Gå til innhold

musikk til mp3-spilleren.

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du er jo litt vanskelig du oxo da;)

Vi er jo ganske enige, en CD som man kjøper i butikken (som da er en musikk-CD, og ikke en data-CD) må man bruke et konverteringsprogram for å overføre filene.

Og til det Candyqueen skrev, kan jo tolkes på flere måter;) Du trenger ikke bli så hissig.

Jeg er ikke vanskelig eller hissig, men jeg syns altså man skal svare på ting man har greie på. :-)

Skrevet

Har brukt Limewire litt, fungerer helt greit, men jeg syns ikke utvalget er så stort at det gjør noe. Selv kjøper jeg mest CD-er og legger dem inn på telefonen.

Hei igjen!

Ser det er en lang diskusjon nedover her angående CD'er... Nå har jeg prøvd å spille en kjøp-CD over på pc'en med dette media-player programmet. Jeg synkroniserte så over på mobilen. Resultatet er at sangene ligger under lyder på mobilen, og er ikke avspillbare... Var innom konverteringsprogrammet doubletwist, som kan gjøre om låste sanger fra iTunes. Sangene fra CD'en fikk jeg ikke opp der. Hvordan får dere til det der?

Håper på hjelp=)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei igjen!

Ser det er en lang diskusjon nedover her angående CD'er... Nå har jeg prøvd å spille en kjøp-CD over på pc'en med dette media-player programmet. Jeg synkroniserte så over på mobilen. Resultatet er at sangene ligger under lyder på mobilen, og er ikke avspillbare... Var innom konverteringsprogrammet doubletwist, som kan gjøre om låste sanger fra iTunes. Sangene fra CD'en fikk jeg ikke opp der. Hvordan får dere til det der?

Håper på hjelp=)

Bruk Windows Media Player, den er enkel å bruke. Når du setter inn en CD i CD-spilleren på datamaskinen skal programmet åpne om det er satt til standard avspillingsprogram. Starter det ikke kan du åpne det fra Start => Alle programmer.

Når programmet er åpnet velger du arkfanen som heter Ripp. Sjekk innstillingene der. Som standard velger programmet å rippe til WMA, men det fungerer ikke på alle mobiler. Velg MP3 og minst 128 kbps i bitrate. Så ripper du musikken din.

Alt avhengig av hva slags mobil du har gjøres overføringen på forskjellige måter. Har du Sony Ericsson kan du bare ta ut kortet, lage ei mappe i Musikk-mappa som du f.eks kaller MP3 og så dra filene over. Har du Nokia blir det straks litt mer avansert.

Trenger du mer hjelp etter avsnitt en og to får du bare gi et vink og så fortelle hva slags mobil du har før jeg kan hjelpe deg noe mer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei igjen!

Håper på hjelp=)

En ting til: Musikk du har kjøpt på iTunes kan konverteres til DRMfri MP3 med blant annet et program som heter AllMusicConverter, men det koster pæng hvis det skal konvertere hele sangene dine. Fordelen er at du da kan bruke filene dine hvor du vil.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei igjen!

Håper på hjelp=)

''Var innom konverteringsprogrammet doubletwist, som kan gjøre om låste sanger fra iTunes. Sangene fra CD'en fikk jeg ikke opp der. ''

Hvorfor skulle du ha opp sangene fra CDen i Doubletwist? Slik jeg forstår deg ... det Doubletwist gjør er å ta bort kopisperra på musikken din?

Skrevet

Bruk Windows Media Player, den er enkel å bruke. Når du setter inn en CD i CD-spilleren på datamaskinen skal programmet åpne om det er satt til standard avspillingsprogram. Starter det ikke kan du åpne det fra Start => Alle programmer.

Når programmet er åpnet velger du arkfanen som heter Ripp. Sjekk innstillingene der. Som standard velger programmet å rippe til WMA, men det fungerer ikke på alle mobiler. Velg MP3 og minst 128 kbps i bitrate. Så ripper du musikken din.

