Gå til innhold

Trondheim 17. mai - det er meldt drittvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 grader og plaskregn hvis dårligste prognose slår til. *stønn*

Guttungen (har 1 stk i skolealder), sier at han ikke gidder å gå i tog om været blir så dårlig som et er meldt! *juble forsiktig*

Er jeg en landsforræder om vi ikke stiller opp i barnetoget? 17.mai er et sant pes, og jeg ser ikke fram til det.Vi kunne godt feire hjemme i stua og se på 17.mai-tv, med masse godis og kaker.

Bør vi stille i toget uansett?

-------------

mariaflyfly
Skrevet

Jeg mener jo selvfølgelig ikke, men på dette området er jo jeg en like dårlig mor som deg. ;)

Gjest Trønder34
Skrevet

Er enig med deg at 17 mai er noe pes.Fikk tlf fra foreldrekontakten i klassen til sønnen min og hunsputre om vi kunne stå i kiosken på skolen og selge pølse og kaffe og sånt.Jeg måtte si nei for vi skal ikke på skolen på ettermiddagen.jeg synes det er nok med å stå i byen i mange timer å se på tog og gå på tivoli etterpå.Hun ble litt sur.Når vi hentet ungene i dag stod vi flere sammens og snakket da hun sa at det var vanskelig å få folk til å stå i kiosken så hun måtte gjøre det sjøl og så kikka hun meg.Videre sa hun at alle unger gleder seg til aktivitene på skolen 17 Mai.Sønnen min er storfornøyd med tivoli og er sliten etter det og vil hjem.Er vi slem som nekter ungen vår å delta på skolen på 17 Mai?

Skrevet

Er enig med deg at 17 mai er noe pes.Fikk tlf fra foreldrekontakten i klassen til sønnen min og hunsputre om vi kunne stå i kiosken på skolen og selge pølse og kaffe og sånt.Jeg måtte si nei for vi skal ikke på skolen på ettermiddagen.jeg synes det er nok med å stå i byen i mange timer å se på tog og gå på tivoli etterpå.Hun ble litt sur.Når vi hentet ungene i dag stod vi flere sammens og snakket da hun sa at det var vanskelig å få folk til å stå i kiosken så hun måtte gjøre det sjøl og så kikka hun meg.Videre sa hun at alle unger gleder seg til aktivitene på skolen 17 Mai.Sønnen min er storfornøyd med tivoli og er sliten etter det og vil hjem.Er vi slem som nekter ungen vår å delta på skolen på 17 Mai?

Hvis du _nekter_, synes jeg det er feil. Jeg synes også det er litt på kanten å "skjule" for ham hva som foregår der, fordi dere voksne helst vil gjøre noe annet (men du skrev ikke at dere gjør det!). Men hvis han ikke vil dit uansett, er det jo absolutt ikke slik at dere _nekter_ ham å gå.

Hvis dere ikke skal være med på arrangementet, er det en god grunn til å ikke jobbe der, heller. Da kan du trygt si at dere har andre planer.

Når det er sagt, så er det slitsomt å være den som må ringe rundt og høre på alles fantasifulle unnskyldninger. Spesielt når man får den jobben fordi man allerede _har_ et verv.

Gjest Trønder34
Skrevet

Hvis du _nekter_, synes jeg det er feil. Jeg synes også det er litt på kanten å "skjule" for ham hva som foregår der, fordi dere voksne helst vil gjøre noe annet (men du skrev ikke at dere gjør det!). Men hvis han ikke vil dit uansett, er det jo absolutt ikke slik at dere _nekter_ ham å gå.

Hvis dere ikke skal være med på arrangementet, er det en god grunn til å ikke jobbe der, heller. Da kan du trygt si at dere har andre planer.

Når det er sagt, så er det slitsomt å være den som må ringe rundt og høre på alles fantasifulle unnskyldninger. Spesielt når man får den jobben fordi man allerede _har_ et verv.

Det var det at vi hadde andre planer pluss at jeg er gravid og blir fort sliten

Skrevet

Jeg mener jo selvfølgelig ikke, men på dette området er jo jeg en like dårlig mor som deg. ;)

Om ikke direkte dårlige mødre, så kanskje i kategorien "ikke-nasjonalhysterisk-uansett-vær" ;o)

Skal du til byen med det dårlie været?

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210696851' post='3873954]

Om ikke direkte dårlige mødre, så kanskje i kategorien "ikke-nasjonalhysterisk-uansett-vær" ;o)

Skal du til byen med det dårlie været?

Er det meldt SÅ dårlig? Kjæresten må gå i tog med klassen sin uansett, og jeg hadde tenkt å joine. Men dersom det pissregner, inntar jeg kanskje sofaen med barnetoget på tv istedet...

