Gå til innhold

Biffstrimler

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen
Skrevet

Har kjøpt meg biffstrimler og lurer nå veldig på hvilken matrett jeg skal trylle frem til kjæresten og meg? Noen gode oppskrifter?

Helst ikke wok, da kylling/svinewok har stått på menyen nesten daglig de siste ukene:-/

Gjest ChiengMai
Skrevet

Biffsnadder er nå himla godt, da. Men løk, paprika, champinjong og mais til. Og bakte poteter med bernaise eller peppersaus. Selv liker jeg bernaise best.

candyqueen_83
Skrevet

Biffsnadder er nå himla godt, da. Men løk, paprika, champinjong og mais til. Og bakte poteter med bernaise eller peppersaus. Selv liker jeg bernaise best.

Mmmmm :o)

Gjest Guroen
Skrevet

Det ble biffsnadder med bakte poteter og bernaisesaus:-) Var veldig godt og definitivt ikke siste gangen jeg serverer dette!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det ble biffsnadder med bakte poteter og bernaisesaus:-) Var veldig godt og definitivt ikke siste gangen jeg serverer dette!

Ja, det er kjempegodt. Nå har jeg hatt lyst på det sida jeg svarte på meldinga di. :-) Kanskje jeg skal lage det for å feire at jeg er ferdig med vårens siste eksamen på onsdag.

Skrevet

Ja, det er kjempegodt. Nå har jeg hatt lyst på det sida jeg svarte på meldinga di. :-) Kanskje jeg skal lage det for å feire at jeg er ferdig med vårens siste eksamen på onsdag.

Nei, da bør du kjøpe noe skikkelig mat.

For eksempel ett stort stykke med Indrefileet, helst blåsvart på farge og for all del styr unna bearnesausen! :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, da bør du kjøpe noe skikkelig mat.

For eksempel ett stort stykke med Indrefileet, helst blåsvart på farge og for all del styr unna bearnesausen! :)

Pøsj, vi er da noen som bare elsker bernaise, styrer ikke unna den, nei.

Skrevet

Pøsj, vi er da noen som bare elsker bernaise, styrer ikke unna den, nei.

Trodde det bare var trailersjåfører som likte bernaisesaus eg' den sausen gir "fastfood" vibber hos meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Trodde det bare var trailersjåfører som likte bernaisesaus eg' den sausen gir "fastfood" vibber hos meg.

Neida, de fleste jeg kjenner liker bernaise. Og når jeg tenker etter kommer jeg ikke på en eneste en av dem som er trailersjåfør. (Jøss, kjenner jeg virkelig ikke en eneste trailersjåfør??)

Skrevet

Skjønner meg ikke på deg!;-) I Avocado-tråden hevder du hårdnakket at du ikke er en trendnisse, men når det gjelder bearnaise så er du likevel opptatt av hva som en trendy??! ;-)

Skrevet

Neida, de fleste jeg kjenner liker bernaise. Og når jeg tenker etter kommer jeg ikke på en eneste en av dem som er trailersjåfør. (Jøss, kjenner jeg virkelig ikke en eneste trailersjåfør??)

Men si meg, spiser du Thousand Island dressing og? *terge, terge*

Skrevet

Skjønner meg ikke på deg!;-) I Avocado-tråden hevder du hårdnakket at du ikke er en trendnisse, men når det gjelder bearnaise så er du likevel opptatt av hva som en trendy??! ;-)

1. Eg har aldri hardnakket hevdet at eg ikkje er "trendnisse"!

2. Eg er ikkje opptatt av hva som er trendy, men eg syns bernaisesaus er simple greier.

3. At du ikkje skjønner deg på meg er bare bra! :-)

Skrevet

1. Eg har aldri hardnakket hevdet at eg ikkje er "trendnisse"!

2. Eg er ikkje opptatt av hva som er trendy, men eg syns bernaisesaus er simple greier.

3. At du ikkje skjønner deg på meg er bare bra! :-)

GeirB - et enigma!:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men si meg, spiser du Thousand Island dressing og? *terge, terge*

''Men si meg, spiser du Thousand Island dressing og? *terge, terge*''

Nope, den kan du få ha I fred for meg. Sammen med kinakålen. *heve meg over deg*

Gjest ChiengMai
Skrevet

''den sausen gir "fastfood" vibber hos meg.''

Mulig den gir sånne vibber hos deg (og egentlig meg også selv om den er kjempegod), men med tanke på ingrediensene i hjemmelaget bernaise er det jo litt finere saus, da. Eggeplommer, klaret smør, estragon og chalottlauk var jo ikke akkurat hverdagskost i 1800-og-den-tid da sausen ble oppfunnet.

.http://en.wikipedia.org/wiki/Bearnaise_sauce

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...