Gå til innhold

valgets kval -men egentlig ingen valg

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb etter jul. Jeg trives godt, har fått mye ansvar og akkurat gått opp 60000kr i lønn, så jeg er veldig fornøyd med lønnen.

Men så, før jeg tok denne jobben ønsket jeg i utgangspunktet å jobbe i et annet firma i en helt annen bransje, som holder på med ting jeg interesserer meg mye mere for. Dette er altså drømmefirma!! Desverre hadde de ingen ledige stillinger for øyeblikket, og siden jeg ikke kunne sitte på pinnen og vente på å høre fra dem, takket jeg ja til en annen jobb.

Idag ringte de fra drømmefirma, og ba meg på intervju! Huff, jeg har bare sååå lyst til å jobbe i dette firma, men samtidig er firma jeg nå jobber i, i en liten krise og jeg føler bare ikke at jeg kan slutte der nå. I tillegg var jeg som sagt i lønnsforhandlinger i forrige uke og de tøyde seg langt for å beholde meg.

Jeg er utrolig forvirret, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg trives jo godt der jeg er nå, men som sagt det er i en helt annen bransje enn det jeg egentlig ønsker å jobbe i. Samtidig er det jo en spennende og interessant bransje.. men ja..

Jeg kan bare ikke slutte der jeg er nå.. huff :(

Skrevet

Du burde stille på intervju i første omgang, så får du ta det derifra...

Persille1365381127
Skrevet

Du går på intervjuet og hører hva de har å si :)

Kanskje vil du heller være der, kanskje vil du heller bli, kanskje er det bedre eller dårligere betingelser - men uansett kan du tenke på det OM du får et konkret tilbud, og ikke nå :)

Mary Poppins
Skrevet

Selvsagt kan du slutte der du jobber nå.

Jeg føler overfor firma og de menneskene som jobber der, at jeg ikke kan slutte. Som sagt er det litt krise i avdelingen jeg jobber i nå pga mye omstillinger og oppsigelser, så jeg ville slitt med svært dårlig samvittighet om jeg sluttet.

Mary Poppins
Skrevet

Du går på intervjuet og hører hva de har å si :)

Kanskje vil du heller være der, kanskje vil du heller bli, kanskje er det bedre eller dårligere betingelser - men uansett kan du tenke på det OM du får et konkret tilbud, og ikke nå :)

Ja jeg er klar over at jeg ikke har fått jobben i det andre firma enda, men jeg føler det er feil å gå på intervju dersom det er uaktuelt å bytte jobb.. noe det forsåvidt er nå.

Persille1365381127
Skrevet

Ja jeg er klar over at jeg ikke har fått jobben i det andre firma enda, men jeg føler det er feil å gå på intervju dersom det er uaktuelt å bytte jobb.. noe det forsåvidt er nå.

Nei, det er det ikke - det er det aldri.

Det handler om å se på de mulighetene som er - kanskje vil du ikke bytte nå, men om du går på intervju så blir de kjent med deg. Og om de vil ha deg, kan du si at det ikke går - men at du gjerne tar opp igjen tråden om et halvt år. De kan sikkert ikke vente så lenge med å besette stillingen - men da kan du ta en telefon og si at du gjerne tar en prat igjen, om de har tid til å snakke med deg.

Om de vil ha deg - så gjør de det.

Det var sånn jeg gjorde det med jobben jeg har nå :) Jeg ville ikke slutte før prosjektet mitt var ferdig, det var ferdig i september - og jeg var på intervju i mars. På det tidspunktet trodde jeg det skulle gå ut året.

Så da jeg fikk vite at vi ville bli ferdig tidligere, ringte jeg og spurte om de fortsatt var interessert - og det var de :)

Skrevet

Jeg ville tenkt som deg. Men det var før. Det er bare dumt å være snill pike, og tro at man er uerstattelig etc etc.

Det er bare én ting å gjøre: gå på intervju! Ta det derfra.

Skrevet

Jeg synes du skal bli der du er. Det er for tidlig å skifte jobb etter så kort tid. Ansvarsfølelse er en god ting å ha, som du på sikt vil få igjen for å ha lyttet til. Tenk langsiktig. Og drømmejobben trenger ikke å være drømmejobben, i alle fall ikke den eneste.

Gjest prust
Skrevet

Jeg jobber i et lite firma der vi gjorde en bom i fjor og ansatte en person som bare ble hos oss i fem måneder. Utrolig kjipt for en liten virksomhet som har brukt mye tid på ansettelse og opplæring, og som nå må bruke den samme tiden en gang til på utlysning, ansettelse og opplæring av ny person.

Jeg skjønner at det frister, men synes kanskje du skal gi den jobben du har nå i alle fall en sjanse til å komme gjennom krisen med deg som medarbeider. Du kan eventuelt si til drmmearbeidsplassen din at du kan være interessert fra nyttår. Er du attraktiv og ønskelig for dem, vil de trolig vente på deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...