Gå til innhold

Hvilken er finest?

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

24

• mariaflyfly

10

• morsan

8

• ....AV

4

Gjest prust
Skrevet

De var flotte begge to!

Men hadde jeg hatt røtter i Hallingdal, ville jeg uten tvil hatt den fra Ål.

Skrevet

Jeg synes jubileumsdrakten er finest. Den andre er så sekkete.

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes nummer to var finest...;)

Skrevet

Jubileumsdrakta var finest, for den fra Ål synes jeg blir reneste "omstendighetsdrakta"! ;-)

Men den virker mer "ekte", da, selv om den sikkert ar "komponert" i sin tid den også, slik som jubileumsdrakta;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Oslos jubileumsdrakt er finest, den andre syns jeg overhodet ikke er fin.

AneM1365380603
Skrevet

Den første likte jeg ikke fasongen på. Den andre var veldig fin, men farvene var ikke helt bunad for meg da.

Jeg er grønn når det kommer til bunad, men ville valgt nr 2 pga at fasongen betyr endel.

Mary Poppins
Skrevet

Oslos jubeleumsdrakt :) Hvilken er det du har da?

Skrevet

Måtte jeg velge mellom de to og skulle velge ut fra hva jeg syntes var penest og sett bort fra tradisjon (for Oslo.drakten er vel ganske så ny?) så hadde jeg valgt Oslo-drakten.

Stakker som ikke har noe definert liv (den henger jo ned fra over puppene) er liiiiiite kledelig på de fleste...

Gjest jajajajaneijajaja
Skrevet

Oslo sin!

Den andre er fin for gravide og overvektige budeier... den ser forresten ut som en uformelig sekk..

Skrevet

''Hvilken er det du har da?''

Uff, tenkte det samme selv, og at svaret kanskje var den drakta fra Ål... *trøsteklem til persille*

Gjest annlovinda
Skrevet

Synes absolutt oslo-drakta er den fineste av disse to.

Liker ikke fasongen på stakken.

mariaflyfly
Skrevet

Den siste, utvilsomt! :) Har lyst på den jeg også. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er to temmelig ulike plagg, så jeg synes det er vanskelig å sammenligne.

Er man glad i bunader og har røtter i Hallingdal velger man selvfølgelig nr. 2.

Jeg har én av dem! :) Tipper du kan gjette hvilken.

Persille1365381127
Skrevet

De var flotte begge to!

Men hadde jeg hatt røtter i Hallingdal, ville jeg uten tvil hatt den fra Ål.

Det er den jeg har :)

Man kan jo være gravid i den uten at noen skjønner det....

Persille1365381127
Skrevet

Jeg synes jubileumsdrakten er finest. Den andre er så sekkete.

Enig...

Persille1365381127
Skrevet

Jubileumsdrakta var finest, for den fra Ål synes jeg blir reneste "omstendighetsdrakta"! ;-)

Men den virker mer "ekte", da, selv om den sikkert ar "komponert" i sin tid den også, slik som jubileumsdrakta;-)

Ja, jeg vet... Det er litt derfor jeg har lyst på en til - den fra Hallingdal er så veldig stor...

Persille1365381127
Skrevet

Den første likte jeg ikke fasongen på. Den andre var veldig fin, men farvene var ikke helt bunad for meg da.

Jeg er grønn når det kommer til bunad, men ville valgt nr 2 pga at fasongen betyr endel.

Jeg har den første, og har lyst til å kjøpe den andre i tillegg :)

Persille1365381127
Skrevet

Heh, jeg har den fra Hallingdal :) Mamma har sydd den til meg, og den er superfin - men veldig stor, og "hengete". Mao føler jeg meg ikke vel i den, og da hjelper det liksom ikke at den er fin...

Så jeg vurderer å kjøpe den andre i tillegg. Den koster ikke mer enn 25.000 - og tross alt er min tilknytning til Oslo sterkere enn til Hallingdal. Det var forrige generasjon som hadde bånd dit...

Persille1365381127
Skrevet

''Hvilken er det du har da?''

Uff, tenkte det samme selv, og at svaret kanskje var den drakta fra Ål... *trøsteklem til persille*

Heh, jeg har den fra Hallingdal :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...