Gå til innhold

Vaske tips?..

Anbefalte innlegg

Gjest katrine!!
Skrevet

Jeg har hatt besøk av svigermor. Ho har farta rundt her med vaskefilla..

Ho har vaska inni kjøkkenskapa. Men jeg aner ikke med hva slags såpe.

Når jeg lukker opp skapdørene, og skal feks. ta meg et glass, stinker det sur fisk.. Lukter inni skapa og på alt som står der inne.. Lite fristende..

Har noen tips på hva jeg kan vaske skapene med? Såpe altså.. Inni og utvendig..

Tusen takk for svar :o)

Skrevet

Haha :) Snakk om bjørnetjeneste ;)

Forøvrig fjerner salmiakk vond lukt, men det lukter jo ikke akkurat godt i seg selv... I tillegg er det jo litt uheldig å puste inn over tid.

Kanskje om du bruker vanlig kjøkkenspray eller jiff, så vil det holde?

fru Burlefot
Skrevet

Hehe, høres herlig ut. Har hun kanskje brukt klorin?

Jeg liker å vaske kjøkkenskap med grønnsåpe, syns den lukten er så fin på kjøkkenet.

Gjest katrine!!
Skrevet

Haha :) Snakk om bjørnetjeneste ;)

Forøvrig fjerner salmiakk vond lukt, men det lukter jo ikke akkurat godt i seg selv... I tillegg er det jo litt uheldig å puste inn over tid.

Kanskje om du bruker vanlig kjøkkenspray eller jiff, så vil det holde?

Ja, det var virkelig en stor tjeneste dette.. Huttetu.. ;o)

Kan jeg bruke grønnsåpe inni skapene? Såpa setter seg ikke på glassene og det andre inni skapene?

Hva m zalo vann?

Gjest katrine!!
Skrevet

Hehe, høres herlig ut. Har hun kanskje brukt klorin?

Jeg liker å vaske kjøkkenskap med grønnsåpe, syns den lukten er så fin på kjøkkenet.

Ho er veldig glad i salmiakk, så jeg lurer litt på om ho har laga seg en liten blanding av noe forskjellig.. Det lukter salmiakk over hele huset hennes, så ho kjenner nok ikke denne ekle fiske lukten.. Fysj...

Skrevet

Ho er veldig glad i salmiakk, så jeg lurer litt på om ho har laga seg en liten blanding av noe forskjellig.. Det lukter salmiakk over hele huset hennes, så ho kjenner nok ikke denne ekle fiske lukten.. Fysj...

Jeg vasket et kjøkkenskap med salmiakk for noen dager siden, p.g.a. at jeg fant små "husdyr" i melposer. Jeg kjenner ikke salmiakklukt, men jeg lar skapdøra fremdeles stå åpen.

Kanskje du rett og slett skulle l skapdørene stå åpne noen timer eller dager?

Gjest katrine!!
Skrevet

Jeg vasket et kjøkkenskap med salmiakk for noen dager siden, p.g.a. at jeg fant små "husdyr" i melposer. Jeg kjenner ikke salmiakklukt, men jeg lar skapdøra fremdeles stå åpen.

Tja, vet ikke om det kan hjelpe meg. Lukten har allerede satt seg på glassene og mye av det andre som står der. Jeg har tatt ut alt, og skal i gang med å vaske alt av glass, kopper, talerkner.. osv..

Men usikker på hva slags såpe jeg skal bruke inni skapene.. Er redd for å få den samme lukta tilbake..

Skrevet

Ja, det var virkelig en stor tjeneste dette.. Huttetu.. ;o)

Kan jeg bruke grønnsåpe inni skapene? Såpa setter seg ikke på glassene og det andre inni skapene?

Hva m zalo vann?

Zalo og vann er helt utmerket til mye. Sur lukt KAN jo skyldes at hun har brukt sur klut (= full av bakterier)? Da kan det hjelpe med litt klorin i vannet, evt. Zalo antibakteriell.

