Gå til innhold

Glassgjenvinning

Gjest Miljøbevisst osloborger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig å ha kort vei til nærmeste miljøstasjon. Kanskje litt vel kort, den er rett utenfor vinduet her.

Og det er en støykilde uten like! Folk resirkulerer glass på de merkeligste tider. "Knus knas knus knas" fra 5 om morgenen til 5 om natten! Nå var nettopp tømmebilen her også. Kl 22 om kvelden. Det mener jeg er i seneste laget, men det som forundrer meg mest er tidspunktene folk finner det for godt å kvitte seg med glassavfallet. Det er ikke sjelden jeg våkner av det midt på natten. Det er bygårder på alle kanter her og svært god akkustikk på toppen av det hele. Å sove med vinduet lukket er ikke et alternativ.

Når på døgnet pleier du å kaste glassavfall?

Tenker du på eventuelle naboer når du gjenvinner glass?

Det er flott at så mange resirkulerer altså! Jeg skjønner bare ikke at folk kan tenke "Jeg tror jeg tar meg en tur til miljøstasjonen" kl 2 om natten.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Kaster det i åpningstidene til buttikkene. Eller på dagtid på søndagene, for den del. Unaturlig for meg å kjøre ut ellers på døgnet, for å resirkulere. Tenker vel stort sett på folk rundt meg til alle døgnets tider.

Aliza1365380759
Skrevet

Gjenvinner glass samtidig som jeg kaster annet avfall, og det skjer vel mellom kl 12 og 20 tenker jeg. I alle fall ikke kl 5 på natta! :)

Skrevet

Du får klage til kommunen. Det er flere beholdere som blir flyttet pga støyproblematikk. Så finner de et sted som ligger lenger unna boliger.

Skrevet

Du får klage til kommunen. Det er flere beholdere som blir flyttet pga støyproblematikk. Så finner de et sted som ligger lenger unna boliger.

Jeg har forståelse for at det må finnes glassgjenvinningsstasjoner sentralt i nærheten der folk bor. De må nok flytte den relativt langt hvis det ikke skal plage noen. Det tror jeg ingen er tjent med. Kanskje de kan sette opp et skilt eller lage en innretning som demper støyet på en eller annen måte.

Dette er nære sentrum.

Skrevet

Gjenvinner glass samtidig som jeg kaster annet avfall, og det skjer vel mellom kl 12 og 20 tenker jeg. I alle fall ikke kl 5 på natta! :)

Takk! :)

Skrevet

Kaster det i åpningstidene til buttikkene. Eller på dagtid på søndagene, for den del. Unaturlig for meg å kjøre ut ellers på døgnet, for å resirkulere. Tenker vel stort sett på folk rundt meg til alle døgnets tider.

Takk for det! :)

De kommer nok ikke kjørende, men gående disse nattgjenvinnerne. Sikkert noen som går tur med hunden og slikt. Men likevel!

Skrevet

Takk for det! :)

De kommer nok ikke kjørende, men gående disse nattgjenvinnerne. Sikkert noen som går tur med hunden og slikt. Men likevel!

Og jeg som skulle til å forslå at det kanskje var folk som jobber om natta som gjorde det. Jeg slutter halv seks om morgenen av og til, og kunne kanskje funnet på å kaste noe i en container på den tiden av dagnet, viss jeg først skulle forbi likevel. Men siden jeg aldri kjører forbi en gjennvinningstasjon på den tiden av døgnet, gjør jeg det ikke. Og når jeg hiver glass i containere, så er det midt på dagen og da er det såpass mye støy ellers at jeg ikke tenker over lydene jeg lager. Hadde nok gjort det om jeg plutselig hadde lagt merke til brået jeg hadde laget om natta da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...