Gå til innhold

Betalingsanmerking forsvunnet

Anbefalte innlegg

Gjest Borte vekk for alltid?
Skrevet

Jeg hadde en del økonomiske probler for en del år siden og jeg fikk en god del inkasso saker.Pga en situasjon jeg var i lukket jeg meg inn og "glemte" alle de sakene.Det var så ille ta jeg ikke en gang fikk kjøpe en mobil for dem sjekker kreditten din og kom den tilbake negativ.Men no har jeg gått til en gjeldsrådgiver og fått ordet meg men gjeldsordning.Jeg betaler det jeg klarer hver mnd og etter 5 år blir resten slettet.Jeg begynte å betale i Mai.Men for i uke siden,bare for morro skyld, prøvde jeg å få ellos konto,opg det fikk jeg.Fikk brev fra Linirff der det stod at ellos hadde tatt en kredittvurdering av meg.Under betalingsanmerkinger stod det:intet negativt registrert.Hva har sjkedd med alle inkasso sakene?.Vil jo ikke ringe å spørre dem eller

Skrevet

Det har nok skjedd en feil.

Eg har også gjeldsordning, ferdig om ett år.

De betalingsanmerkningene som ikkje er betalt står der enda, og blir ikkje slettet før de eneten er betalt eller at gjeldsordningsperioden er ute.

Dessuten står det under betalingsanmerkningene at eg har gjeldsordning, og det skulle det nok ha gjort hos deg også.

Du har nok bare vært heldig! :-)

Gjest Borte vekk for alltid?
Skrevet

Det har nok skjedd en feil.

Eg har også gjeldsordning, ferdig om ett år.

De betalingsanmerkningene som ikkje er betalt står der enda, og blir ikkje slettet før de eneten er betalt eller at gjeldsordningsperioden er ute.

Dessuten står det under betalingsanmerkningene at eg har gjeldsordning, og det skulle det nok ha gjort hos deg også.

Du har nok bare vært heldig! :-)

Takk for svar.Må du sende inn årsoppgave til dem hvert år sånn at dem ser at du ikke tjener mere penger enn du skal?

Skrevet

Takk for svar.Må du sende inn årsoppgave til dem hvert år sånn at dem ser at du ikke tjener mere penger enn du skal?

Nei.

Men det praktiserest sikkert litt ulikt, eg får hjelp av namsmannen og penger settes inn på en fordelingskonto hver mnd. etter eg har fått til livsopphold det eg skal ha og så skal dette fordeles mellom kreditorene. (enkellte krav har fortrinnsrett og SKAL betales, skatt, tv-lisens, barnebidrag o.l.) èn gang pr. år.

Nb! Alt du tjener for mye (untatt fks. overtid der dette skal fordeles utifra en viss prosent) skal gå til kreditorene, du _bør_ ikkje prøve å lure til deg mer enn du har krav på, da kan dine kreditorer kreve stans av Gjeldsordning og da er du tilbake der du starta...:(

Onsdag1365380628
Skrevet

Nei.

Men det praktiserest sikkert litt ulikt, eg får hjelp av namsmannen og penger settes inn på en fordelingskonto hver mnd. etter eg har fått til livsopphold det eg skal ha og så skal dette fordeles mellom kreditorene. (enkellte krav har fortrinnsrett og SKAL betales, skatt, tv-lisens, barnebidrag o.l.) èn gang pr. år.

Nb! Alt du tjener for mye (untatt fks. overtid der dette skal fordeles utifra en viss prosent) skal gå til kreditorene, du _bør_ ikkje prøve å lure til deg mer enn du har krav på, da kan dine kreditorer kreve stans av Gjeldsordning og da er du tilbake der du starta...:(

Jeg sliter selv med inkasso og div gjeldsproblemer og har betalingsanmerkninger.Selv om dette ligger litt tilbake i tid blir hverdagen gjerne preget av dette. Å skaffe seg abonnement på mobil er jo ikke mulig og man må kanskje greie seg uten ting som folk flest tar som en selvfølge. Men da jeg bestilte internett for en tid tilbake siden gikk det helt greit,til tross for at det sto at nye kunder alltid ble kredittsjekket og personer med betalingsanmerkninger ville bli avvist. Så det er nok ikke alltid det gjøres like nøye. Heldigvis.

Skrevet

Jeg sliter selv med inkasso og div gjeldsproblemer og har betalingsanmerkninger.Selv om dette ligger litt tilbake i tid blir hverdagen gjerne preget av dette. Å skaffe seg abonnement på mobil er jo ikke mulig og man må kanskje greie seg uten ting som folk flest tar som en selvfølge. Men da jeg bestilte internett for en tid tilbake siden gikk det helt greit,til tross for at det sto at nye kunder alltid ble kredittsjekket og personer med betalingsanmerkninger ville bli avvist. Så det er nok ikke alltid det gjøres like nøye. Heldigvis.

Du har nok blitt sjekka nøye allikevel, men Internett får du (men ikkje telefonabbonement) og det tror eg er forde du betaler forskuddsvis.

Samme fikk eg.

''Å skaffe seg abonnement på mobil er jo ikke mulig og man må kanskje greie seg uten ting som folk flest tar som en selvfølge.''

Ja det er rett.

Betalingskort i bank fikk ikkje eg, så eg kan ikkje handle på nettet.

Men det verste var (for meg) å være uten forsikring på boligen i 3 år, _glad_ huset ikkje brant ned gitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...