Gå til innhold

Skal du ha bunad 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir vel bunad om jeg får den på ja... har ikke prøvd enda =s

Om jeg greier å få den på, så skal jeg prøve å starte ny mote ved å ha sorte joggesko til =D hehe...

Hvis jeg ikke får den på, da har jeg et problem.... joggesko passer vel ikke til alt heller..?... ;-p

Så alternative tips mottas med takk =)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• songbirdy

7

• Lillemus

4

• fresja

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal ha uniform, men hvis jeg ikke skulle jobbet hadde jeg nok hatt bunad.

Morsslekta mi er en skikkelig bunadfamilie, så jeg har hatt bunad så lenge jeg kan huske, og det har jeg videreført til mine barn. Den minste bunaden vi har er en rutaliv&rondastakk i str 6 mndr.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har bunad, i år blir den ikke brukt på 17.mai, heller ikke når vi var i konfirmasjon. Det er fordi jeg har operert i magen nå, den er derfor litt større og sår.

Ellers pleier jeg og bruke den. Jeg har Hardangerbunad, og trives med den på i passendes anledninger.

Hva andre synes og gjør, er opp til dem. Folk må få gå i det som de føler seg vel i :o)

Skrevet

Klart det går an å ha på seg annet enn bunad! :)

Jeg har aldri hatt bunad, og jeg vil ikke ha det heller. Som du sier, man går lei av å ha på seg det samme hver gang det er noe som skal feires. Det er en av to grunner til at jeg ikke vil ha bunad om jeg så får den gratis. Grunn nummer to er at jeg ikke synes det er så pent med bunad som alle vil ha det til.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har aldri hatt bunad, og jeg vil ikke ha det heller. Som du sier, man går lei av å ha på seg det samme hver gang det er noe som skal feires. Det er en av to grunner til at jeg ikke vil ha bunad om jeg så får den gratis. Grunn nummer to er at jeg ikke synes det er så pent med bunad som alle vil ha det til.

Nei og så de stygge bunadssko da.

Hilsen

Gjest mangfolda
Skrevet

Enig, formløse kjerringklær, ser ut som bondekjerringer fra forrige århundre... Det er tross alt 2008, og litt synd å skjule en flott kropp bak "burka" som bunad så og si er hehe :D

Jeg syns det er flott med tradisjoner da, men kjedelig når ALLE går i bunader.

F.eks. der jeg bor, så går alle med den bunaden, er veldig få innflyttere, kanskje en eller to, og da er det litt spennende når de kommer med sine bunader, men alle andre går i det samme, skulle tro det var uniformer... og DET blir litt kjedelig.

Jeg tror det er ekstra stas om man bor i en større by å skille seg ut i en bunad fra et annet sted, men på småsteder og mindre byer der så og si alle går i samme bunad, der blir det kjedelig syns jeg. Jeg er imot uniformering. Har alltid mislikt å gå i det andre går i, og bunad er ikke noe unntak. Ja til mangfold!

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Enig, formløse kjerringklær, ser ut som bondekjerringer fra forrige århundre... Det er tross alt 2008, og litt synd å skjule en flott kropp bak "burka" som bunad så og si er hehe :D

F.eks. der jeg bor, så går alle med den bunaden, er veldig få innflyttere, kanskje en eller to, og da er det litt spennende når de kommer med sine bunader, men alle andre går i det samme, skulle tro det var uniformer... og DET blir litt kjedelig.

Jeg tror det er ekstra stas om man bor i en større by å skille seg ut i en bunad fra et annet sted, men på småsteder og mindre byer der så og si alle går i samme bunad, der blir det kjedelig syns jeg. Jeg er imot uniformering. Har alltid mislikt å gå i det andre går i, og bunad er ikke noe unntak. Ja til mangfold!

''Enig, formløse kjerringklær, ser ut som bondekjerringer fra forrige århundre... Det er tross alt 2008, og litt synd å skjule en flott kropp bak "burka" som bunad så og si er hehe :D''

I et eller annet blad (Woman?) ble flere unge menn bedt om å fortelle hva de mente om bunad. Overraskende nok svarte nesten alle at de syntes det var pent og endatil ganske så sexy med bunad på jenter/damer ;-)

Skrevet

Ja, jeg skal ha bunad 17. mai og gleder meg. Har Løkendrakt fra Østfold, svart med pent broderi. Søljer, mansjettknapper og ørepynt som hører med, også beltespenna. Ser alltid fram til å bruke dette plagget.

