Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

"Skumkake" som vi kaller den her i huset - eller Kokosbollekake... Er som en stor kokosbolle mao - kjempedeilig, men mektig... :) Både små og store liker den...!

6 eggehviter

6 dl sukker

1 1/2 ts vaniljesukker

1 1/2 dl kokende vann

9 plater gelatin

Pisk eggehvitene stive. Ha i sukker og gelatin (som er rørt ut i det kokende vannet). Pisk det hele til det er stivt; minst 20 min med mixmaster... Skal ikke være rennende når du heller det i formen, men så stivt at du må bruke slikkepotten for å få det ut... :)

Sett en kakeform (24 cm) uten bunn på et fat - strø kokosmasse på fatet...! Hell i eggehviteblandingen. Sett det i kjøleskapet så det stivner skikkelig.

Glasur;

1 plate lys kokesjokolade

1 valnøttstort stykke Delfiafett

Smeltes sammen og strykes på kaka (etter at du har fjernet kakeformen når den har stivnet) - ha deretter på kokos...

ÅÅåååååå..Det er min favoritt!

Den baker moderen på bursdagen min :0)

Skrevet

Oreokake eller ostekake, kanskje? Jeg bakte Geminis ostekake en gang og den ble veldig god.

Skrevet

"Skumkake" som vi kaller den her i huset - eller Kokosbollekake... Er som en stor kokosbolle mao - kjempedeilig, men mektig... :) Både små og store liker den...!

6 eggehviter

6 dl sukker

1 1/2 ts vaniljesukker

1 1/2 dl kokende vann

9 plater gelatin

Pisk eggehvitene stive. Ha i sukker og gelatin (som er rørt ut i det kokende vannet). Pisk det hele til det er stivt; minst 20 min med mixmaster... Skal ikke være rennende når du heller det i formen, men så stivt at du må bruke slikkepotten for å få det ut... :)

Sett en kakeform (24 cm) uten bunn på et fat - strø kokosmasse på fatet...! Hell i eggehviteblandingen. Sett det i kjøleskapet så det stivner skikkelig.

Glasur;

1 plate lys kokesjokolade

1 valnøttstort stykke Delfiafett

Smeltes sammen og strykes på kaka (etter at du har fjernet kakeformen når den har stivnet) - ha deretter på kokos...

Notert... Tusen takk:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gemini`s ostekake har vært en slager her på Dol i årevis, veldig god.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...