Gjest togli
Skrevet

Huff da, geskjeftig svigermor du har :-))

Tror du ikke det holder å sette opp skapdørene for god utlufting? La dem stå oppe et døgn og åpne evt viduer så det kommer frisk luft inn?

Gjest savner plassen i skuffen
Skrevet

Ble du kvitt husdyra med salmiakk? Jeg har et problem med en skuff, har ikke hatt noe der (i poser) på måneder, satte ut skuffen i kuldegrader - som jeg ble anbefalt. Jeg hadde en tett plastboks med mel stående der etter "kulde-behandlingen" og jammen fant jeg et ørlite kryp her om dagen (utenpå boksen). Har ikke prøvd med salmiakk, men det er kanskje løsningen?

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Gamle husmødre er ofte glad i å bruke edikk i vaskevannet til kjøkken og kjøleskap.. Rent vann og en skvett Zalo vil gjøre susen:-)

Gjest Det lurar jag på
Skrevet

Skal du vaske tips? Hvem er tips?

Skrevet

Skal du vaske tips? Hvem er tips?

Det skjønner du vel - man har fått inn tips svart, men ønsker ikke å snyte staten - derfor vasker man tips:-)

Skrevet

Ble du kvitt husdyra med salmiakk? Jeg har et problem med en skuff, har ikke hatt noe der (i poser) på måneder, satte ut skuffen i kuldegrader - som jeg ble anbefalt. Jeg hadde en tett plastboks med mel stående der etter "kulde-behandlingen" og jammen fant jeg et ørlite kryp her om dagen (utenpå boksen). Har ikke prøvd med salmiakk, men det er kanskje løsningen?

Jeg vet ikke helt om jeg er kvitt disse skapdyra. Hev alt melet sist høst også, og så kom de allerede igjen.

En venninne fikk ny kjøkkeninnredning for noen måneder siden, og har fåttt dyr i melet! Hadde ingen "husdyr" i de gamle skapene"

Kan butikken selge mel med larver eller dyr i?

plommeblomst
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg er kvitt disse skapdyra. Hev alt melet sist høst også, og så kom de allerede igjen.

En venninne fikk ny kjøkkeninnredning for noen måneder siden, og har fåttt dyr i melet! Hadde ingen "husdyr" i de gamle skapene"

Kan butikken selge mel med larver eller dyr i?

Lurer på om svaret er ja på spørsmålet ditt. Syns det er så "lett" å få det tilbake. Men mitt eksempel tyder vel på at de har overlevd i skuffen. Tenkte at jeg måtte bytte kjøkkeninnreding, men da sparte jeg de pengene ;) Nå har jeg mel et annet sted, får se hvordan det går.

Er det sånne bittesmå? Under en mm?

Skrevet

Lurer på om svaret er ja på spørsmålet ditt. Syns det er så "lett" å få det tilbake. Men mitt eksempel tyder vel på at de har overlevd i skuffen. Tenkte at jeg måtte bytte kjøkkeninnreding, men da sparte jeg de pengene ;) Nå har jeg mel et annet sted, får se hvordan det går.

Er det sånne bittesmå? Under en mm?

De jeg så var døde, tørre og mange mm. Det levende var det min datter som fant, så je så de ikke. Men jeg orket ikke se oppi alle posene, jeg bare kastet dem.

Har sikkert spist noen dyr også, for jeg pleier ikke ha på briller når jeg lager mat...

plommeblomst
Skrevet

De jeg så var døde, tørre og mange mm. Det levende var det min datter som fant, så je så de ikke. Men jeg orket ikke se oppi alle posene, jeg bare kastet dem.

Har sikkert spist noen dyr også, for jeg pleier ikke ha på briller når jeg lager mat...

''Har sikkert spist noen dyr også, for jeg pleier ikke ha på briller når jeg lager mat...''

Uff, ja. Det har jeg også tenkt på noen ganger. Ville ikke merket noe om så skjedde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...