fru Burlefot Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vi har et lite bad på ca 3 kvadratmeter som er i tilnærmet original stand fra 70-tallet. Det er ingen fuktproblemer, men badet er skikkelig ulekkert og kjipt. Nå har jeg hatt to firma på befaring og har utrykkelig sagt at vi vil pusse det opp uten å bruke alle sparepengene, for det har vi rett og slett ikke råd til. Vi har fått pristilbud på henholdsvis 145 000 og 130 000. Er ikke dette mye for et bittelite bad? Det som skal gjøres er varmekabler og fliser på gulvet, fliser på veggene, plater og spotter i taket og innsetting av dusjhjørne og vask med skap/speil. Er det noen som har noen gode ideer til hvordan vi kan gjøre dette billigere? (i følge håndverkerne vi har hatt på befaring er det i praksis ingengting å spare på å sette opp baderomsplater i stedet for fliser...) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Kan dere klare å gjøre jobben selv? Da vil dere spare store summer! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Jeg fikk omtrent samme pristilbud på 4,5 m2, så det stemmer nok. 0 Siter
Gjest Mannen min er snekker Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan svare deg siden også, for mannen min er snekker og har akkurat pusset opp et ganske lite bad. Han har jo selvsakt vært borti slikt før også. Skal høre med ham hvor mye han regner med slikt kan komme på når han kommer fra jobb. Det han har sakt til meg tidligere er at et lite bad bør ikke nødvendigvis bli så mye rimeligere enn et dyrt bad, for mye av jobben er "den samme". Det er like lett å kappe lange lengder som korte lengder hvis du skjønner Kvm fliser etc gjør jo selvsakt litt variasjon i pris. Kommer tilbake siden da 0 Siter
Gjest liede Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 De største utgiftene på et bad er lite avhengig av størrelsen. Det er derfor selv et lite bad koster så mye. Røropplegg, elektrisitet, membran og håndverkertimer forbundet med dette vil bli omtrent like dyrt om badet er 3 eller 8 kvadratmeter. Mitt bad er omtrent 3 kvadrat og jeg fikk et anbud fra et firma for 4 år siden på 120.000 kroner. Jeg valgte å ta det gjennom en håndverker i familien og det kom på ca 130.000, men da valgte jeg dyrere løsninger for å få det slik jeg ville. Tok noe svart og fikk innkjøpspris og rabatter på mye materiale og interiør. Det er dyrt, men det er jo også et viktig rom. Lykke til! 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 De største utgiftene på et bad er lite avhengig av størrelsen. Det er derfor selv et lite bad koster så mye. Røropplegg, elektrisitet, membran og håndverkertimer forbundet med dette vil bli omtrent like dyrt om badet er 3 eller 8 kvadratmeter. Mitt bad er omtrent 3 kvadrat og jeg fikk et anbud fra et firma for 4 år siden på 120.000 kroner. Jeg valgte å ta det gjennom en håndverker i familien og det kom på ca 130.000, men da valgte jeg dyrere løsninger for å få det slik jeg ville. Tok noe svart og fikk innkjøpspris og rabatter på mye materiale og interiør. Det er dyrt, men det er jo også et viktig rom. Lykke til! Det er et viktig rom, ja, men jeg kjenner at jeg er lite motivert til å betale SÅ mye... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Hvis du vil gjøre det billig får du nok satse på vinyl eller lignende på gulvet i stedet for varmekabler og fliser. Varmekabler og fliser med skikkelig membran etc. er skitdyrt. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan svare deg siden også, for mannen min er snekker og har akkurat pusset opp et ganske lite bad. Han har jo selvsakt vært borti slikt før også. Skal høre med ham hvor mye han regner med slikt kan komme på når han kommer fra jobb. Det han har sakt til meg tidligere er at et lite bad bør ikke nødvendigvis bli så mye rimeligere enn et dyrt bad, for mye av jobben er "den samme". Det er like lett å kappe lange lengder som korte lengder hvis du skjønner Kvm fliser etc gjør jo selvsakt litt variasjon i pris. Kommer tilbake siden da Supert, blir spennende å se hva en "uavhengig" håndverker har å si 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 Kan dere klare å gjøre jobben selv? Da vil dere spare store summer! Veeel.... nei, tror egentlig ikke det. Det vil si, vi kunne nok tatt en overflatisk oppussing selv (male vegger og sette inn et dusjkabinett, f.eks), men vi drømmer jo selvsagt om et nytt og flott bad... *sukk* 0 Siter
