Debra-irl Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 "Stor" diskusjon rundt bordet her nå. Vanligste tilbehør til kjøttkaker, brun saus og poteter: 1: Kålstuing 2: Ertestuing 3: Makaroni Og har dette noen sammenheng med hvor i landet du kommer fra? Her ligger det an til at vestlandet har ertestuing, mens vi østlendinger har kålstuing. To fra Finnmark har makaroni....... 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Gulrot! Ertestuing er vel mest vanlig i trøndelag, i alle fall det jeg er mest vant til, men kålstuing er myyyye bedre! Evt. gulrotstuing... Mmmmm....! ) 0 Siter
Gjest i rogaland Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Rødbeter Rødkål Ertestuing Gulerøtter Poteter/brun saus Tyttebærsyltetøy 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Makaroni????? Hmm... Her er det vanlig med ertestuing og gulrøtter. Noen har vel også kålstuing. Jeg har ingen av delene... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Makaroni????? Hmm... Her er det vanlig med ertestuing og gulrøtter. Noen har vel også kålstuing. Jeg har ingen av delene... De fleste har også tyttebær.. 0 Siter
birdie Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Poteter, brun saus og evt. ertestuing. Kålstuing sjeldent eller aldri. Hilsen østlending med familie fra nordvestlandet, siste 12 år bosatt på sørlandet. (Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Nordpå pleide vi å ha makaronistuing til. Her i vest spiser vi ertestuing. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Somregel bruker vi kålstuing og tyttebær. Makaroni i hvit saus er også veldig godt inntil. 0 Siter
GeirB Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Ertestuing på vestlandet ja (og det er det eneste riktige), kålstuing kan være helt greit, men makaroni er jo helt spinnvillt!!! Ingen normale mennesker som spiser det! :-) 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Kålstuing er selvsagt det beste, men grønnertestuing går også an. Makaroni derimot...Hva er det for slags merkelig påfunn? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Er fra østlandet og er vant til kålstuing. Bor i Nord-Trøndelag, og her spiser de også kålstuing. Har fått makaronistuing til kjøttkaker på østlandet også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Poteter, brun saus og evt. ertestuing. Kålstuing sjeldent eller aldri. Hilsen østlending med familie fra nordvestlandet, siste 12 år bosatt på sørlandet. (Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? ) ''(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? )'' Nei! Jeg tåler virkelig ikke å høre om alt det rare andre har til denne herlige retten! Det heter forøvrig klubb... ;o) Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? )'' Nei! Jeg tåler virkelig ikke å høre om alt det rare andre har til denne herlige retten! Det heter forøvrig klubb... ;o) Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe. ''Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe.'' Whaaat??? ;0) Kompe, (som det heter) serveres med sukker og smør. Intet mer, intet mindre. ;0) 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? )'' Nei! Jeg tåler virkelig ikke å høre om alt det rare andre har til denne herlige retten! Det heter forøvrig klubb... ;o) Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe. Huff, de klissete greiene der? Samme hva de velger av tilbehør smaker det nok bedre enn hovedretten. *s* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Poteter, brun saus og stua kål. Nammenam! Jeg kommer forresten fra Oslo. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Kjæresten påstår hardnakka ertestuing her, og han kommer fra Trøndelag. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Her sør går det mest i ertestuing Makaroni har vi aldri hatt til, men kålstuing en sjelden gang. 0 Siter
Gjest nammmmmmmmm Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? )'' Nei! Jeg tåler virkelig ikke å høre om alt det rare andre har til denne herlige retten! Det heter forøvrig klubb... ;o) Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe. ''Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme?'' = klot (kompe med fleskebiter inni) serveres med smeltet smør og (helst nyrørt) tyttebær, drikke inntil er skummet kulturmelk eller kefir. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe.'' Whaaat??? ;0) Kompe, (som det heter) serveres med sukker og smør. Intet mer, intet mindre. ;0) Skriver under på den 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe.'' Whaaat??? ;0) Kompe, (som det heter) serveres med sukker og smør. Intet mer, intet mindre. ;0) Sukker og smør?! Jeg har hørt mye rart til klubb, men det er første gangen jeg hører om dette! ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.