Gjest minnah
Skrevet

Det er da mange som ikke har bunad.. :-)

Selv er jeg sjeleglad for bunaden min, har reddet meg alle 17. mai, bryllup og konfirmasjoner siden jeg var 15. Tør ikke tenke på all tid, frustrasjon og _penger_ jeg ville brukt om det skulle skaffes andre antrekk til disse anledningene...

Skrevet

Jeg har bunad og skal bruke den 17. mai. Men jeg hadde ikke bunad før jeg var 26 og det gikk jo bra årene før også.

Jeg er veldig lite interessert i klær og har dessuten minimalt med tid til å shoppe klær, så jeg er av dem som synes det er veldig praktisk å ha et antrekk til dåp, konfirmasjon, 17. mai, julaften osv. hengende klart i skapet.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Enig, formløse kjerringklær, ser ut som bondekjerringer fra forrige århundre... Det er tross alt 2008, og litt synd å skjule en flott kropp bak "burka" som bunad så og si er hehe :D''

I et eller annet blad (Woman?) ble flere unge menn bedt om å fortelle hva de mente om bunad. Overraskende nok svarte nesten alle at de syntes det var pent og endatil ganske så sexy med bunad på jenter/damer ;-)

I mine unge og single dager hadde jeg alltid vanvittig draget på gutta på 17.mai, og mange lovpriste bunaden. Så jeg er slett ikke overrasket. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

hehe... jasså du har kokvasket den du også ja? :P

Min var trang i fjor, men i år gikk den på igjen (og jeg har gått opp i vekt... Merkelige kroppen min, flesket flytter seg rundt og lever sitt eget liv! ;)

Gode bunadssko finnes sikkert, men ikke i den prisklassen jeg har råd til.. :(

Jeg har skikkelig billige bunadssko (fra økonomisko eller noe sånt), og de er kjempebehagelige å ha på. Kan gå med dem hele dagen uten problemer.

Skrevet

Jeg har skikkelig billige bunadssko (fra økonomisko eller noe sånt), og de er kjempebehagelige å ha på. Kan gå med dem hele dagen uten problemer.

Så bra.. Jeg har nok bare vært uheldig og funnet feil sko til mine bein. Takk for svar :)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

I mine unge og single dager hadde jeg alltid vanvittig draget på gutta på 17.mai, og mange lovpriste bunaden. Så jeg er slett ikke overrasket. :o)

Jøsses. Endelig har vi skjønt at gutta har bunadfetisj ;)

Gjest mora2
Skrevet

Nei ,den "tvangsdrakten" skal få lov å henge på loftet.....

Er bare til en dag jeg blir i pengekrise, så ryker den billig :0)

Skrevet

''Hva syns dere, Går det an å feire 17. mai uten bunad? ''

For et rart spørsmål!! :-) Selvsagt går det helt fint å feire 17. mai uten bunad!! Er det ingen som gjør det der du bor, da?

Selv skal jeg ha bunad, og jeg synes det er stas.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''F.eks. der jeg bor, så går alle med den bunaden, er veldig få innflyttere, kanskje en eller to, og da er det litt spennende når de kommer med sine bunader, men alle andre går i det samme, skulle tro det var uniformer... ''

Tenk å kalle bunaden uniform da?! :-O Hva er så ille med å gå i bunad den ene dagen i året? Vi går jo i vanlige klær resten av året, så "mangfoldet" får du jo hele tiden (dvs H&M-klærne...). Jeg syns det er litt høytidelig når jeg ser alle bunadkledte på 17.mai, jeg. Bunad er jo et skikkelig stasplagg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Bunaden skal på hvis jeg skal ut 17.mai. Det finnes rikelig med anledninger resten av året til å pynte seg i annet enn bunad, så at én dag i bunad kan være så mye mas skjønner jeg ikke. Men jeg er muligens over gjennomsnittet begeistret for dette fantastiske stasplagget.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Bunaden skal på hvis jeg skal ut 17.mai. Det finnes rikelig med anledninger resten av året til å pynte seg i annet enn bunad, så at én dag i bunad kan være så mye mas skjønner jeg ikke. Men jeg er muligens over gjennomsnittet begeistret for dette fantastiske stasplagget.

Jeg er også veldig veldig begeistret for bunader, men oppfatet for sent til å gjøre noe med det, at jeg har blitt alt for stor for min i år:-((

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg er også veldig veldig begeistret for bunader, men oppfatet for sent til å gjøre noe med det, at jeg har blitt alt for stor for min i år:-((

Enda en fin ting med bunad: kan syes ut og inn alt ettersom. Kjøper man et annet dyrt festplagg går det sjelden å fikse noe særlig på det om vekta går litt opp eller ned. Synd det er for sent å få gjort noe med det til 17.mai for din del da. :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...