Gå til innhold

Røde prikker på penis og flassende rødt felt på penis hodet.


Gjest Gutt24åri

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt24åri

Hei, jeg er en gutt på 24 som over en måneds tid nå har fått stadig mer røde prikker på penisen oppover huden og et rødt tørt utslett på penis hodet. De klør, men det varierer hvor mye. For det meste kan det over sees. Men til tider er det skikkelig stikkende kløe som man bare må klø¨på. jeg har også fått noen røde felt på låret som kan klø litt. 3-4 av dem er formet som svingende røde streker. ganske små. har vært helt like ca i utseende i fler uker. Jeg hadde ubeskyttet sex for 2 mnd siden ca. Jeg har har håpet at det skulle gå over av seg selv. Men det ser ikke ut til å bli noe bedre. og det at penisen er blitt dekket av prikker er relativt nylig. Ps. Det hender til tider at min lille søsters hund sover i min seng, vet ikke om lopper (?) eller noen andre dyr den kan dra med seg kan fororsake dette? Det virker som jeg har noen loppe bitt rundtomkring på lår mage o.l. er jo godt mulig at dette bare er et seperat tilfellet av lopper fra hunden. Men ville bare ta det med for sikkerhets skyld. Håper du kan hjelpe meg for det begynner å bli ganske ubehagelig. MVH Gutt24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det er mye som kan overføres med seksuell ubeskyttet kontakt, hyppigst kjønnsvorter, clamydia og herpes, men også flatlus, skabb og sopp. På den annen side kan det også forekomme at man har utslett eller ubehag som tilskrives en seksuell kontakt uten at det er årsaken . Det du beskriver kan være en soppinfeksjon som kalles candida og som kan smitte ved seksuell kontakt , men dette er noe som først og fremst forekommer på slimhinne med rødhet, irritasjon og flassing . Soppinfeksjon kommer også på huden, i lysker osv , men mest hos dem som er disponert og etter svetting og tette klær og der smitteoverføring har mindre betydning. For øvrig kan det forekomme utslett som flasseksem , også kalt seborrheisk eksem genitalt og i lyskeregioner. Psoriasis er også en mulighet. Hos deg er det mest aktuelt med candida infeksjon på slimhinne evt også en eksemreaksjon på huden . Jeg synes du skal forsøke med en kremkombinasjon av hydrocortison og soppmiddel som kalles Dactacort . Dersom det ikke hjelper i løpet av et par uker , må du kontakte lege eller hudlege for nærmere diagnostikk og behandling. Det andre du nevner har nok ingen sammenheng , men kan som sier være loppe stikk fordi hunden tar med seg lopper inn i sengen. Med hilsen fra Hudlegen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...