songbirdy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 En veninne av meg har planer om å pusse opp badet. De har strippet det helt tomt for alt, tom. gulv, og nå er det klart til å sette i gang. De må trolig bytte alle rør, og den jobben vil komme på ca 15-20 000. Så er det fliser og kabler etc. De regner med at sitt bad vil koste ca 40 000. Da blir det et relativt enkelt bad, men kjenner jeg dem riktig, blir det et lekkert og originalt bad likevel... De skal gjøre mesteparten av arbeidet selv. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Veeel.... nei, tror egentlig ikke det. Det vil si, vi kunne nok tatt en overflatisk oppussing selv (male vegger og sette inn et dusjkabinett, f.eks), men vi drømmer jo selvsagt om et nytt og flott bad... *sukk* Det er utrolig dyrt å pusse opp badet, spesielt hvis man ikke føler at man klarer det selv. Nå er jeg heldig som har en handyman her hjemme ;-) Vi har nettopp bygget garasje med leilighet på loftet. Her har vi et bad som jeg kan tenke meg er ca. 4 kvadratmeter. Vi gjorde alt selv (dvs. han gjorde alt selv;)). Vi kjøpte kritthvite, blanke fliser til alle veggene (skråtak, så kun halv vegg på den ene siden). Tror vi betalte ca 90 kroner kvm for veggflisene. På gulvet kjøpte vi sorte mosaikkfliser som var litt dyrere (husker ikke hva de kosta). Vi kjøpte vegghengt toilett (ikke kjøp toilett som går ned i gulvet!), rimelig og veldig fint dusjkabinett, samt baderomsskap og speil på Ikea. Når badet var ferdig, hadde vi brukt ca 17-19 000 kroner, så det går faktisk an! Det er håndtverkerne som koster... Må legge til at mannen min er elektriker og at svogeren min er rørlegger, så det fikk jo prisen ned ganske mye også! 0 Siter
songbirdy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Det er utrolig dyrt å pusse opp badet, spesielt hvis man ikke føler at man klarer det selv. Nå er jeg heldig som har en handyman her hjemme ;-) Vi har nettopp bygget garasje med leilighet på loftet. Her har vi et bad som jeg kan tenke meg er ca. 4 kvadratmeter. Vi gjorde alt selv (dvs. han gjorde alt selv;)). Vi kjøpte kritthvite, blanke fliser til alle veggene (skråtak, så kun halv vegg på den ene siden). Tror vi betalte ca 90 kroner kvm for veggflisene. På gulvet kjøpte vi sorte mosaikkfliser som var litt dyrere (husker ikke hva de kosta). Vi kjøpte vegghengt toilett (ikke kjøp toilett som går ned i gulvet!), rimelig og veldig fint dusjkabinett, samt baderomsskap og speil på Ikea. Når badet var ferdig, hadde vi brukt ca 17-19 000 kroner, så det går faktisk an! Det er håndtverkerne som koster... Må legge til at mannen min er elektriker og at svogeren min er rørlegger, så det fikk jo prisen ned ganske mye også! Så heldige dere er. Ja, det er godt å ha noen hendige mennesker rundt seg, og ikke minst fagpersoner! Som jeg sa i svaret mitt lenger oppe i tråden, min veninne fikk et overslag på 15-20 000 bare på rørleggerutgiftene. Så kan en vel regne en god del tusen på elektriker også? Blir fort penger... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Så heldige dere er. Ja, det er godt å ha noen hendige mennesker rundt seg, og ikke minst fagpersoner! Som jeg sa i svaret mitt lenger oppe i tråden, min veninne fikk et overslag på 15-20 000 bare på rørleggerutgiftene. Så kan en vel regne en god del tusen på elektriker også? Blir fort penger... Elektriker er steindyrt, ja, så er nok sikkert like dyrt som rørlegger.... 0 Siter