Alt avhengig av hva slags mobil du har gjøres overføringen på forskjellige måter. Har du Sony Ericsson kan du bare ta ut kortet, lage ei mappe i Musikk-mappa som du f.eks kaller MP3 og så dra filene over. Har du Nokia blir det straks litt mer avansert.

Trenger du mer hjelp etter avsnitt en og to får du bare gi et vink og så fortelle hva slags mobil du har før jeg kan hjelpe deg noe mer.

Jippi=))) Jeg har fått til å rippe CD'er nå!! Brukte nok først feil format, men når jeg brukte mp3-formatet under rippeinnstillinger, ja da ble det orden på sakene=)

Tusen takk for all hjelp=)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jippi=))) Jeg har fått til å rippe CD'er nå!! Brukte nok først feil format, men når jeg brukte mp3-formatet under rippeinnstillinger, ja da ble det orden på sakene=)

Der ser du, det går som oftest bra når man ikke gir seg. :-)

candyqueen_83
Skrevet

Det er kun Mp3. Man kan ikke kopiere sanger fra en wma cd (som man får kjøpt i butikken) uten ett program av et slag.

Som regel ligger det jo et program inne på maskina som starter automatisk når man setter i en cd.

Gjest Helenemor
Skrevet

Som regel ligger det jo et program inne på maskina som starter automatisk når man setter i en cd.

De fleste har et program som kjører når man setter i CD ja, men selv om man kan spille av CD`n betyr ikke det at man kan kopiere den.

Gjest Helenemor
Skrevet

Så bra du fikk det til! :) Jeg oxo stussa litt over at noen sanger ikke funka på den gamle mobilen min. Men så oppdaget jeg at de sangene som ikke virket var wma format. Det likte ikke mobilen. He,he.

Men den jeg har nå tar "alt" :P

candyqueen_83
Skrevet

De fleste har et program som kjører når man setter i CD ja, men selv om man kan spille av CD`n betyr ikke det at man kan kopiere den.

Neivel. Jeg kan i hvertfall det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vil tro de fleste som ikke kan mye PC bruker det programmet som i utgangspunktet er satt opp til å ta seg av avspilling, og på en Windows-maskin er det Windows Media Player. Med WMP kan man rippe musikk. I og med at man selv må slå av funksjonen for automatisk oppstart når man setter inn CD, så vil jeg også tro de fleste har denne funksjonen intakt. Da er det et greit utgangspunkt å forholde seg til når man skal hjelpe noen, i alle fall til man har fått informasjon som tilsier noe annet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Neivel. Jeg kan i hvertfall det.

Di og 99% av oss andre.;-)

Gjest Helenemor
Skrevet

Jeg vil tro de fleste som ikke kan mye PC bruker det programmet som i utgangspunktet er satt opp til å ta seg av avspilling, og på en Windows-maskin er det Windows Media Player. Med WMP kan man rippe musikk. I og med at man selv må slå av funksjonen for automatisk oppstart når man setter inn CD, så vil jeg også tro de fleste har denne funksjonen intakt. Da er det et greit utgangspunkt å forholde seg til når man skal hjelpe noen, i alle fall til man har fått informasjon som tilsier noe annet.

I dette tilfelle hadde hadde han faktisk ikke Windows Media Player. Man kan ikke regne med at alle har det. Jeg måtte laste det ned selv da jeg kjøpte PC. Jeg har Windows på min maskin.

Gjest ChiengMai
Skrevet

I dette tilfelle hadde hadde han faktisk ikke Windows Media Player. Man kan ikke regne med at alle har det. Jeg måtte laste det ned selv da jeg kjøpte PC. Jeg har Windows på min maskin.

Vel, de maskinene jeg har hadde i alle fall Windows Media Player installert fra starten av.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du skjønner hva integrert betyr, så kan du jo lese om en spiller som er integrert i Windows OS:

http://no.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Player

Jeg vil tro det du har lasta ned er en oppdatering, eventuelt en nyere versjon enn den som opprinnelig kom med ditt OS.

:-P

Skrevet

Hvor finner dere musikken deres?? Itunes er låst mot mp3... Noen som har erfaring med limewire?

svar: det er kanskje litt mer lurt og spørre dine venner om det di har da nok vel sikkert svar på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...