endel av hevelsene hvis du er flink med nedisingen :-) I går fjernet jeg stingene, og det så mye bedre ut med en gang. Nå er hevelsene under øynene så godt som borte litt hoven over øynene samt litt misfarging igjen. Smører Simplex øyesalve over operasjonsarret morgen og kveld. Men i morgen skal jeg ut blant folk igjen, så det har gått fremover. Og jeg er kjempefornøyd med resultatet allerede!!! Jeg ble operert på Oslo Øyelegesenter og er kjempefornøyd.

Når og hvor skal du operere deg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...