Gjest kjent doler Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vi holder på med utbygging og skal blant annet ha et nytt bad på 10kvm. dusjkabinettet kostet oss 7000, innredning med 2 servanter 11000. Elektrikeren skal ha 36000 tilsammen for sin jobb med å legge varmekabler osv på både bad og vaskerommet (som også er 10 kvm) og 2 andre rom skal ha stikkontakter. gulvfliser koster oss 180 pr kvm og veggplater koster ca 600 pr plate. vet ikke helt hva rørleggeren skal ha ennå. Vi har ikke helt bestemt oss for taket på badet ennå. Jeg kan si deg hva totalsummen på 40 kvadrat utbygg, 2 våtrom,gang og soverom= 700000 uten inventar, rørlegger og elektriker. Fy det har blitt dyrt å bygge! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vi holder på med utbygging og skal blant annet ha et nytt bad på 10kvm. dusjkabinettet kostet oss 7000, innredning med 2 servanter 11000. Elektrikeren skal ha 36000 tilsammen for sin jobb med å legge varmekabler osv på både bad og vaskerommet (som også er 10 kvm) og 2 andre rom skal ha stikkontakter. gulvfliser koster oss 180 pr kvm og veggplater koster ca 600 pr plate. vet ikke helt hva rørleggeren skal ha ennå. Vi har ikke helt bestemt oss for taket på badet ennå. Jeg kan si deg hva totalsummen på 40 kvadrat utbygg, 2 våtrom,gang og soverom= 700000 uten inventar, rørlegger og elektriker. Fy det har blitt dyrt å bygge! Du nevner ikke legging av membran, er ikke det veldig dyrt også, da? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Ta membran hvitt med kvittering, rørlegger og elektriker finner du ganske lett svart - det er altid noen som kjenner noen. Alt inventaret kjøper du selv, og frakter hjem selv, sjekk prisene hos forskjellige leverandører. Og så får du et polsk firma til å legge fliser, de tar rundt 120 kroner timen, og der er det også alltid noen som kjenner noen. Vips, så er prisen halvert Ikke helt lovlig men... 0 Siter
GeirB Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Å pusse opp ett bad koster som regel fra 150 000.- og oppover. Eg har omtrent tilsvarende bad som dere, bare at der var det fuktproblemer og badet var i tilnærmet original stand fra 1960 (med dass), den eneste endringen siden huset var bygd var at hele greia var malt rosa/lilla. Fikk tilbud fra snekker på oppussing og utvidelse til dusjhjørne på kr.106 000.- + bortkjøring av avfall, elektrikerarbeid og rørleggerarbeid med innredning. Nå pusser eg opp sjøl, bruker fagmann til å legge flytende membran i sluk, baderomsbelegg på gulv og vegger samt rørlegger til oppmontering av vask, toalett og blandebatteri for bad/dusj. Er elektriker sjøl, og gjør ellers nødvendig snekker og murerarbeid etter beste evne, men bruker laang tid. Totalt budsjett er på ca. 30 000.- og det skal gå bra! :-) 0 Siter
Gjest Flytte-lasset Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vi holder på med utbygging og skal blant annet ha et nytt bad på 10kvm. dusjkabinettet kostet oss 7000, innredning med 2 servanter 11000. Elektrikeren skal ha 36000 tilsammen for sin jobb med å legge varmekabler osv på både bad og vaskerommet (som også er 10 kvm) og 2 andre rom skal ha stikkontakter. gulvfliser koster oss 180 pr kvm og veggplater koster ca 600 pr plate. vet ikke helt hva rørleggeren skal ha ennå. Vi har ikke helt bestemt oss for taket på badet ennå. Jeg kan si deg hva totalsummen på 40 kvadrat utbygg, 2 våtrom,gang og soverom= 700000 uten inventar, rørlegger og elektriker. Fy det har blitt dyrt å bygge! Syv hundre tusen ja,, det er dagens rekordstore pris;-) 0 Siter
Gjest kjent doler Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Syv hundre tusen ja,, det er dagens rekordstore pris;-) Skjønner ikke helt hva du mener med rekordpris? Leste du ikke alt sånn at du tror badet koster 700 tusen? 0 Siter
Gjest Flytte-lasset Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Skjønner ikke helt hva du mener med rekordpris? Leste du ikke alt sånn at du tror badet koster 700 tusen? Lest allt for fort.. Sorry.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.