Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 "Skumkake" som vi kaller den her i huset - eller Kokosbollekake... Er som en stor kokosbolle mao - kjempedeilig, men mektig... Både små og store liker den...! 6 eggehviter 6 dl sukker 1 1/2 ts vaniljesukker 1 1/2 dl kokende vann 9 plater gelatin Pisk eggehvitene stive. Ha i sukker og gelatin (som er rørt ut i det kokende vannet). Pisk det hele til det er stivt; minst 20 min med mixmaster... Skal ikke være rennende når du heller det i formen, men så stivt at du må bruke slikkepotten for å få det ut... Sett en kakeform (24 cm) uten bunn på et fat - strø kokosmasse på fatet...! Hell i eggehviteblandingen. Sett det i kjøleskapet så det stivner skikkelig. Glasur; 1 plate lys kokesjokolade 1 valnøttstort stykke Delfiafett Smeltes sammen og strykes på kaka (etter at du har fjernet kakeformen når den har stivnet) - ha deretter på kokos... ÅÅåååååå..Det er min favoritt! Den baker moderen på bursdagen min :0) 0 Siter
cathlin Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Oreokake eller ostekake, kanskje? Jeg bakte Geminis ostekake en gang og den ble veldig god. 0 Siter
Bookworm Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Skrevet 20. mai 2008 "Skumkake" som vi kaller den her i huset - eller Kokosbollekake... Er som en stor kokosbolle mao - kjempedeilig, men mektig... Både små og store liker den...! 6 eggehviter 6 dl sukker 1 1/2 ts vaniljesukker 1 1/2 dl kokende vann 9 plater gelatin Pisk eggehvitene stive. Ha i sukker og gelatin (som er rørt ut i det kokende vannet). Pisk det hele til det er stivt; minst 20 min med mixmaster... Skal ikke være rennende når du heller det i formen, men så stivt at du må bruke slikkepotten for å få det ut... Sett en kakeform (24 cm) uten bunn på et fat - strø kokosmasse på fatet...! Hell i eggehviteblandingen. Sett det i kjøleskapet så det stivner skikkelig. Glasur; 1 plate lys kokesjokolade 1 valnøttstort stykke Delfiafett Smeltes sammen og strykes på kaka (etter at du har fjernet kakeformen når den har stivnet) - ha deretter på kokos... Notert... Tusen takk:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Gemini`s ostekake har vært en slager her på Dol i årevis, veldig god. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.