Gå til innhold

Jobb i Nordsjøen

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha ny jobb3
Skrevet

Eg har planer om å søke meg jobb i nordsjøen på plattform.

Det eg vet om er at eg kan få en motormann jobb eller casing operatør.

Dere som vet om desse jobbene kunne dere sagt fordeler og ulemper?

Lønn osv?

Takk for svar.

Skrevet

Det som kan være ulemper for en, kan for en annen være fordeler.

De fleste firma har avtaler om 14 dager på 4 uker fri, gjennom hele året. Med alt det innebærer. Kanskje er du ute hele jul og nyttår, et annet år har du kanskje fri hele den tiden.

Du har mye fri, noen liker det, andre blir rastløse.

Jobb 12 timer i døgnet når du er ute + kursing og øvelser, så lite fritid når du er på jobb.

Bra mat, men noen blir lei den også.

Bra lønn, tjener bra på tilleggene. God lønn hvis du "står over" noen dager ekstra. Lønn avhengiger av din utdanning, fagbrev og stilling, men som regel over 4-500 000 ++++

Fare for at du ikke kommer hjem når du skal, på grunn av dårlig vær, sykdom hos den som skal avløse deg, streik (som nå). Vanskelig å komme seg raskt hjem hvis noe skjer med familie.

Så får du vurdere hva som betyr noe for deg og din situasjon.

Gjest Vil ha ny jobb3
Skrevet

Det som kan være ulemper for en, kan for en annen være fordeler.

De fleste firma har avtaler om 14 dager på 4 uker fri, gjennom hele året. Med alt det innebærer. Kanskje er du ute hele jul og nyttår, et annet år har du kanskje fri hele den tiden.

Du har mye fri, noen liker det, andre blir rastløse.

Jobb 12 timer i døgnet når du er ute + kursing og øvelser, så lite fritid når du er på jobb.

Bra mat, men noen blir lei den også.

Bra lønn, tjener bra på tilleggene. God lønn hvis du "står over" noen dager ekstra. Lønn avhengiger av din utdanning, fagbrev og stilling, men som regel over 4-500 000 ++++

Fare for at du ikke kommer hjem når du skal, på grunn av dårlig vær, sykdom hos den som skal avløse deg, streik (som nå). Vanskelig å komme seg raskt hjem hvis noe skjer med familie.

Så får du vurdere hva som betyr noe for deg og din situasjon.

Takk for svar.

Angående turnus osv er eg godt vant med da eg kommer ifra sjøen.

Det eg helst ville vite var hvordan jobben som motormann vs casing operatør var?

Vet du noe om dette?

Takk

Skrevet

Takk for svar.

Angående turnus osv er eg godt vant med da eg kommer ifra sjøen.

Det eg helst ville vite var hvordan jobben som motormann vs casing operatør var?

Vet du noe om dette?

Takk

Nei, desverre. Jobber ikke der selv, kjenner bare mange som gjør det. Lykke til.

Gjest Vil ha ny jobb3
Skrevet

Nei, desverre. Jobber ikke der selv, kjenner bare mange som gjør det. Lykke til.

Ok.

Ellers takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...