Gå til innhold

Noen heste mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Wannabe hestejente
Skrevet

Skal begynne å ri igjen etter snart 20 år. Et skikkelig spontant påfunn og er ikke helt forberedt. Nå skal jeg gjøre innkjøp av ridehjelm. Tenkte å bestille over nettet, men er veldig usikker på str og merke. Har noen peiling på dette her? Noe å anbefale?

Har dere ellers noen gode linker til hestesider hvor jeg kan repitere og forberede meg litt til den første timen? Har glemt så mye når det gjelder detaljer og ord og utrykk. Kanskje der kan nevne et par av de mest brukte kjente ord og utrykk som blir brukt i løpet av ridetimen? Jeg husker omtrent bare skritt,trav, gallopp, holdt og volte;-)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt hjelm over nettet med mindre du vet hvilken størrelse du trenger i det eksakte merket. De ulike merkene har ulik passform og jeg finner ikke lett noe som passer godt i alle fall. Så gå på en butikk og prøv! :o)

Stikk på biblioteket og lån noen bøker kanskje?

*Kjempemisunnelig* ;o)

Gjest Wannabe hestejente
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt hjelm over nettet med mindre du vet hvilken størrelse du trenger i det eksakte merket. De ulike merkene har ulik passform og jeg finner ikke lett noe som passer godt i alle fall. Så gå på en butikk og prøv! :o)

Stikk på biblioteket og lån noen bøker kanskje?

*Kjempemisunnelig* ;o)

Skal i min første ridetime allerede i morgen, så jeg rekker nok ikke å låne bøker. Mulig jeg bør lav ære å bestille akkurat hjelm over nett ja...Låner hjelm på rideskolen i morgen.

Tinkebøtta
Skrevet

Så moro at du vil begynne å ri igjen!

Du kommer nok fort inn i det.... Blir omtrent som å sykle, vet du. Kanskje vil du føle deg litt klønete i starten, men veldig fort er du tilbake der du var. Må nok regne med å bli litt støl bare i starten.

Jeg anbefaler www.hest.no for informasjon og artikler om hest

Kjøp av hjelm gjøres tryggest i butikk. Bor du i Oslo har Horze på Ryen veldig stort utvalg av rideutstyr. De har forøvrig også stor nettbutikk www.horze.no.

Godt å høre at vi er flere voksne hestegale "jenter"

Gjest Wannabe hestejente
Skrevet

Så moro at du vil begynne å ri igjen!

Du kommer nok fort inn i det.... Blir omtrent som å sykle, vet du. Kanskje vil du føle deg litt klønete i starten, men veldig fort er du tilbake der du var. Må nok regne med å bli litt støl bare i starten.

Jeg anbefaler www.hest.no for informasjon og artikler om hest

Kjøp av hjelm gjøres tryggest i butikk. Bor du i Oslo har Horze på Ryen veldig stort utvalg av rideutstyr. De har forøvrig også stor nettbutikk www.horze.no.

Godt å høre at vi er flere voksne hestegale "jenter"

Det gikk veldig bra og jeg kom fort inni det igjen ja:-)

Var allikevel noen ting som ikke satt like godt, særlig ift sjenkling og holdning. Her følte jeg meg litt amatør og klønete, men det kommer vel etterhvert ja. Så lenge det grunnleggende sitter inne.

Har fått skaffet meg hjelm og støvler nå, men takk for råd;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...