Gå til innhold

Kjøpe digitalkamera

Gjest har lyst på digitalkamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe et digitalkamera.

har lite peiling på megapiksler og optisk zoom.

Hadde ønsket å kjøpe på Elite Foto for den butikken er lettest tilgjengelig.

Går jeg inn og handler selger de meg hva som helst og lurer meg trill rundt. Noen som gidder å se i deres nettbrosjyre og anbefale et? Hva med det til 1699,- Ser det greit ut.

jeg har få krav, setter stort sett bildene inn i et album og ser sjelden på dem men vil oppbevare minnene.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde i alle fall gått for et litt dyrere kamera hvis det skal være eneste kamera. Du kan jo gå inn på http://www.akam.no og se på testene de har gjort.

Megapiksler er ikke så veldig viktig, men jeg ville gått for litt større optisk zoom enn 3x. 3x har omtrent vært standard siden jeg fikk mitt første digitalkamera i 1999, men nå begynner det heldigvis å komme en del kompaktkameraer som har større zoom-område.

Selv har jeg nettopp kjøpt et Olympus Mju 820, men det skal kun være med på tur når jeg ikke gidder drasse på speilrefleksen, så da er det et helt ok kamera.

Gjest lykke til
Skrevet

Har du Trump-medlemsskap ? At du samler opp poeng der ?

De har nå et Canon kamera som er helt toppers til salgs der, tror det koster ca 1800 kroner !!! Foreldrene mine har dette kameraet og er strålendes fornøyd.

Megapixlene bør være over 3-4, på TV2 Hjelper deg for en tid tilbake snakket de om MP, det er helt unødvendig med MP på rundt 10, går helt fint med alt over 4.

Skrevet

Sjekk om du må bruke vanlige batterier eller om det følger med lader og spesialbatteri. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Mitt inntrykk er at billigere kameraer som oftest bruker vanlige batterier og de varer ikke så lenge. På den annen side trenger du da ikke være avhengig av strøm for å få ladet batteriet etter en stund.

Jeg har Canon Ixus og er suuuuperfornøyd med det! Har vel ikke hørt om noen som ikke er fornøyd med disse. Ellers har vi i familien vært fornøyde med både Casio og Nikon, men Samsung ville jeg styrt laaaangt unna etter meget dårlige erfaringer med det.

Husk at det ikke følger med minnebrikke (kanskje en knøttliten en), så det må du kjøpe i tillegg. Ikke kjøp noe mindre enn 1 gb.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville lest noen tester på nettet - de har ofte greie anbefalinger hvor du kan vekte hva som er viktig for deg, samt hva som er antatt beste kjøp.

Søk litt på f.eks. TV2, Forbrukerrådet, FBI (NRK), og DinSide.

Skrevet

Unngå Netthandelen.

Jeg har handlet der 1 gang og aldri mer :)

Skrevet

Canon Ixus har mange gode modeller. Der kan du finne kameraer til under 2000,-.

Skrevet

Kjempefint! Tusen takk alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...