Skrevet

Hvis hele familien er enige om at dere hygger dere best hjemme i stua med 17.mai TV og godis, er det ingenting som tilsier at dere skal gjøre noe annet, syns jeg.

Gjest mora2
Skrevet

Dere bør gjøre det som dere har lyst til. :0)

Skrevet

Her har vi alltid stilt opp i og til barnetoget uansett vær. Har det blitt helt frivillig å gå i tog nå? Vi får nok finere vær her sør enn dere om jeg skal stole på yr.no. Overskyet og 14grader. Skal sjekke igjen etter kl 22.

Men jeg synes godt at dere kan gjøre akkurat som dere vil på denne dagen, bare pass på å kose dere masse :)

Skrevet

Er det meldt SÅ dårlig? Kjæresten må gå i tog med klassen sin uansett, og jeg hadde tenkt å joine. Men dersom det pissregner, inntar jeg kanskje sofaen med barnetoget på tv istedet...

Meldingene spriker, men dette var verste sort... Vi venter og ser.

Skrevet

Tro meg - blir det 2 grader og regn blir ikke Lillemus-barna å se i toget heller!!!!! Ser an værmeldinga mot helga før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør.

mariaflyfly
Skrevet

Tro meg - blir det 2 grader og regn blir ikke Lillemus-barna å se i toget heller!!!!! Ser an værmeldinga mot helga før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør.

Det var litt lysere værmelding nå enn tidligere i dag. Men 5-8 grader er kaldt. Særlig for oss som hadde over 20 forrige uke, høhøh. ;)

Jaja, ok bunadvær, dah. *optimist*

Skrevet

Det var litt lysere værmelding nå enn tidligere i dag. Men 5-8 grader er kaldt. Særlig for oss som hadde over 20 forrige uke, høhøh. ;)

Jaja, ok bunadvær, dah. *optimist*

Drøyer til fredag med å bestemme meg for hva jeg gjør, værmeldinga snur jo fortere enn man rekker å snu seg.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes vel egentlig at alle bør være positive til å stille opp for å hjelpe til med 17.mai-arrangementet i nærmiljøet. Hvis alle kun tenker på seg selv og sine behov, så blir det slutt på 17.mai-feiringen :-/

Vi er i 17.mai-komiteen hjemme hos oss i år. Her er det foreldrene til alle i 5.klasse som har ansvar hvert år. Vi har som tradisjon å alltid være på døvesenteret utpå ettermiddagen 17.mai, men dette er det ikke sikkert vi får til i år. Det må vi bare innrette oss etter :)

17.mai er en felles"dugnad" ;-)

Skrevet

Jeg synes vel egentlig at alle bør være positive til å stille opp for å hjelpe til med 17.mai-arrangementet i nærmiljøet. Hvis alle kun tenker på seg selv og sine behov, så blir det slutt på 17.mai-feiringen :-/

Vi er i 17.mai-komiteen hjemme hos oss i år. Her er det foreldrene til alle i 5.klasse som har ansvar hvert år. Vi har som tradisjon å alltid være på døvesenteret utpå ettermiddagen 17.mai, men dette er det ikke sikkert vi får til i år. Det må vi bare innrette oss etter :)

Noen synes det er en felles dugnad, andre synes det er et påprakket felles herk. ;o)

Særlig i en storby der alle må til sentrum for å se barna gå i tog. *trangt om plassen* Jeg hadde sett lysere på saken om det var bare et lokalt arrangement (vi har det på ettermiddagen vi da) med tog og opplegg på skolen/tivoli.

Men 17. mai blir nok aldri min hjertesak... ;o)

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210712294' post='3874192]

Noen synes det er en felles dugnad, andre synes det er et påprakket felles herk. ;o)

Særlig i en storby der alle må til sentrum for å se barna gå i tog. *trangt om plassen* Jeg hadde sett lysere på saken om det var bare et lokalt arrangement (vi har det på ettermiddagen vi da) med tog og opplegg på skolen/tivoli.

Men 17. mai blir nok aldri min hjertesak... ;o)

Joda, jeg skjønner det, men noe bare bør man stille opp på enten man vil eller ei. Det er iallefall min mening. Jeg stiller opp fordi det er barnas dag og jeg ønsker at barna mine skal få fortsette å oppleve 17.maifeiring :)

Skrevet

gruer meg til jeg får unger. Høres ikke gøy ut i det hele tatt.

Gjest togli
Skrevet

gruer meg til jeg får unger. Høres ikke gøy ut i det hele tatt.

Når man får unger endres synet på det meste ;-)

Skrevet

Når man får unger endres synet på det meste ;-)

mye mulig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...